Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nový výskum prezentovaný počas konferencie British Academy of Management 2023 ukázal, že spotrebitelia si kúpia produkty propagované modelmi umelej inteligencie s rovnakou pravdepodobnosťou, ako keď ich propagujú ľudia. Na tému upozornila Česká televízia na svojom webe.

AI influencer

S pojmom influencer, teda osoba známa na sociálnych sieťach, ktorá prostredníctvom nahraného obsahu ovplyvňuje postoje, názory a chovanie veľkého množstva ľudí, sa stretol už azda každý z nás. Hoci ide stále o relatívne nový pojem, respektíve „povolanie“ (ak to tak vôbec možno nazvať), podľa najnovšej štúdie sa už zmráka nad jeho existenciou. Ľudských influencerov totiž veľmi jednoducho dokáže nahradiť umelá inteligencia.

geralt/Pixabay

Uvedené vyplýva zo štúdie, v ktorej autori porovnávali komentáre, ktoré diváci napísali pod reklamnými videami na Instagrame. Jedna skupina videí obsahovala umelo vytvorené modely (umelú inteligenciu), zatiaľ čo druhá skupina videí obsahovala ľudské modely (ľudských influencerov). Cieľom bolo zistiť rozdiely v reakciách divákov na uvedené typy reklám, uvádza portál TechXplore.

Vo výsledku sa potom ukázalo, že 78 % komentárov zanechaných na Instagrame pod reklamami s AI bolo pozitívnych, 17 % neutrálnych a 5 % negatívnych. V prípade reklám s ľuďmi boli tieto čísla 75 %, 19 % a 6 %. Mimo to, najčastejšie slová používané v komentároch pod reklamami s AI boli „láska“, „krásny“ a „nádherný“.

Čo sa týka samotných reklám, išlo o videá propagujúce produkty Versace, Dior, Samsung a Gucci, v ktorých vystupovali modelky vytvorené umelou inteligenciou Noonoouri, LilMiquela a Imma.

„Neobjavili sme žiadne jasné rozdiely, pokiaľ ide o sledovanie alebo obľúbenosť reklamy založenej na modeloch AI. To naznačuje, že spotrebitelia sú rovnako ochotní sledovať influencera v podobe AI, ako aj v podobe ľudskej bytosti,“ uvádzajú autori.

Štúdia tiež naznačuje, že modely AI dokážu poskytnúť lepšiu a teda cielenejšiu a personalizovanejšiu marketingovú stratégiu ako ich ľudské náprotivky. Zároveň sa vyvracajú tvrdenia, podľa ktorých je AI pre ľudí tým strašidelnejšia, čím viac sa podobá na ľudí.

Popri komentároch získali výskumníci od niektorých respondentov aj spätnú väzbu. Tí v rozhovore uviedli, že AI modely sú účinným spôsobom, ako predstaviť nové produkty a zároveň posilniť pozitívny dojem. Všetko teda nasvedčuje tomu, že umelá inteligencia má potenciál zmeniť tradičné reklamné stratégie a otvoriť nové možnosti pre marketing a propagáciu produktov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú