Francúzska automobilka Peugeot vstupuje do novej oblasti závodných hyperšportov. Ich nový prototyp 9X8 disponuje hybridnou pohonnou sústavou, no okrem toho má toto exotické auto aj veľmi unikátny dizajn, informuje portál The Verge.

Nové exotické auto od Peugeotu sa už budúci rok zúčastní svetoznámych vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans. Peugeot sa tak do tohto závodu znova zapojí po 11 rokoch. V kategórii Le Mans Hypercar vyzve jediného súpera, ktorým je Toyota GR010 Hybrid.

Peugeot

Okrem pohonnej jednotky vyniká 9X8 aj svojim vzhľadom, vozidlo má totiž extrémne prepracovanú aerodynamiku, vďaka čomu by malo mať vysoký prítlak aj bez štandardných „prítlakových“ prvkov, ako napríklad zadné krídlo.

K skvelej aerodynamike však prispievajú početné výrezy, otvory a celkovo tvar karosérie. Po dizajnovej stránke Peugeot zostal verný svojmu súčasnému podpisu, kde môžeme vidieť ikonické „tesáky“ v podobe predných svetiel, uvádza AutoCar.

Hybridná sústava s extrémnym výkonom

Ako uvádza FIA pri špecifikáciách hyperšportu 9X8, o jeho pohon sa stará hybridná sústava Peugeot 4. generácie. Tá pozostáva z preplňovaného benzínového motora o objeme 2,6 litra. Tejto V6 dodáva silu až dvojica turbodúchadiel, vďaka čomu má spaľovací motor výkon 500 kW (680 koní).

Peugeot

Ten však poháňa výhradne zadnú nápravu, o radenie sa stará 7-stupňová sekvenčná prevodovka. Prednú nápravu poháňa elektromotor s výkonom 200 kW (270 koní) a v tomto prípade ju poháňa priamo bez prevodovky. O napájanie sa stará extrémne výkonná 900-voltová batéria.

Za volant sa tohto hyperšportu sa o rok posadí aj jazdec Formuly 1, Kevin Magnussen. Okrem neho sa preteku zúčastnia aj ďalší jazdci Jean-Éric Vergne a Paul di Resta.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom