Nové Mini zo mňa vytriaslo dušu. Zábavný elektromobil dvíha adrenalín, mimo mesto ho však nezoberieš
Niektoré autá sú skôr ako módne doplnky – kúpiš si ich, aby si zaujal a aby si v nich vyzeral dobre. Pri takýchto autách až tak nehľadíš na parametre, jazdné vlastnosti či komfort. Mini Aceman SE je presne také auto. Tento nový elektrický crossover sa ale nevyznačuje len brutálnym štýlom. Spája totiž aj zábavu za volantom a skvelé jazdné vlastnosti v meste.
Ale ako to už býva, ani tento model nie je bez chybičiek. Tvrdý podvozok, podpriemerné nabíjanie a obmedzený priestor vzadu môžu niektorých vodičov odradiť. Na druhej strane, ak hľadáš niečo jedinečné a zábavné, pričom sa v aute väčšinou vozíš sám, Aceman SE by mohol byť presne to pravé.
V recenzii sa dozvieš:
-
Aký mám dojem z dizajnu a interiéru
-
Ako jazdí a aké sú jeho spotreby
-
Čo sú najväčšie nedostatky auta
-
Pre koho je Mini Aceman SE ideálny
Funky štýl pre mestských individualistov
Mini Aceman SE je auto, ktoré si na ulici rozhodne nepomýliš. Predná maska s osemuholníkovým motívom a hranaté svetlomety mu dodávajú futuristický a zároveň športový vzhľad, ktorý si musí zamilovať naozaj každý. Zadná časť je minimalistická, ale stále si zachováva typický charakter značky Mini. Najmä zadné svetlá sú silným odkazom na pôvod automobilky, ako svetelný podpis si totiž môžeš nastaviť tvar britskej vlajky.
Auto teda rozhodne púta pozornosť. Na rozdiel od jeho menších súrodencov, ako napríklad Mini Cooper, však pôsobí o niečo serióznejšie – akoby chcel ukázať, že Mini už dávno nie je len o malých mestských autách.
Interiér pokračuje v rovnakom duchu. Dominantou kabíny je kruhový displej infotainmentu s ambientným podsvietením, ktoré vytvára príjemnú atmosféru. Tento displej slúži nielen na ovládanie multimédií, ale aj ako centrum pre všetky dôležité informácie o jazde a nastaveniach auta. Materiály sú kvalitné a spracovanie pôsobí prémiovo – až na pár tvrdých plastov, ktoré trochu kazia celkový dojem.
Športové sedadlá John Cooper Works sú pohodlné a poskytujú dostatočnú oporu pri dynamickej jazde. Volant s hrubým vencom perfektne padne do rúk a celková ergonómia kabíny je veľmi dobrá, aj keď výhľad cez pomerne malé čelné sklo je o niečo horší, najmä pre vyššieho človeka, ako som ja.
Vpredu je miesta dostatok aj pre vyšších pasažierov, no zadné sedadlá sú skôr núdzové – ideálne pre deti alebo menších pasažierov. Kufor s objemom 300 litrov postačí na bežné nákupy alebo krátke výlety, no ak plánuješ väčší výlet alebo dovolenku, priprav sa na kompromisy. A to nie len v oblasti batožinového priestoru, ale aj jazdného komfortu.
Zábavný na krátke trasy
Mini vždy vedelo robiť autá, ktoré bavia za volantom – a Aceman SE nie je výnimkou. Podvozok je doslova extrémne tvrdý a jazda pripomína skôr naháňanie sa na na motokáre. V meste alebo na krátkych trasách je to zábavné a dynamické, no pri dlhších jazdách (ja som šiel napríklad trasu dlhú 130 km) som už bol doslova „vytrasený“. Ak hľadáš komfortné auto na diaľkové trasy, Aceman SE s nízkoprofilovými pneumatikami si rovno škrtaj.
Riadenie však patrí medzi to najlepšie vo svojej triede – presné a ostré. Auto reaguje na každý pohyb volantom okamžite a v zákrutách drží stopu ako prilepené. Elektromotor s výkonom 160 kW (218 koní) a krútiacim momentom 330 Nm poháňa prednú nápravu a poskytuje svižné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.
Maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h. Škoda len, že nie je poháňaná zadná náprava. Pri plnom zošliapnutí plynu bolo prakticky bez šance robiť akékoľvek manévre s volantom, auto už v takejto situácii strácalo stabilitu až do rýchlostí cez 100 km/h.
Aj Aceman má množstvo jazdných režimov, z ktorých by som vyzdvihol najmä „Go-Kart“, ktorý ešte viac zvýrazňuje športový charakter auta – reakcie na plyn sú ostré a auto sa ide doslova roztrhať. Naopak, režim Eco pomôže šetriť batériu tým, že ťa učí, ako jazdiť čo najekonomickejšie.
Mini Aceman SE je štýlový spoločník do mesta
V mestskej džungli som sa vybláznil
Aceman SE má batériu s využiteľnou kapacitou 49,2 kWh, čo podľa WLTP znamená dojazd až 405 km. V reálnych podmienkach však počítaj skôr so 250-300 km v meste alebo pri kombinovanej jazde. Spotreba sa líši podľa štýlu jazdy:
-
Mesto (dynamická jazda): 22,5 kWh/100 km
-
Diaľnica (125 km/h): 20,4 kWh/100 km
-
Diaľnica (140 km/h): 24,8 kWh/100 km
Tieto čísla ukazujú jasne – Aceman nie je diaľničný špecialista, čo koniec koncov ani nikdy nechcel byť. Pri výletnom diaľničnom tempe sa však dostaneš s dojazdom aj v chladných podmienkach na úroveň 300 km.
Čo ale úplne zabíja akékoľvek diaľkové cestovanie s Mini Aceman, je samotné nabíjanie Tu model výrazne zaostáva za konkurenciou. Maximálny výkon DC nabíjania je len 95 kW – to znamená nabitie z 10 % na 80 % za približne 30 minút.
Palubná nabíjačka má výkon 11 kW, takže doma alebo na AC stanici trvá plné nabitie asi päť hodín. Pri aute, ktoré je určené takmer výhradne do mesta, to nie je zasa taká katastrofa, no keďže viem, že automobilka má technológie aj na lepšie nabíjanie, pochopiteľne by som ho uvítal aj tu.
Moderné technológie s jedným kompromisom
Infotainment s kruhovým displejom vyzerá skvele a ponúka množstvo funkcií vrátane Apple CarPlay a Android Auto. Navigácia funguje spoľahlivo a dokáže plánovať trasy so zastávkami na nabíjanie. To už sú ale veci, ktoré od moderného elektromobilu prémiovej značky očakávaš.
Chýbajú však niektoré moderné prvky ako matrixové svetlá. Tie by som v aute značky Mini rozhodne očakával, minimálne ako opciu. Na druhej strane poteší kvalitný audio systém Harman/Kardon a aplikácia pre smartfóny umožňujúca diaľkové ovládanie vozidla.
Zhodnotenie
Mini Aceman SE je ideálne auto pre štýlových mestských vodičov hľadajúcich auto s dôrazom na zábavu za volantom. Nie je to rodinné SUV ani diaľničný krížnik – jeho doménou sú mestské ulice a krátke presuny.
Za cenu od približne 38 000 € (v základnej výbave) dostaneš štýlového spoločníka s jedinečným charakterom. Ak ti nevadí vyššia cena za príplatkovú výbavu a tvrdší podvozok, Aceman SE si určite zamiluješ – pokiaľ teda nehľadáš praktické rodinné auto s dlhým dojazdom. Ak chceš, aby tvoj Mini Aceman SE vyzeral ako ten na fotkách vyššie, priprav si však viac ako 50 000 €. Presne toľko stála testovaná verzia.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ponúka lepší výkon ako jeho naftová verzia. Hyundai predstaví netradičný stroj s inovatívnym nabíjaním
Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
McLaren vymyslel šialenú inováciu. Jeho športiak môže jazdiť na dvoch prevodových stupňoch naraz
Volkswagen chystá elektrického dravca za 20 000 €. Na trh však príde len s jednou podmienkou
Nikto ho už nechce, ani automobilka. Slávna značka ruší svoju elektrickú beštiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vojaci pri tajnom postupe využili potrubie: Rusko chcelo na ukrajinskú Sudžu zaútočiť od chrbta
Zubári predávajú korunku 5-krát drahšiu: Expert s 20-ročnou praxou „odkryl“, čo ti tvoj stomatológ neprezradí (PREHĽAD)
„Nedáva zmysel, aby Amerika platila za obranu Európy,“ tvrdí Musk a podporil vystúpenie USA z NATO
Huliak sa pustil do Majerského: „Robíte zo seba svätých s patentom na rozum“
Šimečka ostro: „Kaliňák je ako nákupný maniak, ktorý berie všetko v tých výkladoch“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Už to nie sú len nálepky. Majitelia Tesiel odstraňujú logá a nahradzujú ich značkami konkurencie
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
-
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Už to nie sú len nálepky. Majitelia Tesiel odstraňujú logá a nahradzujú ich značkami konkurencie
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
-
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Už to nie sú len nálepky. Majitelia Tesiel odstraňujú logá a nahradzujú ich značkami konkurencie
- Povolený je aj na Slovensku. Renault postavil 5-nápravový domiešavač s pohonom, ktorý by nikto nečakal
Zabudni na kartu aj mobil: Slováci platia už len týmto nenápadným doplnkom
Koľko stíhačiek potrebuje Ukrajina, aby sa chránila pred Ruskom? USA upozorňuje na iný historický fakt
Rusi skúšali na Ukrajincov kurióznu taktiku. Plazili sa plynovodom, aby urobili zákernú vec
Online potraviny valcujú kamenné obchody. Prieskum o preferenciách Slovákov prekvapil
Nerobia ani základnú vec. Mladí získavajú informácie zo sociálnych sietí, číha tam na nich riziko
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vojaci pri tajnom postupe využili potrubie: Rusko chcelo na ukrajinskú Sudžu zaútočiť od chrbta
Zubári predávajú korunku 5-krát drahšiu: Expert s 20-ročnou praxou „odkryl“, čo ti tvoj stomatológ neprezradí (PREHĽAD)
„Nedáva zmysel, aby Amerika platila za obranu Európy,“ tvrdí Musk a podporil vystúpenie USA z NATO
Huliak sa pustil do Majerského: „Robíte zo seba svätých s patentom na rozum“
Šimečka ostro: „Kaliňák je ako nákupný maniak, ktorý berie všetko v tých výkladoch“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené