NOVÉ SPRÁVY: Skončí miláčik Slovákov s vývojom spaľovacích motorov? Vieme odpoveď z automobilky
Hyundai údajne s vývojom spaľovacích motorov nekončí a aj naďalej bude zákazníkom poskytovať svoje vysoko účinné spaľovacie motory a popri nich bude pokračovať vo vývoji elektrických vozidiel.
Aktualizácia 31.12.2021:
PR manažér Hyundai Slovensko, Marek Kopča, FonTech.sk zaslal oficiálne stanovisko z Hyundai Motor Group (HMG):
Hyundai Motor Group môže po nedávnych mediálnych špekuláciách potvrdiť, že vývoj svojich motorov nezastavuje. Skupina sa bude zameriavať na poskytovanie silného portfólia pohonných jednotiek zákazníkom na celom svete, ktoré zahŕňa kombináciu vysoko účinných motorov a elektromotorov s nulovými emisiami.
Pôvodný článok:
Už aj kórejská automobilka Hyundai zastavuje vývoj nových spaľovacích motorov a sústrediť sa bude najmä na vývoj elektrického pohonu. O nových plánoch spoločnosti informoval portál Electrek.
Aj na Slovensku masívne populárny Hyundai vyvíja vlastné spaľovacie motory už viac ako 40 rokov. Za túto dobu sa jej podarilo vyvinúť celý rad veľmi dobre predávaných agregátov, no nových spaľovacích jednotiek sa už nedočkáme.
Ako uvádza KoreaEconomicDaily, zamestnanci pracujúci na vývoji spaľovákov dostali e-mail, v ktorom im spoločnosť potvrdila to, o čom sa hovorí už nejakú dobu.
O prácu našťastie neprídu
Hyundai rozpúšťa celý tím pracujúci ja vývoji spaľovacích agregátov, no väčšinu zamestnancov rozdelí do nových odvetví zameraných na vývoj elektrických motorov a zvyšného pohonného ústrojenstva.
V odvetví spaľovacích motorov zostáva iba zopár zamestnancov, ktorí budú upravovať už existujúce agregáty, aby Hyundai mohol čo najdlhšie ťažiť z už vyvinutých motorov a popri elektromobiloch na vybraných trhoch predávať aj autá so staršími spaľovacími motormi.
Na spaľovacích motoroch pracovalo až 12 000 ľudí. Hyundai sa týmto pridáva k iným veľkým európskym automobilkám, ktoré takisto skoncovali s vývojom spaľovacích motorov. Pri definitívnom nástupe elektromobility chce byť každá automobilka včas pripravená a chce mať za sebou dostatočne dlhý vývoj a testovanie elektrických áut.
Hyundai pritom patrí tým najúspešnejším, o čom presvedčil hlavne jeho aktuálny elektromobil Ioniq 5 aj v našom teste. Rozhodnutie o konci spaľovákov zrejme úplne rovnako postihne aj motory koncernovej dvojičky KIA, ktorá má jednu zo svojich tovární aj pri Žiline a zamestnáva tisíce Slovákov.
Vodík je stále v hre
Hyundai však, na rozdiel od európskych hráčov, nezatvára svoje dvere ani pred vodíkom. Hyundai Nexo je jedným z najlepších vodíkových áut na trhu a v minulosti sa mu podarilo pokoriť niekoľko rekordov.
Austrálsky jazdec Rallye Brendan Reeves prešiel s vodíkovým Hyundai Nexo na jednu nádrž takmer 900 km a stanovil tak nový svetový rekord auta.
S Hyundai Nexo sa vybral na trasu z Melbourne do Broken Hill a palubný počítač mu po príchode do cieľa hlásil, že prešiel úctyhodných 887,5 km, čím prekonal predošlý francúzsky rekord, ktorý činil 778 km.
Samozrejme, pred štartom mu bola zapečatená nádrž na tankovanie, aby ho náhodou po ceste nenapadlo niekde si trochu vodíka dotankovať. Ako uvádza FuelCellsWorks, Hyundai Nexo má papierový dojazd 666 km podľa WLTP, Reeves ho tak prekonal o viac ako 200 km.
Zaujímavosťou je, že GPS a Google Mapy dokonca ukazovali, že prejdená vzdialenosť bola až 905 km, čo je ešte pôsobivejší výsledok, no na uznanie rekordu sa berú do úvahy dáta z palubného počítača. Cesta mu trvala 13 hodín 6 minút a priemerná rýchlosť bola 66,9 km/h. Celkovo auto spotrebovalo 6,27 kg vodíka s priemernou spotrebou 0,706 kg/100 km.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
VIDEO Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
Slovenská polícia presedlá na bavoráky. Do služby pripadlo cez 30 BMW s batériami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
- Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Takto tvrdé tresty nikdy nepadli. Za pirátenie streamov Premier League idú za mreže na desiatky rokov
Výpadok počítačového systému v Holandsku ochromil vlakovú dopravu
Do roku 2045 musia byť všetky budovy v Nemecku klimaticky neutrálne
Takmer dve tretiny áut v tejto európskej krajine spĺňajú najprísnejšie emisné normy EÚ
Mesto Kremnica chce na kúrenie v niektorých budovách využívať solárnu energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené