Nové Mini zo mňa vytriaslo dušu. Zábavný elektromobil dvíha adrenalín, mimo mesto ho však nezoberieš
Niektoré autá sú skôr ako módne doplnky – kúpiš si ich, aby si zaujal a aby si v nich vyzeral dobre. Pri takýchto autách až tak nehľadíš na parametre, jazdné vlastnosti či komfort. Mini Aceman SE je presne také auto. Tento nový elektrický crossover sa ale nevyznačuje len brutálnym štýlom. Spája totiž aj zábavu za volantom a skvelé jazdné vlastnosti v meste.
Ale ako to už býva, ani tento model nie je bez chybičiek. Tvrdý podvozok, podpriemerné nabíjanie a obmedzený priestor vzadu môžu niektorých vodičov odradiť. Na druhej strane, ak hľadáš niečo jedinečné a zábavné, pričom sa v aute väčšinou vozíš sám, Aceman SE by mohol byť presne to pravé.
V recenzii sa dozvieš:
-
Aký mám dojem z dizajnu a interiéru
-
Ako jazdí a aké sú jeho spotreby
-
Čo sú najväčšie nedostatky auta
-
Pre koho je Mini Aceman SE ideálny
Funky štýl pre mestských individualistov
Mini Aceman SE je auto, ktoré si na ulici rozhodne nepomýliš. Predná maska s osemuholníkovým motívom a hranaté svetlomety mu dodávajú futuristický a zároveň športový vzhľad, ktorý si musí zamilovať naozaj každý. Zadná časť je minimalistická, ale stále si zachováva typický charakter značky Mini. Najmä zadné svetlá sú silným odkazom na pôvod automobilky, ako svetelný podpis si totiž môžeš nastaviť tvar britskej vlajky.

Auto teda rozhodne púta pozornosť. Na rozdiel od jeho menších súrodencov, ako napríklad Mini Cooper, však pôsobí o niečo serióznejšie – akoby chcel ukázať, že Mini už dávno nie je len o malých mestských autách.
Interiér pokračuje v rovnakom duchu. Dominantou kabíny je kruhový displej infotainmentu s ambientným podsvietením, ktoré vytvára príjemnú atmosféru. Tento displej slúži nielen na ovládanie multimédií, ale aj ako centrum pre všetky dôležité informácie o jazde a nastaveniach auta. Materiály sú kvalitné a spracovanie pôsobí prémiovo – až na pár tvrdých plastov, ktoré trochu kazia celkový dojem.

Športové sedadlá John Cooper Works sú pohodlné a poskytujú dostatočnú oporu pri dynamickej jazde. Volant s hrubým vencom perfektne padne do rúk a celková ergonómia kabíny je veľmi dobrá, aj keď výhľad cez pomerne malé čelné sklo je o niečo horší, najmä pre vyššieho človeka, ako som ja.
Vpredu je miesta dostatok aj pre vyšších pasažierov, no zadné sedadlá sú skôr núdzové – ideálne pre deti alebo menších pasažierov. Kufor s objemom 300 litrov postačí na bežné nákupy alebo krátke výlety, no ak plánuješ väčší výlet alebo dovolenku, priprav sa na kompromisy. A to nie len v oblasti batožinového priestoru, ale aj jazdného komfortu.
Zábavný na krátke trasy
Mini vždy vedelo robiť autá, ktoré bavia za volantom – a Aceman SE nie je výnimkou. Podvozok je doslova extrémne tvrdý a jazda pripomína skôr naháňanie sa na na motokáre. V meste alebo na krátkych trasách je to zábavné a dynamické, no pri dlhších jazdách (ja som šiel napríklad trasu dlhú 130 km) som už bol doslova „vytrasený“. Ak hľadáš komfortné auto na diaľkové trasy, Aceman SE s nízkoprofilovými pneumatikami si rovno škrtaj.

Riadenie však patrí medzi to najlepšie vo svojej triede – presné a ostré. Auto reaguje na každý pohyb volantom okamžite a v zákrutách drží stopu ako prilepené. Elektromotor s výkonom 160 kW (218 koní) a krútiacim momentom 330 Nm poháňa prednú nápravu a poskytuje svižné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.
Maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h. Škoda len, že nie je poháňaná zadná náprava. Pri plnom zošliapnutí plynu bolo prakticky bez šance robiť akékoľvek manévre s volantom, auto už v takejto situácii strácalo stabilitu až do rýchlostí cez 100 km/h.
Aj Aceman má množstvo jazdných režimov, z ktorých by som vyzdvihol najmä „Go-Kart“, ktorý ešte viac zvýrazňuje športový charakter auta – reakcie na plyn sú ostré a auto sa ide doslova roztrhať. Naopak, režim Eco pomôže šetriť batériu tým, že ťa učí, ako jazdiť čo najekonomickejšie.
Mini Aceman SE je štýlový spoločník do mesta
V mestskej džungli som sa vybláznil
Aceman SE má batériu s využiteľnou kapacitou 49,2 kWh, čo podľa WLTP znamená dojazd až 405 km. V reálnych podmienkach však počítaj skôr so 250-300 km v meste alebo pri kombinovanej jazde. Spotreba sa líši podľa štýlu jazdy:
-
Mesto (dynamická jazda): 22,5 kWh/100 km
-
Diaľnica (125 km/h): 20,4 kWh/100 km
-
Diaľnica (140 km/h): 24,8 kWh/100 km
Tieto čísla ukazujú jasne – Aceman nie je diaľničný špecialista, čo koniec koncov ani nikdy nechcel byť. Pri výletnom diaľničnom tempe sa však dostaneš s dojazdom aj v chladných podmienkach na úroveň 300 km.

Čo ale úplne zabíja akékoľvek diaľkové cestovanie s Mini Aceman, je samotné nabíjanie Tu model výrazne zaostáva za konkurenciou. Maximálny výkon DC nabíjania je len 95 kW – to znamená nabitie z 10 % na 80 % za približne 30 minút.
Palubná nabíjačka má výkon 11 kW, takže doma alebo na AC stanici trvá plné nabitie asi päť hodín. Pri aute, ktoré je určené takmer výhradne do mesta, to nie je zasa taká katastrofa, no keďže viem, že automobilka má technológie aj na lepšie nabíjanie, pochopiteľne by som ho uvítal aj tu.
Moderné technológie s jedným kompromisom
Infotainment s kruhovým displejom vyzerá skvele a ponúka množstvo funkcií vrátane Apple CarPlay a Android Auto. Navigácia funguje spoľahlivo a dokáže plánovať trasy so zastávkami na nabíjanie. To už sú ale veci, ktoré od moderného elektromobilu prémiovej značky očakávaš.

Chýbajú však niektoré moderné prvky ako matrixové svetlá. Tie by som v aute značky Mini rozhodne očakával, minimálne ako opciu. Na druhej strane poteší kvalitný audio systém Harman/Kardon a aplikácia pre smartfóny umožňujúca diaľkové ovládanie vozidla.
Zhodnotenie
Mini Aceman SE je ideálne auto pre štýlových mestských vodičov hľadajúcich auto s dôrazom na zábavu za volantom. Nie je to rodinné SUV ani diaľničný krížnik – jeho doménou sú mestské ulice a krátke presuny.

Za cenu od približne 38 000 € (v základnej výbave) dostaneš štýlového spoločníka s jedinečným charakterom. Ak ti nevadí vyššia cena za príplatkovú výbavu a tvrdší podvozok, Aceman SE si určite zamiluješ – pokiaľ teda nehľadáš praktické rodinné auto s dlhým dojazdom. Ak chceš, aby tvoj Mini Aceman SE vyzeral ako ten na fotkách vyššie, priprav si však viac ako 50 000 €. Presne toľko stála testovaná verzia.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)

Slováci ešte nič rýchlejšie nevyrábali. Porsche predstavilo najsilnejší model vo svojej histórii, má 1 150 koní

Vodíková pomsta: Technológia, ktorú sme odpísali, sa vracia v najväčšom štýle

Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky

Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedec odhaľuje najlepší doplnok pre zdravie mozgu. Pomáha pri migréne aj nespavosti
PREMIUMRevolúcia v bývaní: Z panelákov sa skôr či neskôr vysťahujeme, no investičné byty budeme kupovať aj naďalej (ROZHOVOR)

Plyn aj teplo výrazne zdražejú. Zisti, o koľko si priplatíš už od nového roka

Slovákmi milované potraviny poškodzujú takmer každý orgán. Potvrdzuje to viac ako 90 vedeckých štúdií

Zomrel známy producent. Slovenský svet filmu smúti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
Namiesto paliva budúcnosti sa vraciame v čase. Uhlie a ropa zažívajú nečakaný zvrat
USA radšej mlčia, Brusel ho ešte ani nevidel. Čo sa skrýva za „mierovým plánom“ pre Ukrajinu?
NATO sa pripravuje na najhoršie. Holandsko posiela na Východ vojakov aj rakety
Slovenským domácnostiam hrozí výrazné zdraženie elektriny. Vláda nie je pripravená, tvrdí SaS
Čína úplne rozdupala Európu. Tento rok vyrobí podľa analytika šialené množstvo elektromobilov
Došla im trpezlivosť. Európsky štát vyhral spor proti Mete, tá teraz musí zaplatiť astronomickú sumu
OFICIÁLNE: Slovenský trh má nového lídra. Slávny operátor dosiahol najvyšší počet zákazníkov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedec odhaľuje najlepší doplnok pre zdravie mozgu. Pomáha pri migréne aj nespavosti
PREMIUMRevolúcia v bývaní: Z panelákov sa skôr či neskôr vysťahujeme, no investičné byty budeme kupovať aj naďalej (ROZHOVOR)

Plyn aj teplo výrazne zdražejú. Zisti, o koľko si priplatíš už od nového roka

Slovákmi milované potraviny poškodzujú takmer každý orgán. Potvrdzuje to viac ako 90 vedeckých štúdií




