RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
Peugeot e-3008 je auto, ktoré si ma získalo už na prvý pohľad – a nielen dizajnom. Nová generácia populárneho SUV prichádza na elektrickej platforme STLA Medium a ukazuje, že Peugeot vie byť v elektromobilite nielen moderný, ale aj originálny. Po týždni za volantom tejto novinky radím e-3008 medzi mojich favoritov do kategórie elektromobilov strednej triedy, aj keď niektoré technické nedostatky ešte musí voči konkurencii dohnať.
V recenzii sa dozvieš:
- Čo ponúka nový Peugeot e-3008 po technickej stránke
- Aké sú spotreby v rôznych podmienkach
- Ako svietia Matrix LED svetlomety
- Čo si myslím o infotainmente
- Koľko stála naložená testovaná verzia
Ak hľadáš SUV, ktoré sa na parkovisku nestratí v dave, e-3008 je presne pre teba. Predná maska s typickými „levími zubami“, úzke Matrix LED svetlá a ostré línie karosérie pôsobia moderne a sebavedomo.
Testovaná verzia GT v bielej farbe s 20-palcovými diskami vyzerá naživo ešte lepšie než na fotkách. Zadná časť je čistá s výraznými svetlami, ktoré majú peknú 3D grafiku.

Zaujímavý detail je obrovská chlopňa nabíjacieho portu, ale k celkovému štýlu auta to pasuje. Celkovo dizajn hodnotím ako jedno z najväčších lákadiel Peugeotu e-3008.

Ak ťa Peugeot e-3008 očarí zvonku, interiér ťa pravdepodobne úplne dostane. Väčšina palubnej dosky je potiahnutá tkanou textíliou, čo znie možno zvláštne, ale v skutočnosti to vyzerá parádne a pôsobí veľmi útulne.
Kombinácia s kovovým dekorom a premysleným ambientným podsvietením, kde LED pás svieti na kovovú plochu a odráža svetlo do priestoru, vytvára atmosféru, ktorú by som čakal skôr v prémiovom segmente. Práve tu som sa cítil veľmi príjemne – nič ma nerušilo a užíval som si pohodovú jazdu v príjemnom, modernom prostredí.

Sedadlá AGR sú nielen pohodlné, ale aj masážne s možnosťou prifúknutia bočníc či predĺženia sedáku. Veľmi milo ma prekvapila ventilácia sedadiel – v tejto triede to nie je samozrejmosť. Vpredu je priestoru dosť, no stredová konzola je vykrojená tak, že pravé koleno si nemáš veľmi kam dať. Po dlhšej jazde to vie byť trošku nepríjemné, hlavne ak si vyšší.

Vzadu je miesta o niečo menej, najmä na nohy a nad hlavou, čo je daň za tvarované sedadlá a klesajúcu líniu strechy, aj tu sú však sedadlá vyhrievané. Batožinový priestor s objemom 588 litrov je na triedu veľmi slušný – široký a hlboký s dvojitým dnom.

Dominantou palubnej dosky je 21-palcový, mierne natočený „levitujúci“ displej. Grafika je moderná a musím povedať, že rozlíšenie je veľmi jemné. Infotainment je svižný, no menu je podľa mňa zbytočne komplikované. Napríklad vyhrievanie sedadiel musíš nastavovať cez klimatizáciu, potom kliknúť na sekciu sedadiel a následne ešte „swipovať“ medzi vyhrievaním a ventilovaním. Na taký bežný úkon je to priveľa klikov. Masáž sedadiel je dokonca schovaná až v aplikáciách, čo sa mi zdá úplne nelogické.

Jediné, čo mi na infotainmente naozaj prekážalo, bola rýchlosť pripojenia Apple CarPlay. Po naštartovaní auta mi trvalo viac než minútu, kým sa s ním smartfón spojil, zatiaľ čo v modeloch VW alebo Škoda je to otázka niekoľkých sekúnd. Navigácia ukazuje, s koľkými percentami batérie prídeš do cieľa, čo je praktické, no odhad nie je vždy úplne presný. To isté platí aj pri odhadovanom dojazde na prístrojovej doske, s čím mali problém už prvé elektromobily z dielne Stellantis. Na druhej strane, grafika infotainmentu je veľmi pekná a reakcie systému sú svižné, takže používanie je celkovo príjemné, len treba rátať s trochu zložitejšou logikou menu.

Matrixové LED svetlá fungujú výborne a chvíľu som mal pocit, že auto svetlá ani nevypína. Tak dobre tieňovalo protiidúce vozidlá, že som si ani nevšimol, kedy je lúč vypnutý.

Peugeot e-3008 je typický Francúz – mimoriadne komfortný, no zároveň cítiš, čo sa deje medzi kolesami a vozovkou. Je naladený tak, aby auto dobre držalo v zákrutách a nemalo výrazné náklony, čo pri vyššej stavbe karosérie oceňujem. V zákrutách sa prejaví fyzika a predný náhon. Keď to preženieš s rýchlosťou, dostaví sa nedotáčavosť, no ako som už povedal, toto auto si nekupuješ, aby si s ním jazdil Pezinskú babu na čas.

Veľkým plusom je silná rekuperácia, ktorú ovládaš páčkami pod volantom v troch stupňoch. V meste a na okreskách to oceníš, najmä ak si zvyknutý na „one pedal drive“ z iných elektromobilov.
Fotogaléria elektromobilu Peugeot e3008
Výkon a zrýchlenie nie sú nijak oslňujúce, ale na bežné jazdenie úplne stačia. O to viac som si užíval pohodovú jazdu, kde som sa v interiéri cítil veľmi príjemne a nič ma nenútilo naháňať sa. Práve táto pohodová jazda a celkový komfort boli pre mňa najväčším benefitom e-3008.

Spotreba v meste sa pohybovala okolo 20 kWh/100 km, na diaľnici pri 120 km/h to bolo 21,7 kWh/100 km a pri 140 km/h už 26 kWh/100 km. Pri batérii s využiteľnou kapacitou 73 kWh to znamená reálny dojazd okolo 300–350 km podľa štýlu jazdy a profilu trasy. Ak jazdíš prevažne v meste a nabíjaš doma, dojazd ťa vôbec nebude obmedzovať.

Nabíjanie je v lete bezproblémové – auto sa dokáže nabíjať výkonom až 160 kW, takže na rýchlonabíjačke ťa čakanie nezdrží dlhšie, než je v tejto triede bežné. Pozitívne ma prekvapil aj nábeh nabíjania, keď som auto nabíjal na 100 kW nabíjačke bez predošlej jazdy, pri cca 30 % sa okamžite začalo nabíjať plným výkonom a pri 75 % SoC si ešte stále držalo cca 70-80 kW.
Zhodnotenie
Ak hľadáš elektrické SUV, ktoré vyniká dizajnom, komfortom a kvalitným interiérom, Peugeot e-3008 je výborná voľba. Je to auto, ktoré ťa nebude nútiť naháňať sa, ale skôr si užiješ pohodovú jazdu, príjemné prostredie a moderné technológie. Za cenu tesne pod 50 000 € dostaneš prémiovo pôsobiace SUV s francúzskym šarmom, ktoré má síce pár drobných nedostatkov, ale tie ti v bežnom živote pravdepodobne nebudú prekážať.
Testovaná verzia GT s 73 kWh batériou, panoramatickou strechou, lepšími sedadlami a ďalšími balíkmi stála tesne pod 50 000 €. Základná cena spaľovacej verzie 3008 začína okolo 32 000 €, takže rozdiel je výrazný, no v segmente elektrických SUV je cenovka e-3008 v porovnaní s konkurenciou (VW ID.4, Škoda Enyaq, Hyundai Ioniq 5) stále konkurencieschopná. Za tieto peniaze dostaneš auto s bohatou výbavou, kvalitnými materiálmi a komfortom, ktorý v tejto triede vyniká.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025

Vrah tabletov a krabička do vrecka: 14 dní som testoval najlepšie skladačky na trhu, jednu si určite kúpiš

RECENZIA Vymenil som svoj drahý mobil za „lacné” Xiaomi. Ušetril som stovky eur, ale stálo to za to? (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia

Vyhni sa nedokončenej diaľnici: Nová linka Bratislava – Košice štartuje už tento týždeň, za letenky dáš 20 eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
Rusko škrípe zubami. USA posilňuje vojenské vybavenie Ukrajiny, zlepší jej schopnosť čeliť útokom
Žiadna výnimka ani pre Slovensko. Europarlament chce sprísniť zákaz dovozu ruskej energie, toto je dôvod
Odkedy prišla, Slováci sa začali správať inak. AI neprestáva udivovať, v tomto opäť prekonala človeka
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Slovensko získalo milióny z Bruselu. Aj na boj proti dezinformáciam
Napätie v Ázii stúpa. Najnovší krok Južnej Kórey a USA naštval KĽDR, Kim hrozí reakciou
Slovenský priemysel ožíva po mesiacoch útlmu. Nahor ho ťahajú prekvapivé segmenty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia




