Po 8 rokoch je tu nová Tesla Model S. Dojazd vyše 800 km a interiér ako z vesmírnej lode
Muskova automobilka dnes po dlhých rokoch konečne predstavila modernizovaný Model S. Ako informuje portál The Verge, zmeny nastali predovšetkým v interiéri, ktorý je teraz extrémne futuristický.
Jednoduchosť a čistý dizajn. To sú dve vlastnosti, ktorých sa Tesla pri svojich automobiloch od počiatku drží a obe si uchováva aj nová verzia Modelu S. Športový elektrický sedan však priniesol viditeľné zmeny iba v interiéri, to ostatné sa ale odohráva na pohonnom ústrojenstve. Poďme sa teda pozrieť, ako vyzerá tak potrebná modernizácia, ktorá prichádza zhruba po 8 rokoch.
Nový interiér s Yoke volantom
Novinky na exteriéri sú malé a na prvý pohľad až nebadateľné. Nový Model S ponúka o niečo väčšiu sklenenú strechu (s väčšou priesvitnou plochou). Vo vnútri už ale vidíme rozdiely na prvý pohľad. Každému isto do očí udrie nový volant, ktorý Musk nazval Yoke. Nie je jasné, či sa jedná o vtip, teda „joke“, nakoľko takýto volant bude určite z praktického hľadiska menej efektívny než tie klasické, ktoré poznáme z väčšiny áut.

Tesla však možno ráta s tým, že vodič už dlho volant používať nebude, respektíve, že ich autá budú jazdiť plne autonómne. V každom prípade, nový volant vyzerá ako ten, ktorý sa používa napríklad v F1. Vidieť sme ho však už mohli aj v druhej generácii čistokrvného športiaku Tesla Roadster. Na volante sa nachádza už známa dvojica trackballov na ovládanie.
Ďalšou výraznou zmenou je nový multimediálny displej, ktorý je orientovaný na šírku a má veľkosť až 17-palcov. Ako informuje TechCrunch, zvýšilo sa aj jeho rozlíšenie, ktoré narástlo na 2200 × 1300 pixelov.

Svoj vlastný multimediálny displej dostali aj pasažieri na zadných sedadlách. Ten je o niečo menší a má iba 8-palcov. Displej je umiestnený v zadnej časti na lakťovej opierke predných pasažierov. Cestujúci vzadu tak budú môcť počas jazdy hrať hry či sledovať filmy bez nutnosti používať nejaký mobil, notebook či tablet.

Nový Model S nejde po vzore Modelu 3 a Modelu Y a uchováva si aj displej určený pre vodiča, ktorý sa nachádza za volantom. Ten má veľkosť 12,3″ a slúži na zobrazovanie informácií pre vodiča, a teda sa jedná v podstate o štandardný moderný virtuálny kokpit.
Výpočtový výkon modernizovaného infotainmentu je až 10 teraflopov, čo umožňuje cestujúcim hrať aj najmodernejšie hry, ako napríklad Cyberpunk 2077 prostredníctvom bezdrôtového ovládača.

Ako píše Cnet, nový Model S je podľa Tesly najaerodynamickejším sériovo vyrábaným autom s koeficientom odporu iba 0,208. Najpodstatnejšie zmeny sa však zrejme udiali „pod kapotou“. Podľa holandského konfigurátora, kde je už modernizovaný Model S tiež k dispozícii, stojí základná verzia Long Range s dojazdom 663 km 89 990 €. Maximálna rýchlosť je v tomto prípade limitovaná na 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,2 sekundy.
Novinkou je ale verzia Plaid, ktorá disponuje až tromi elektromotormi, dojazdom 628 km, maximálnou rýchlosťou 320 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy. Táto verzia stojí v Holandsku 119 990 €.
Najlepšie vybavený model nesie prívlastok Plaid+ a disponuje dojazdom viac ako 840 km na jedno nabitie, maximálkou 320 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za menej než 2,1 sekundy. Jeho cena sa vyšplhala na 139 990 €.
Modernizácia aj pre Model X
Noviniek sa dočkalo aj SUV Model X. Tu sa na exteriéri nezmenilo absolútne nič, no interiér tiež prináša multimediálny displej orientovaný na šírku, rovnaký futuristický volant a displej pre zadných pasažierov. S koeficientom odporu vzduchu 0,25 sa jedná o najaerodynamickejšie SUV na svete.

Aktuálne sú k dispozícii dve verzie Modelu X. Long Range s dojazdom 580 km, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximálkou 250 km/h, pričom jeho cena štartuje na 99 990 €.
Verzia Plaid s dojazdom 547 km, zrýchlením na stovku za 2,6 sekundy a maximálkou 262 km/h stojí od 119 990 €. Aj modernizovaný Model X je už dostupný v európskych konfigurátoroch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Minimálna mzda 2025 v Európe: Vedie krajina s 2 704 eurami, Slovensko značne zaostáva (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov


