Známa séria Assassins Creed od Ubisoftu sa v najbližších rokoch rozrastie o niekoľko veľkých a menších titulov. Tešiť sa môžeme na lineárnejší Hexe z obdobia lovu na čarodejnice, mobilný Jade, či remasterované verzie starších častí. Najbližšie nás však čaká Assassin´s Creed Shadows, ktorý príde 15. novembra a vezme nás do aktuálne veľmi obľúbeného Feudálneho Japonska.

Toto zasadenie je takmer dokonalé, ninjovia a samuraji perfektne zapadajú do konceptu tajomného spoločenstva zabijakov, no Ubisoft sa rozhodol pre krok, na ktorý zareagovala Japonská fanúšikovská základňa. V hre budú k dispozícii dve hrateľné postavy, dcéra panovníka a ninja Naoe, ktorej sekunduje afroamerický samuraj Yasuke.

Urážka Japonskej kultúry

Zakladatelia petície, ktorá vyzýva na zrušenie hry, vyjadrili svoj nesúhlas s výberom druhej hlavnej postavy, pričom problémom nie je tmavá pleť protagonistu, ale to, že vývojár prezentoval pri predstavovaní hry Yasukeho historickú existenciu ako holý fakt. Dokonca ani historici sa dodnes nevedia zhodnúť, či bol Yasuke reálnym samurajom a Japonská komunita vzala tento krok ako hlbokú urážku a nepochopenie ich kultúry.

Jeden z členov komunity, ktorý sa podpísal pod petíciu napísal, že pokiaľ by Ubisoft od začiatku uvádzal, že sa jedná o fikciu a nedával hre prívlastok „verné histórii“, tak by bola postava Yasukeho akceptovateľná. Fanúšikom tiež vadí, že hra zasadená v Japonsku má jedného protagonistu, ktorý nie je Japonec. Petícia získala na necelý týždeň viac ako 97-tisíc podpisov a reakcia francúzskych vývojárov na seba nenechala dlho čakať.

Vývojár priznáva chybu

Vo svojom statuse na sociálnej sieti X vydal Ubisoft dlhé stanovisko, v ktorom ďakuje hráčom za podporu a uvádza, že si všíma kritiku fanúšikov, pričom je nadšený ich zápalom k histórii. Obhajujú sa tým, že sa snažili vytvoriť pohlcujúci zážitok, ktorý bude rešpektovať Feudálne Japonsko, no cieľom ich hier nie je prinášať historicky presné diela. Namiesto toho sa podľa ich slov snažia podnietiť v hráčoch zvedavosť a záujem o historické zasadenie, ktorým sa inšpirovali.

V ďalšej časti uznávajú, že niektoré z ich promočných materiálov sa mohli dotknúť Japonskej komunity a ospravedlňujú sa za to. Dodávajú tiež, že všetky ukážky, ktoré sme doteraz videli, sú z rozpracovanej hry a do vydania sa ešte môžu zmeniť, k čomu by mala dopomôcť aj konštruktívna kritika od fanúšikov. Ako petícia dopadne a aký bude mať reálny dopad na hru sa dozvieme pri vydaní, no nemôžeme uprieť fakt, že Ubisoft mal na výber celú plejádu postáv z Japonskej histórie, ktorých si mohli zvoliť za hlavnú postavu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú