Nová umelá inteligencia nahradzuje influencerov. Je až neuveriteľne dobrá
Nový výskum prezentovaný počas konferencie British Academy of Management 2023 ukázal, že spotrebitelia si kúpia produkty propagované modelmi umelej inteligencie s rovnakou pravdepodobnosťou, ako keď ich propagujú ľudia. Na tému upozornila Česká televízia na svojom webe.
AI influencer
S pojmom influencer, teda osoba známa na sociálnych sieťach, ktorá prostredníctvom nahraného obsahu ovplyvňuje postoje, názory a chovanie veľkého množstva ľudí, sa stretol už azda každý z nás. Hoci ide stále o relatívne nový pojem, respektíve „povolanie“ (ak to tak vôbec možno nazvať), podľa najnovšej štúdie sa už zmráka nad jeho existenciou. Ľudských influencerov totiž veľmi jednoducho dokáže nahradiť umelá inteligencia.
Uvedené vyplýva zo štúdie, v ktorej autori porovnávali komentáre, ktoré diváci napísali pod reklamnými videami na Instagrame. Jedna skupina videí obsahovala umelo vytvorené modely (umelú inteligenciu), zatiaľ čo druhá skupina videí obsahovala ľudské modely (ľudských influencerov). Cieľom bolo zistiť rozdiely v reakciách divákov na uvedené typy reklám, uvádza portál TechXplore.
Vo výsledku sa potom ukázalo, že 78 % komentárov zanechaných na Instagrame pod reklamami s AI bolo pozitívnych, 17 % neutrálnych a 5 % negatívnych. V prípade reklám s ľuďmi boli tieto čísla 75 %, 19 % a 6 %. Mimo to, najčastejšie slová používané v komentároch pod reklamami s AI boli „láska“, „krásny“ a „nádherný“.
Čo sa týka samotných reklám, išlo o videá propagujúce produkty Versace, Dior, Samsung a Gucci, v ktorých vystupovali modelky vytvorené umelou inteligenciou Noonoouri, LilMiquela a Imma.
„Neobjavili sme žiadne jasné rozdiely, pokiaľ ide o sledovanie alebo obľúbenosť reklamy založenej na modeloch AI. To naznačuje, že spotrebitelia sú rovnako ochotní sledovať influencera v podobe AI, ako aj v podobe ľudskej bytosti,“ uvádzajú autori.
Štúdia tiež naznačuje, že modely AI dokážu poskytnúť lepšiu a teda cielenejšiu a personalizovanejšiu marketingovú stratégiu ako ich ľudské náprotivky. Zároveň sa vyvracajú tvrdenia, podľa ktorých je AI pre ľudí tým strašidelnejšia, čím viac sa podobá na ľudí.
Popri komentároch získali výskumníci od niektorých respondentov aj spätnú väzbu. Tí v rozhovore uviedli, že AI modely sú účinným spôsobom, ako predstaviť nové produkty a zároveň posilniť pozitívny dojem. Všetko teda nasvedčuje tomu, že umelá inteligencia má potenciál zmeniť tradičné reklamné stratégie a otvoriť nové možnosti pre marketing a propagáciu produktov.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Po 58 rokoch „vstal z mŕtvych“. Vedci oživili prvého chatbota na svete, svojimi schopnosťami prekvapil
Pravidlá EÚ sú im ukradnuté. Po Mete končí s overovaním faktov ďalší gigant z USA
Superpočítač za zlomok ceny? TOP 5 technológií, ktoré už stihli v roku 2025 spôsobiť revolúciu
Veľký operátor ponúka státisícom Slovákov špičkový AI nástroj na rok zadarmo, ušetríš až 200 eur
Odhalili najväčšiu slabinu umelej inteligencie. Čelí problému, ktorý trápi aj Slovákov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V kľúčovom teste uspela. Európska krajina dá desivej zbrani za miliardy eur revolučné palivo
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nová vesmírna veľmoc chce dobyť vesmír. Za zlomok ceny dokážu to, čo USA a Čína za miliardy dolárov
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Slovákom leží v zuboch dodnes. Toto je príbeh filmu, kvôli ktorému Habera zažaloval Tarantinovho žiaka
-
- V kľúčovom teste uspela. Európska krajina dá desivej zbrani za miliardy eur revolučné palivo
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nová vesmírna veľmoc chce dobyť vesmír. Za zlomok ceny dokážu to, čo USA a Čína za miliardy dolárov
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Slovákom leží v zuboch dodnes. Toto je príbeh filmu, kvôli ktorému Habera zažaloval Tarantinovho žiaka
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Slovákom leží v zuboch dodnes. Toto je príbeh filmu, kvôli ktorému Habera zažaloval Tarantinovho žiaka
- Nová vesmírna veľmoc chce dobyť vesmír. Za zlomok ceny dokážu to, čo USA a Čína za miliardy dolárov
- Majú suverénne najlepšiu optiku aj WiFi. Toto je najlepší poskytovateľ internetu na Slovensku
- TOP televízory roka 2025: Bezkáblový, ktorý popiera gravitáciu, gigantický „Číňan“ aj cena priehľadného LG
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Šanca ušetriť je preč. Veľký operátor na Slovensku zdvihne cenu známej služby
Ceny energií stále rastú. Za všetko môže jeden kľúčový faktor, najviac zdražie tento druh plynu
Prevrat v medicíne: Šírenie Parkinsonovej choroby sa dá zastaviť, nový liek zachráni milióny ľudí
ChatGPT má skrytú „fintu“, o ktorej Slováci stále netušia. Zlepší ti kľúčovú vec (+návod)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené