Aktuálne by sme len veľmi ťažko hľadali seriál, o ktorom sa medzi divákmi diskutuje viac ako o druhej sérii Pán prsteňov: Prstene moci. Nielen kvôli kolísavým kvalitám a kontroverzným odklonom od Tolkienovej predlohy, ale tiež kvôli sledovanosti, ktorá podľa prvých indícií pri druhej sérii čelí katastrofickému prepadu.

Amazon kontruje

Zásadný úbytok divákov naznačovali dáta sledovanosti medzi americkými divákmi a teraz sa k sledovanosti konečne vyjadril aj Amazon, upozorňuje THR. Gigant upresňuje, že druhú sériu Pán prsteňov: Prstene moci si za prvých 11 dní od premiéry celosvetovo zaplo 40 miliónov domácností.

Amazon tiež hovorí, že druhá séria televízneho Pána prsteňov patrí do historicky TOP 5 najsledovanejších seriálov služby (za prvých 11 dní). Streamovacia služba si ďalej pochvaľuje silný záujem o seriál na trhoch mimo USA (čím sa snaží nepriamo vyvrátiť predošlé informácie o klesajúcom záujme).

V čerstvom vyhlásení sa rovnako vyzdvihuje aj skutočnosť, že krátko pred premiérou pokračovania sa diváci vo veľkom vracali k prvej sérii, ktorá v sledovanosti vystrelila na popredné priečky.

Hádže do sveta čísla, kedy sa mu to hodí

Podľa vyjadrení Amazonu by sa teda mohlo zdať, že Pán prsteňov je pre službu opäť veľkým hitom, je však ťažké dať čísla do kontextu. Amazon totiž nespresňuje, koľko času diváci napokon strávili aj sledovaním jednotlivých epizód. V štatistike teda môžu byť započítaní aj diváci, ktorí si druhú sériu zapli pokojne len na niekoľko minút.

Dosah 40 miliónov divákov za 11 dní rovnako nekorešponduje so žiadnymi metrikami, podľa ktorých by sa dala úspešnosť druhej série vyhodnotiť. Pri premiére prvej série na jeseň 2022 Amazon zverejnil, že za prvý deň si seriál zaplo 25 miliónov domácností, čím sa stanovil nový rekord služby. Prvú sériu však napokon dopozerala iba približne tretina z jeho pôvodných divákov.

Sledovanosť Pána prsteňov sa nedá porovnať ani s ďalšími úspešnými seriálmi služby. Štvrtú sériu The Boys napríklad za prvých 39 dní videlo 55 miliónov domácností a tohtoročný hit Fallout za prvých 16 dní zaznamenal 65 miliónov divákov. Zdá sa teda, že Fallout bol úspešnejší ako druhá séria Pána prsteňov, bez dát, ktoré Amazon nezverejňuje, však ide len o domnienky.

Opäť sa tak ukazuje, ako dôležité je medzi streamovacími službami zaviesť transparentný systém vyhodnocovania sledovanosti. Aktuálnym trendom je metrika počtu sledovaných minút alebo hodín, ktorú spomedzi všetkých svetových hráčov pravidelne zverejňuje iba Netflix.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú