Najnovší prieskum agentúry Citi Research poukazuje na to, že nadšenie ľudí z nových iPhonov za posledné roky klesá. Apple akosi zabudol, čo sú to ozajstné inovácie!

Analytici z agentúry Citi Research vo svojom prieskume poskytli graf, ktorý z dlhodobého hľadiska ukazuje pokles záujmu ľudí o nové modely iPhonov. Graf je vytvorený na základe porovnávania vyhľadávaní noviniek tesne pred a po predstavení. Týmto spôsobom chceli analytici graficky vyjadriť záujem o nové modely iPhonov. Z grafu je teda možné vidieť, že nadšenie ľudí od 5.tej generácie klesá. Analytici pripisujú tento trend spomaleniu inovácií a presýtenosti trhu iPhonmi.

„Zaznamenali sme, že po predstavení nových modelov sa každoročne vo vyhľadávaní prostredníctvom webu vyskytujú výrazné hodnoty. Vidíme tiež, že momentum v priebehu času klesá. Veríme, že to naznačuje, že trh vyspel a zákazníci sú stále menej nadšení pre každú novú generáciu iPhonu. Predpokladáme, že je to spôsobené spomalením inovácií a presýtenosťou iPhonov na trhu.“ – Citi Research

Kde nastal problém?

Napriek pridávaniu inovácií a nových funkcií ako je Face ID, vodeodolnosť či dizajn s minimálnymi rámikmi, nadšenie ľudí pre nové modely iPhonov klesá. Analytici z Citi Research tvrdia, že pred štyrmi rokmi bolo zo strany Applu vidieť viac inovácií, hoci sa jednalo „len“ o zväčšenie displeja či vylepšovanie fotoaparátov. Z vyhľadávania Googlu bolo možné zistiť, že ľudí zaujala hlavne zmena dizajnu. Pri iPhone 5 to bolo zväčšenie displeja z 3,5 na 4-palce. Podobne to vyzeralo aj pri iPhone 6, ktorý priniesol nové rozmery displeja, konkrétne 4,7 a 5,5-palca.

Apple musí na inováciách zapracovať

Po stránke dizajnu sa samozrejme zmenil aj výročný model iPhone X, no stále to nestačilo. Na druhej strane nie sú prekvapivé výsledky z takzvanej „S“ línie. Tie sú skôr evolučné ako revolučné, čo sa prenieslo aj do nižšieho záujmu pri vyhľadávaní týchto modelov cez Google. Apple teda musí v najbližších rokoch priniesť niečo naozaj revolučné, aby ľudí dokázal zaujať, nakoľko prekvapiť potencionálnych zákazníkov je dnes čoraz ťažšie. Už teraz sa povráva o prepracovaní budúcoročného modelu, ktorý by mal poskytnúť TrueDepth kameru na prednej aj zadnej strane, čím ponúkne širšie možnosti rozšírenej reality.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom