Elektrické taxíky vo Viedni vzbudili pozornosť celého sveta. Ich unikátne nabíjanie nemá obdobu
Taxislužby so sídlom vo Viedni mali do 16. augusta jedinečnú možnosť zaregistrovať sa do pilotnej fázy projektu „eTaxi Austria“. V rámci projektu totiž Viedeň a Graz plánovali sfunkčniť automatické nabíjacie stanice pre elektrické taxíky, píše portál Electrive.
Nové nabíjanie
14. septembra potom Viedeň i Graz spustili prevádzku nových automatických nabíjacích staníc, ktoré sú základným kameňom pre spustenie vyššie zmieňovaného projektu. Ten má nastaviť nový trend v odvetví, uvádza sa na webe technologickej spoločnosti Easelink, ktorá sa na tomto projekte podieľa.
Celkovo vo Viedni vďaka tomuto projektu pribudlo 8 automatických nabíjacích staníc a 56 elektrifikovaných taxíkov, v meste Graz pribudli dve nabíjacie stanice a desať vozidiel. Celkovo je tak do projektu zapojených 66 elektrických taxíkov, ktoré sa nabíjajú na 60 nových nabíjacích miestach.
Namiesto klasického manuálneho zapájania kábla z nabíjacej stanice do elektromobilu sú nové elektrické taxíky zo spodnej časti vybavené špeciálnym konektorom, ktorý umožňuje pripojiť sa k nabíjacej podložke.
Nejde teda o žiadne bezdrôtové (indukčné) nabíjanie vozidla, ale o nový automatizovaný systém nabíjania s technológiou Matrix Charging, ktorú vyvinula zmieňovaná technologická spoločnosť Easelink.
Nový projekt elektrických taxíkov v Rakúsku
V praxi to vyzerá tak, že nové „eTaxi“ vodič zaparkuje na vyhradenom stanovišti, respektíve nabíjacom mieste, stlačí tlačidlo umiestnené vo vnútri vozidla a automatický systém sa postará o zvyšok. Vodič teda nemusí vystupovať z vozidla a manuálne zapájať kábel, pretože systém z podvozku vysunie konektor, ktorý sa pripojí k nabíjacej podložke.
Vzhľadom na to, že do projektu je zakomponovaný aj Volkswagen a Hyundai, nové elektrické taxíky sú upravené modely VW ID.4 a IONIQ 5. Projekt eTaxi Austria prebieha do začiatku roku 2025.
Celý systém bol od minulého roka testovaný v závode Wien Energie, pričom cieľom bolo skúsiť implementovať rôzne aplikačné scenáre do praxe. Nabíjanie prebiehalo výkonom 11 kW s účinnosťou na úrovni 99 %. Nabíjací výkon by sa v praxi mal zvýšiť z testovaných 11 kW na 22 kW pri striedavom nabíjaní a 50 kW (400 V) alebo 100 kW (800 V) pri jednosmernom nabíjaní.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii



