BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
BMW sa chystá poriadne zamiešať karty v segmente elektrických sedanov. V roku 2026 spustí výrobu úplne novej generácie modelu i3, ktorý by mohol reálne konkurovať populárnemu Tesle Model 3. Novinka, označovaná interne ako NA0, už nebude pripomínať kompaktný uhlíkový hatchback, ale dorazí ako elegantný, nízky sedan postavený na úplne novej elektrickej platforme Neue Klasse.
Platforma Neue Klasse predstavuje kľúčový krok vpred. Je kompletne prepracovaná, optimalizovaná výhradne pre elektromobily a stavia na najnovšej generácii batériových článkov a elektromotorov značky BMW. Výsledkom bude rad rôznych verzií nového i3 vrátane i3 20, i3 40, i3 40 xDrive, i3 50, i3 50 xDrive a vrcholového športového variantu i3 M60 xDrive, informuje BMW Blog.
Dojazdom aj výkonom prevalcuje Teslu
Práve i3 M60 xDrive sa má stať priamym konkurentom pre výkonnú verziu Tesla Model 3 Performance. Zatiaľ čo Model 3 Performance ponúka 510 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, i3 M60 xDrive má podľa zákulisných informácií disponovať výkonom až 630 koní. Rovnako ako Tesla ponúkne aj dvojmotorový pohon všetkých kolies. To by mohlo BMW vyniesť do popredia v oblasti výkonu medzi prémiovými elektrickými sedanmi.
Nižšie výbavy ako i3 40 a i3 50 cielia na verzie Model 3 s pohonom zadnej nápravy alebo varianty Long Range s pohonom všetkých kolies. Majú ponúknuť rozumnú kombináciu každodennej dynamiky a dojazdu. Práve dojazd je jedným z hlavných tromfov novej generácie i3. Podľa dostupných informácií by i3 50 mohla zvládnuť až 901 km na jedno nabitie, čo je o 322 km viac než v prípade Model 3 Long Range, ktorá má dojazd 580 km podľa WLTP cyklu.
Za týmto výrazným zlepšením stojí šiesta generácia batériovej technológie BMW. Namiesto klasických „pouch“ článkov využíva valcové články s o 20 % vyššou energetickou hustotou. To znamená nielen lepší dojazd, ale aj zníženú hmotnosť, nižšiu potrebu chladenia a celkové zvýšenie efektivity systému. Gen6 batériové balíky tak majú potenciál stanoviť nové štandardy pre luxusné elektromobily.
Tesla aktuálne používa lacnejšie LFP batérie v základných modeloch a NCA alebo NMC chémiu vo výkonnejších verziách. Hoci jej reálna efektivita zostáva silnou stránkou, BMW sa snaží nastaviť latku ešte vyššie.
Presné čísla o zrýchlení či spotrebe zatiaľ nepoznáme. Isté však je, že BMW mieri vysoko a nová generácia i3 má ambíciu nielen vyrovnať sa Tesle, ale ju v niektorých oblastiach dokonca prekonať. Prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať začiatkom roka 2027. Výroba sa spustí v júli 2026. Pre fanúšikov elektromobility to bude vzrušujúce obdobie, pretože konkurencia medzi automobilkami sa presúva na úplne novú úroveň. Už nejde len o výkon, ale aj o efektivitu, technológie a celkový zážitok z jazdy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
Nie je to len auto. Obľúbená automobilka ukázala nový elektromobil s geniálnou funkciou
Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Potravinové poukážky pre dôchodcov v hodnote 75 eur: Maďarsko už rozdáva. Pridá sa aj Slovensko?
Neurológ varuje pred zradnou infekciou, ktorá ohrozuje nervový systém: Tínedžerka po hre s mačkou dočasne ochrnula
Plat 36 900 eur aj pre juniorov. Technologický gigant hľadá nových zamestnancov v Bratislave
SVET V ALARME: Masívne zemetrasenie spustilo cunami, rúti sa na viacero krajín naraz. Smršť príde o pár hodín
Analýza mRNA vakcín je hotová. Slovenská akadémia vied splnila zadanie ministerstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Európsky kódex pre AI rozdelil technologických obrov. Prichádza otvorený konflikt
Najpresnejší radar NASA je na orbite. Upozorní na zemetrasenia aj padnuté mosty
Veľká novinka pre majiteľov smart hodiniek. Najväčší operátor prichádza s užitočnou funkciou
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP