Nemecká automobilka Volkswagen predstaví na Ženevskom autosalóne ôsmu generáciu Golfu GTD. Zaujme najmä najvýkonnejším a vďaka systému úpravy výfukových plynov s dvojitým dávkovaním zároveň najčistejším dieselovým motorom, ktorý sa kedy montoval do Golfu, informuje Green Car Congress.
Aj keď je odznak „GTD“ oveľa menej známy a obľúbený ako kultový symbol „GTI“, Golf poháňaný naftou sa vyrába už takmer rovnako dlho ako jeho náprotivok s benzínom. Kým pôvodný GTI prišiel na trh v roku 1975, naftová verzia ho nasledovala už o sedem rokov neskôr, v roku 1982.
Prečítaj si tiež
Volkswagen približuje: Prečo dokáže koncern v dnešnej stále používať motor 2.0 TDI?
Nariadenia Európskej únie vyžadujú stále prísnejšie spĺňanie emisných noriem. Volkswagen plní tieto nariadenia v súvislosti s najnovšími technológiami implementovanými v motore 2.0 TDI (EA 288 EVO), ktorý je výrazne menej škodlivý pre životné prostredie oproti jeho predchodcom.
Napomáha tomu vstrekovanie močoviny AdBlue do procesu spaľovania splodín, známe skôr z nákladných áut a autobusov. Podarilo sa to docieliť dvojitým dávkovaním močoviny, vďaka čomu sa môžu emisie znižovať aj počas štartoch a studených jazdách, čo bolo v predchádzajúcej generácii problémom a práve v týchto prípadoch je produkcia emisií najvyššia. Systém sa nachádza v motoroch s označením EA 288 EVO, ktoré nájdeme v novom Golfe, Octavii či v nedávno predstavenom Leone.
Ako píše Motor 1, optimalizovaný bol aj výkon motora a všetky tieto opatrenia viedli k zníženiu emisií oxidov dusíka až o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou štvorvalcového naftového motora pri zachovanom krútiacom momente a zníženej spotrebe paliva.

Volkswagen zatiaľ neprezradil, aký výkon prinesie v novom Golfe GTD. Unikla však informácia, ktorá odhalila výkon 147 kW, čo je takmer 200 koní. Ak bude toto číslo pravdivé, novinka predstavuje zvýšenie výkonu o viac ako 15 koní oproti starému modelu. Doposiaľ nie je známe ani to, či v novom modeli bude k dispozícii výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou.
Odpovede na tieto otázky budú známe začiatkom marca, kedy Golf GTI oslávi svoju premiéru v Ženeve. Neskôr v roku 2020 dorazí verzia GTI TCR, ktorú bude nasledovať aj najostrejšia verzia „R“ s pohonom štyroch kolies.
Auto-moto

Svet sužuje polovodičová kríza. Čo spôsobilo masívny výpadok a kto na to dopláca?

Obrovský dizajnový posun. Novú Škodu Fabia Monte Carlo nafotili na verejnosti pri testoch

Hyundai aj Kia skončili vývoj naftových motorov. Všetky zdroje idú do elektrifikácie

PRIPOMIENKA Najlacnejšie jazdenie autom: Vyhrá benzín, diesel, plug-in hybrid alebo CNG? Zistili sme
