Nové lietadlo nemusí pristáť celý rok. Stačia supervýkonné solárne panely a batérie
Námorníctvo Spojených štátov spolupracuje s americko-španielskou leteckou spoločnosťou Skydweller na jedinečnom elektrickom lietadle, ktoré má potenciál vydržať vo vzduchu bezprecedentne dlho.
Nabíja sa zo solárnych panelov a podľa riaditeľa spoločnosti vydrží lietať nepretržite celý rok, informuje Interesting Engineering.
Kľúčové riešenie
Spoločnosť obdržala v rámci tohto projektu kontrakt v hodnote 14 miliónov amerických dolárov (13,28 miliónov €) a jej úlohou je teraz ďalej pokročiť vo vývoji jedinečného lietadla, ktoré sa má udržať vo vzduchu bez potreby dočerpania paliva či zastavenie kvôli iným dôvodom po čo najdlhšiu dobu.
„Pokračovanie v lietadle schopnom perpetuálneho letu pre vyriešenie ďalšej generácie vládneho snímania a monitorovania je kritické pre národnú bezpečnosť. Táto spolupráca zrýchli vývoj našej platformy a poskytne rentabilné, uhlíkovo neutrálne riešenie, ktoré zásadne rozširuje schopnosti misií lietadla,“ vysvetľuje Dr. Robert Miller, riaditeľ spoločnosti.
Podľa Millera existuje možnosť, že toto lietadlo vydrží vo vzduchu až jeden celý rok, píše CNN. Ak to skutočne dokáže, môže ísť revolúciu v mnohých oblastiach a to nielen pre národnú bezpečnosť a monitorovanie.
Prvý pseudosatelit
Podľa Millera sa tak môže stať lietadlo Skydweller prvým komerčne dostupným pseudosatelitom, ktorý vyrieši ako problémy vládneho monitorovania, tak aj rôznych vedeckých pozorovaní či výskumu.
„Pseudosatelit je lietadlo, ktoré ostane vo vzduchu, povedzme, po dobu neurčitú. To znamená 30, 60, 90 dní, možno rok. A v takom prípade dokáže robiť prakticky čokoľvek, čo robí satelit,“ vysvetľuje Miller a dodáva, že má toto lietadla lietať bez posádky a dúfa, že sa dostane do prevádzky už v budúcom roku.
Skydweller podľa neho môže poskytnúť leteckú podporu pri záchranných operáciách, napríklad pri lesných požiaroch. Je možné ho totiž nasadiť tisícky kilometrov ďaleko a vydržať v potrebnej oblasti niekoľko týždňov či mesiacov. Stále je však množstvo problémov, ktoré je nutné vyriešiť.
V noci stačia batérie
Lietadlo Skydweller sa udrží vo vzduchu aj v noci a vďaka nízkej hmotnosti a vysokej efektivite si vystačí s elektrickou energiou, ktorú si uloží v batériách. Pochopiteľne, takýto stroj nemá vysokú nosnosť, nejedná sa však o dopravné lietadlo a pre nesenie snímacích a meracích zariadení je jeho výkon postačujúci.
Chce to len lepšie batérie
Lietadlá sú vo všeobecnosti jedny z najlákavejších prostriedkov, ktoré chcú konštruktéri prekonvertovať na elektrický pohon. Problém je však zatiaľ v kapacite batérií, ktoré sú príliš ťažké a nedokážu udržať dostatok energie na to, aby lietadlo unieslo potrebný náklad.
Jednou z výziev sú podľa Millera napríklad regulácie, keďže má lietadlo Skydweller lietať bez pilota a úrady sa ešte nestihli prispôsobiť ani len autonómnym autám bez vodičov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala takmer 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
EÚ chystá prelomový návrh: Zmenu pohlavia by umožnil aj deťom bez potvrdenia lekára
Firma Petry Toth dosiahla tržby 2,2 milióna eur, no ona hlási koniec: Kým ostatní oslavovali v lobby, ja som mala panické ataky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP