Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
Na dobrú spotrebu zabudni
Výsledkom toho, že som si jazdu počas celého týždňa mimoriadne užíval, je aj spotreba, ktorá je všetko, len nie nízka a “nature friendly”. Aj napriek tomu, že ide o plug-in hybrid, ktorý som dokonca aj nabíjal, sa spotreba za celý týždeň testovania zastavila na 11 l/100 km. S týmto autom sa jednoducho na spotrebu nejazdí a síce áno, ak by si prevažne v meste jazdil na elektrinu, vieš sa dostať na zaujímavé hodnoty, no žiaľ, emócia bola v mojom prípade silnejšia než túžba po nízkej spotrebe.

Na elektrinu dokáže BMW XM 50e prejsť hravo okolo 70-80 km. Batéria má dosť veľkú kapacitu až 25,7 kWh využiteľnej energie. Tu sa ale pomaly dostávam k jednému z najväčších nedostatkov tohto auta. Nabíjanie podporuje maximálny výkon len 7,4 kW a tak plné nabitie zaberie niečo vyše 4 hodín. To je dosť a v tomto smere BMW rozhodne zaostáva za takým Mercedesom, ktorý už roky podporuje rýchle DC nabíjanie.
Pri BMW XM si tak prakticky odkázaný na to nabíjať auto doma, cez noc, alebo počas dlhších nákupov. Rozhodne sa to neoplatí pri dlhej trase s cieľom znížiť diaľničnú spotrebu benzínu.
Toto je najšialenejšie BMW, aké kedy automobilka vyrobila
No a aká je tá diaľničná spotreba? Pri “nemeckom” tempe sa vieš dostať aj cez 20 l/100 km. Pri tempomate nastavenom na niečo málo cez 140 km/h to je s vybitou batériou okolo 12-13 l/100 km. Nuž, BMW XM patrí k tým autám, ktoré zožerú aj trávu vedľa cesty, ale ak už máš na auto za 150 000 €, spotrebu asi veľmi neriešiš.
Dizajnový unikát nielen zvonku, ale aj na palube
Po dizajnovej stránke BMW XM buď miluješ, alebo nie. Zopár mojich známych pri prvom pohľade na auto nevedelo, či sa im páči, alebo je to naopak, no po chvíli sa ihneď pridali k jednej zo skupín s definitívnym verdiktom. Väčšinou to teda bola tá, že auto je to pekné. Síce unikátne a extravagantné, ale pekné. A ja s tým plne súhlasím.

BMW XM je neskutočný magnet na oči a otáčali sa za ním aj ľudia, pri ktorých bolo na prvý pohľad vidieť, že sa o autá rozhodne nezaujímajú.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť




