Nová generácia Mercedesu Triedy S okrem dizajnových zmien poriadne zapracovala aj na technologickej stránke vozidla. Prinesie vymoženosti a techniku, akú doteraz nemalo žiadné iné auto.

O tom, že štuttgartská automobilka pracuje na novom 4-kolesovom koči pre svojich najnáročnejších klientov niet pochýb. Majestátna loď prenesie na cesty nový level komfortu a luxus v spojení s najmodernejšími technológiami, aké má Mercedes k dispozícii.

Dôkazom toho je taktiež nový multimediálny a infotainment systém, ktorý dostal toľko vylepšení, že šofér, teda v prípade takejto luxusnej limuzíny pasažier na zadnom sedadle, nebude ani vedieť, kde začať skôr..

Hoci má aj šofér k dispozícii celý rad technológií a prémiovej výbavy, sú to práve pasažieri v zadnom rade sedadiel, na ktorých sa Mercedes pri vylepšovaní svojho MBUX systému primárne sústredil. Obrovské dotykové obrazovky, bezpečné biometrické overovanie či 3D displej pre vodiča sú len zlomkom toho, čo si pre budúcich majiteľov nové S-ko pripravilo.

Špičkové OLED obrazovky

Pri prvom pohľade do interiéru každému „udrie“ do očí masívna pätica OLED obrazoviek. Najväčšia z nich s uhlopriečkou až 12,8″ je umiestnená v stredovej konzole a obsahuje všetky ovládacie prvky komfortných funkcií a multimediálne centrum s aplikáciami zahrnuté v novom prostredí.

Ďalšiu obrazovku potom nájdeme za volantom, teda klasický digitálny prístrojový štít, ktorý ponúka moderný infotainment a navyše aj unikátny head-up displej s rozšírenou realitou. Vďaka displejom tak z interiéru ubudlo až 27 hardvérových tlačidiel. Okrem toho bude môcť vodič využiť aj 3-rozmerný displej určený špeciálne pre jeho potreby a riadenie vozidla, a to aj bez 3D okuliarov.

Ako už bolo spomenuté, trieda S chce poskytnúť vysoký level komfortu najmä na zadných sedadlách. Práve tam sa bude nachádzať ďalšia trojica obrazoviek, ktorými budú môcť pasažieri ovládať všetky komfortné funkcie, prispôsobiť si prostredie interiéru podľa seba. Taktiež môžu zdieľať obsah s ostatnými cestujúcimi alebo manuálne nastaviť cieľ do navigácie, ktorá potom bude informovať vodiča o zmene trasy.

Dokonalú personalizáciu vozu vylepšuje prepracovaný digitálny asistent. Hovorí až 27 jazykmi

Mercedes myslel aj na intuitívne a jednoduché personalizovanie nastavení vozu. Len pomocou oskenovania QR kódu je nová vlajková loď automaticky spárovaná s profilom Mercedes Me a majiteľ si tak môže preniesť svoje nastavenia či obľúbené rádiostanice.

Jedno vozidlo môže mať 7 takýchto profilov. Nastavenia je tiež možné uložiť v cloude a využiť v iných vozidlách s týmto MBUX systémom. Bezpečnosť je nadovšetko a vie o tom aj Mercedes, ktorý integroval do nového prostredia aj autorizáciu používateľa PIN kódom, ale aj biometrické overovanie odtlačkom prsta, tvárou a hlasom.

Tvár dokáže overiť napríklad dvojica kamier v displeji pre vodiča. Tieto autorizačné prvky potom umožňujú využiť aj digitálne platby priamo z vozidla. S rôznymi požiadavkami dokáže posádke pomôcť aj dobre známy, no tentokrát ešte prepracovanejší digitálny asistent, ktorý reaguje na oslovenie „Hey Mercedes“. Medzi 27 jazykmi stále chýba podpora slovenčiny, no čeština je z minulosti relatívne funkčným jazykom aj na našom území.

Systém mikrofónov potom dokáže rozoznať, z ktorého sedadla s asistentom cestujúci komunikuje, čo následne indikuje reproduktor s ambientným osvetlením. Jedným príkazom je tak možné spustiť množstvo funkcií a komfortných programov.

V niektorých príkazoch dokonca nie je nutné využiť príkaz „Hey Mercedes“ a systém dokáže splniť požiadavku aj bez neho. Takto to funguje napríklad pri prijímaní hovorov. Aby toho nebolo málo, digitálny asistent Mercedesu sa vie porozprávať aj s najmenšími a odpovedať im na množstvo ich otázok.

Bezpečnosť je prvoradá

Zároveň však výrobca pridal aj množstvo bezpečnostných noviniek. Jednou z nich je aj kontrola správneho pripojenia detskej sedačky na prednom sedadle. Detekcia okoloidúcich naopak varuje posádku červeným varovným osvetlením pri vystupovaní z vozidla, pokiaľ do slepého uhla prichádza nejaký objekt. Akým spôsobom však dokáže tento nový systém Mercedesu všetko spracovávať a ukladať? Odpoveďou je špičková výpočtová technika.

Nová trieda S s týmto MBUX systémom totiž obsahuje 320 GB SSD úložisko, ktoré dokáže prepúšťať dáta rýchlosťou takmer 42 GB/s a pri výpočtoch počítačom vypomáha 16 GB operačnej RAM pamäte.

Celé grafické prostredie multimediálneho a infotainment centra vykresľuje grafická jednotka, ktorá dosahuje počet operácií na úrovni až 691 GFLOPS.

Mercedes tak opäť dokazuje, že v najvyššej triede patrí medzi elitu a vie, po čom jeho prominentní zákazníci túžia. Luxusný interiér spojený s obrovským množstvo technologických vymožeností uspokojí aj tohto najnáročnejšieho klienta, ktorý si jazdu v novej vlajkovej lodi značky s prítomnosťou revolučných noviniek užije dosýta.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú