Portál Electrive upozornil na veľkú zvolávaciu akciu elektromobilov, ktorá sa týka až 10 000 kusov ID.3 a ID.4 od VW. Dôvodom je problém s vysokonapäťovým akumulátorom, postihnuté modely sú však bezpečné a plne pojazdné.

Niektorí majitelia prvých edícií elektromobilov VW ID.3 a ID.4 začali od dílerov dostávať „pozvánky“ na návštevu servisu.

Ako vo svojom videu upresnil Christian z youtube kanála Battery Life, postihnuté elektromobily majú problém s batériovými článkami, pričom niektoré z nich sa vybíjajú podstatne rýchlejšie ako ostatné.

Prípadná chyba je ľahko pozorovateľná

Podľa dostupných informácií už začali majitelia rizikových kusov ID.3 a ID.4 dostávať e-mail s výzvou na návštevu servisu. Mechanici následne premerajú batériu a v prípade potreby vymenia poškodené články.

Problém s vozidlom môžu dokonca odsledovať aj samotní zákazníci. Chyba na batérií sa prejavuje tak, že pri nabitom vozidle počas dlhšieho parkovania výrazne klesne dojazd bez toho, aby sa vodič pohol alebo zapol kúrenie. Takisto sa problém môže prejaviť veľkým kolísaním odhadovaného dojazdu pri nízkej úrovni nabitia akumulátora.

Najhoršia vec, ktorá sa v súvislosti s týmto problémom môže podľa Christiana udiať je, že pri nízkom SoC auto „zomrie“, ak vodič agresívne zošliapne plynový pedál. Ak totiž v jednom z poškodených článkov pri vysokom odbere klesne napätie pod určitú kritickú hranicu, auto sa jednoducho vypne aj napriek tomu, že ostatné články majú ešte dostatok napätia.

Problém odhalila OTA komunikácia

Moderné autá sú neustále pripojené na internet a aj vďaka tomu sa automobilke podarilo odhaliť problém na relatívne nízkom počte elektromobilov. Systémy v autách VW posielajú diagnostiku na servery automobilky, ktorej súčasťou je zrejme aj meranie napätia na jednotlivých článkoch batérie.

Prvý elektromobil postavený na platforme MEB, VW ID.3

Napätie by totiž malo byť v ideálnom prípade na všetkých článkoch rovnaké. Ak sa napätie na jednom či viacerých článkoch výrazne líši, je to problém, ktorý môže spôsobovať vyššie spomenuté komplikácie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú