Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Francúzsky Peugeot práve predstavil novú generáciu populárneho mestského crossoveru Peugeot 2008. Ten, ako inak, prichádza aj v čisto elektrickej verzii, pričom je postavený na vylepšenej platforme s väčšou batériou. Najzásadnejšie zmeny sa ale odohrali v interiéri auta.

Novinka prešla drobnými dizajnovými a technologickými zmenami. Elektrická verzia dostala výkonnejší elektromotor s výkonom 115 kW/156 koní, pričom predchádzajúca generácia mala iba 100 kW elektromotor.

Peugeot

Nárast výkonu prispieva k lepšej dynamike, no nový elektromotor nie je len výkonnejší, ale aj efektívnejší. Pre tých, ktorí ešte stále nie sú stotožnení s vlastníctvom elektromobilu, prináša Peugeot aj spaľovacie, respektíve hybridné verzie s 1,2-litrovým benzínovým motorom, či dokonca 1,5-litrovým naftovým agregátom. K benzínovej motorizácii je v základe dostupná aj nová 6-stupňová manuálna prevodovka.

Dojazd cez 400 km na jedno nabitie

Elektrická verzia Peugeot e2008 stojí na vylepšenej platforme koncernu Stellantis, ktorá po novom pozostáva z 54 kWh batérie. V porovnaní so starším 50 kWh akumulátorom je to len mierny nárast, no dojazd na jedno nabitie podľa cyklu WLTP sa konečne prehupol cez 400 km. Nová e2008 by mala zvládnuť prejsť až 406 km.

Peugeot

Nabíjací výkon, žiaľ, ostal nezmenený a dosahuje maximálne 100 kW. Pevne veríme, že Peugeot aspoň vylepšil manažment batérie pri nabíjaní, ktorý bol pri teste starej e2008 sklamaním. Papierovo by sa mal elektromobil nabiť z 20 na 80 % za 30 minút. V základe je k dispozícii 7,4 kW AC nabíjačka, no za príplatok môže mať zákazník až 11 kW AC nabíjačku.

Konektivita hodná roku 2023

Nový Peugeot e2008 prešiel najväčšou revolúciou v interiéri. Nová generácia systému i-Cockpit zahŕňa možnosť bezdrôtového pripojenia Apple CarPlay a Android Auto, čo v starej generácii chýbalo. Obrazovka infotainmentu má 10″ a naozaj jemné rozlíšenie.

Nový Peugeot e2008 prináša množstvo dizajnových, no najmä technologických vylepšení

Nová generácia systému prináša vylepšenú grafiku a plynulejšie reakcie. Aktualizácie bude Peugeot posielať „Over-the-Air“, teda bezdrôtovo a bez nutnosti navštevovať servis.

Vylepšenia sa dočkala aj bezdrôtová nabíjačka smartfónu, ktorá je po novom výkonnejšia a má až 15 W. V interiéri už nájdeme okrem starších USB-A konektorov aj moderné USB-C. Vo vyšších stupňoch výbavy je k dispozícii adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu či technológia čítania dopravných značiek.

Peugeot

Peugeot aj naďalej ponúka tri stupne výbavy – Active, Allure a GT. Ceny a dostupnosť zatiaľ nepoznáme, no očakávame, že základná elektrická verzia Peugeot e2008 by mohla začínať niekde okolo 35 000 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú