Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
BMW X3 je pre mníchovskú automobilku absolútne kľúčovým modelom, čo dokazujú aj predajné čísla – v roku 2023 išlo o celosvetovo najpredávanejšie BMW. Príchod novej generácie je tak vždy veľkou udalosťou. Pozrel som sa na verziu, ktorá bude na našich cestách pravdepodobne čoraz častejšia – plug-in hybrid X3 30e xDrive. Nová generácia s interným označením G45 prichádza s odvážnejším dizajnom, modernejšími technológiami a hlavne, s výrazne vylepšeným hybridným pohonom. Ako to už však býva, nie všetko je bezchybné a aj tu sa nájdu detaily, ktoré vyvolávajú otázky.
V recenzii sa dozvieš:
- Ako na mňa pôsobí interiér nového BMW X3
- Čo hovorím na jazdné vlastnosti
- Kde prišli zásadné vylepšenia oproti predchádzajúcej generácii
- Kde BMW zaostáva za konkurenciou
Pár dizajnových zmien
Nová X3-ka je oproti predchodcovi o 34 mm dlhšia (4 755 mm), o 29 mm širšia (1 920 mm) a zároveň o 25 mm nižšia (1 660 mm). Tieto zmeny v proporciách jej dodávajú dynamickejší a usadenejší postoj. Predná časť s novou interpretáciou ľadviniek a elegantnými svetlometmi pôsobí moderne a sebavedomo, tu nemám žiadne výhrady.

Zadná časť je však už iná pesnička. Pôsobí na mňa zvláštne, akoby až príliš „uhladene“. Chýbajú mi tu výraznejšie linky alebo prvky, ktoré by rozbili veľké plochy karosérie. Dizajn je samozrejme subjektívna záležitosť, no mám pocit, že tu sa dizajnéri až príliš snažili o čistotu, ktorá v konečnom dôsledku pôsobí trochu sterilne.

Po usadnutí za volant ťa privíta moderný kokpit s dominantným BMW Curved Display, ktorý poznáme aj z iných nových modelov značky. Ergonómia je tradične na vysokej úrovni a všetko je tam, kde by si to očakával. Čo ma však zarazilo, sú niektoré materiálové voľby. Prístrojová doska potiahnutá látkou za mňa absolútne nepôsobí prémiovo a v aute s cenovkou začínajúcou na takmer 60-tisíc eur nemá čo robiť.

Podobný pocit som mal aj z niektorých matných čiernych plastov. Napríklad plast na dverách s nápisom X3, kde sa ovláda zamykanie dverí a nachádza sa ovládanie výduchov klimatizácie, pôsobí veľmi lacno. Sú to detaily, ktoré kazia inak veľmi dobrý dojem z kvalitne spracovaného interiéru.

Dvojitý výkon
Ak sú v interiéri detaily, ktoré sa dajú kritizovať, pri jazdných vlastnostiach sa všetky pochybnosti rozplynú. Jazdecky ide opäť o perfektné auto, BMW to jednoducho vie. Srdcom verzie 30e xDrive je plug-in hybridný systém, ktorý kombinuje 2,0-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a elektromotor integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic Sport. Elektromotor pridáva ďalších 135 kW (184 k).
BMW X3 si zachovalo dušu pretekára
Spoločný systémový výkon dosahuje úctyhodných 220 kW (299 k) a krútiaci moment 450 Nm. Vďaka tomu je toto viac ako dvojtonové SUV (pohotovostná hmotnosť 2065 kg) naozaj živé. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy je viac než dostatočné a auto ochotne reaguje na každý pokyn plynovým pedálom. Podvozok je tradične skvele naladený, ponúka výborný kompromis medzi komfortom a športovou tuhosťou, a vďaka pohonu všetkých kolies xDrive máš istotu za každých podmienok. Dá sa s ním užiť aj ostrá jazda na okreskách, kde sa nestratí a vodičovi vyčarí úsmev na tvári. Maximálna rýchlosť je 215 km/h, čisto na elektrinu dokáže ísť až 140 km/h.

Jedným z najväčších medzigeneračných vylepšení je batéria a elektrický dojazd. Nová X3 30e má vysokonapäťovú batériu s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh, čo je výrazný nárast oproti 11,2 kWh v predchádzajúcom modeli. Oficiálny dojazd podľa cyklu WLTP je 81 až 90 kilometrov.

A ako je to v praxi? V reálnych podmienkach som na plne nabitú batériu bez problémov prešiel vyše 60 kilometrov, a to aj pri bežnom používaní klimatizácie a dynamickejšej jazde. To už je podľa mňa dostatočný dojazd na to, aby väčšina majiteľov zvládla svoje každodenné povinnosti čisto na elektrinu. Čo sa týka spotreby benzínu, pri diaľničnej jazde s vybitou batériou som sa pohyboval na 8l/100 km a v meste to bolo podobne.

Teraz sa však dostávame k najväčšej slabine tohto auta. Škoda pomalého AC nabíjania. Maximálny nabíjací výkon je 11 kW, čo znamená, že plné nabitie z 0 na 100 % trvá 2 hodiny a 15 minút. Prakticky všetka priama konkurencia v prémiovom segmente už ponúka pri plug-in hybridoch aj možnosť rýchleho DC nabíjania, vďaka čomu sa auto na verejnej nabíjačke nabije do pol hodiny či hodinky. Tu to trvá vyše dve hodiny, čo výrazne znižuje flexibilitu pri cestovaní na dlhšie trasy, ak chceš efektívne využívať elektrický pohon.

S objemom batožinového priestoru 460 litrov (1600 l po sklopení sedadiel) ponúka plug-in hybridná verzia o niečo menej miesta ako čisto spaľovacie varianty, no stále je to dostatočná hodnota pre rodinné potreby. Palivová nádrž má objem 50 litrov, čo v kombinácii s nabitou batériou zaručuje solídny celkový dojazd.
Zhodnotenie
Nové BMW X3 30e xDrive je auto dvoch tvárí. Na jednej strane je to jazdecky brilantné SUV s výkonným a kultivovaným hybridným pohonom a konečne aj reálne použiteľným elektrickým dojazdom. Na strane druhej sú tu zbytočné kompromisy v podobe lacne pôsobiacich materiálov v interiéri a predovšetkým absencia DC nabíjania, ktorá je v roku 2025 v tejto kategórii už ťažko odpustiteľná. Ak však nabíjaš prevažne doma a hľadáš plug-in hybrid, ktorý je radosť šoférovať, nová X3 je aj napriek svojim nedostatkom stále jednou z najlepších volieb na trhu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky

Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií

Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha

Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)

Našli sme navýhodnejšiu jazdenku na trhu. Najpokročilejšiu Toyotu s 11 000 km kúpiš za šialene nízku sumu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia

Vyhni sa nedokončenej diaľnici: Nová linka Bratislava – Košice štartuje už tento týždeň, za letenky dáš 20 eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
Rusko škrípe zubami. USA posilňuje vojenské vybavenie Ukrajiny, zlepší jej schopnosť čeliť útokom
Žiadna výnimka ani pre Slovensko. Europarlament chce sprísniť zákaz dovozu ruskej energie, toto je dôvod
Odkedy prišla, Slováci sa začali správať inak. AI neprestáva udivovať, v tomto opäť prekonala človeka
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Slovensko získalo milióny z Bruselu. Aj na boj proti dezinformáciam
Napätie v Ázii stúpa. Najnovší krok Južnej Kórey a USA naštval KĽDR, Kim hrozí reakciou
Slovenský priemysel ožíva po mesiacoch útlmu. Nahor ho ťahajú prekvapivé segmenty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia




