Plnohodnotný elektrický ropný tanker bude do 2 rokov realitou: Má 62 metrov, váhu takmer 500 ton a gigantickú batériu
Sedem japonských spoločností založilo konzorcium s názvom E5 Lab, ktorého cieľom je znížiť emisie produkované lodnou dopravou.
Lodná doprava je bezpochyby jedným z najväčších producentov CO2. Ambície znížiť emisie v tomto odvetví sú preto absolútne pochopiteľné, konzorcium E5 má však v pláne znížiť emisie v lodnej preprave doslova na nulu.
Ako píše portál Insideevs, názov E5 vychádza z 5 anglických výrazov, „electrification,“ „environment,“ „evolution,“ „efficiency,“ a „economics,“ čo v preklade znamená elektrifikácia, životné prostredie, evolúcia, efektivita a ekonomika.
Okrem zníženia emisií v lodnej doprave na nulu má konzorcium za cieľ stanovené aj prepojenie autonómnych technológií s týmto odvetvím, čím by sa eliminoval nedostatok zamestnancov, znížili by sa náklady pre spoločnosti a zvýšila by sa efektivita samotnej prepravy.
V prvej fáze chcú zúčastnené spoločnosti, ktorými sú Asahi Tanker Co., Ltd., Idemitsu Kosan Co., Ltd., Exeno Yamamizu Corporation, Mitsui O.S.K. Lines, Ltd., Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd., Tokyo Electric Power Company a Mitsubishi Corporation, vyrobiť do roku 2022 dvojicu plne elektrických tankerov, píše GreenCarCongress.
O samotnú stavbu lode sa postará spoločnosť Asahi Tanker. Lode budú slúžiť na prepravu ropy, no základom ich pohonu bude masívna 3,5 MWh batéria, ktorá bude napájať dvojicu 300 kW hlavných motorov a dvojicu 68 kW bočných motorov.
Samotný tanker bude dlhý 62 metrov a jeho čistá váha dosiahne takmer 500 ton. Konzorcium ďalej udáva, že loď dosiahne maximálnu rýchlosť 11 uzlov a odniesť dokáže až 1300 m3 ropy. Údaje o dojazde, žiaľ, nezverejnili, no pri polovičnom výkone, teda pri využití iba jedného 300 kW motora, vydržia batérie viac ako 10 hodín nepretržitej prevádzky.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
Mohlo to skončiť katastrofou. Hrozba bombového útoku skončila v spame, škola ju našla o dva dni neskôr
Diváci vo vytržení. Akčná klasika z 90-tych rokov sa možno vráti, má to len jednu podmienku
Vedci rozlúštili záhadu explózie asteroidu nad Berlínom
Japonská spoločnosť Nippon Steel plánuje dokončiť kúpu U.S. Steel. Vieme kedy
Nemysliteľný krok je realitou. Obrovské streamovacie služby spájajú sily v boji proti Netflixu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené