Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Najnovší prieskum agentúry Citi Research poukazuje na to, že nadšenie ľudí z nových iPhonov za posledné roky klesá. Apple akosi zabudol, čo sú to ozajstné inovácie!

Analytici z agentúry Citi Research vo svojom prieskume poskytli graf, ktorý z dlhodobého hľadiska ukazuje pokles záujmu ľudí o nové modely iPhonov. Graf je vytvorený na základe porovnávania vyhľadávaní noviniek tesne pred a po predstavení. Týmto spôsobom chceli analytici graficky vyjadriť záujem o nové modely iPhonov. Z grafu je teda možné vidieť, že nadšenie ľudí od 5.tej generácie klesá. Analytici pripisujú tento trend spomaleniu inovácií a presýtenosti trhu iPhonmi.

„Zaznamenali sme, že po predstavení nových modelov sa každoročne vo vyhľadávaní prostredníctvom webu vyskytujú výrazné hodnoty. Vidíme tiež, že momentum v priebehu času klesá. Veríme, že to naznačuje, že trh vyspel a zákazníci sú stále menej nadšení pre každú novú generáciu iPhonu. Predpokladáme, že je to spôsobené spomalením inovácií a presýtenosťou iPhonov na trhu.“ – Citi Research

Kde nastal problém?

Napriek pridávaniu inovácií a nových funkcií ako je Face ID, vodeodolnosť či dizajn s minimálnymi rámikmi, nadšenie ľudí pre nové modely iPhonov klesá. Analytici z Citi Research tvrdia, že pred štyrmi rokmi bolo zo strany Applu vidieť viac inovácií, hoci sa jednalo „len“ o zväčšenie displeja či vylepšovanie fotoaparátov. Z vyhľadávania Googlu bolo možné zistiť, že ľudí zaujala hlavne zmena dizajnu. Pri iPhone 5 to bolo zväčšenie displeja z 3,5 na 4-palce. Podobne to vyzeralo aj pri iPhone 6, ktorý priniesol nové rozmery displeja, konkrétne 4,7 a 5,5-palca.

Apple musí na inováciách zapracovať

Po stránke dizajnu sa samozrejme zmenil aj výročný model iPhone X, no stále to nestačilo. Na druhej strane nie sú prekvapivé výsledky z takzvanej „S“ línie. Tie sú skôr evolučné ako revolučné, čo sa prenieslo aj do nižšieho záujmu pri vyhľadávaní týchto modelov cez Google. Apple teda musí v najbližších rokoch priniesť niečo naozaj revolučné, aby ľudí dokázal zaujať, nakoľko prekvapiť potencionálnych zákazníkov je dnes čoraz ťažšie. Už teraz sa povráva o prepracovaní budúcoročného modelu, ktorý by mal poskytnúť TrueDepth kameru na prednej aj zadnej strane, čím ponúkne širšie možnosti rozšírenej reality.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú