Konečne plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel. Novú Škodu sme si totálne zamilovali (RECENZIA)

Najsilnejšou zbraňou je však rýchle, 50 kW DC nabíjanie, pomocou ktorého akumulátor nabiješ už do 40 minút. Doma si plug-in hybrid pochopiteľne nebudeš nabíjať jednosmerným prúdom, no toto rýchle nabíjanie vieš skvele využiť pri dlhých cestách, kedy počas zastávky na kávu či obed môžeš akumulátor nabiť na 100 percent. Batéria a elektromotor následne pri diaľničnom tempe pomáhajú spaľovaciemu motoru a tlačia tak benzínovú spotrebu nadol. Domáce nabíjanie zvládneš vďaka 11 kW AC nabíjačke za 2,5 hodiny.

Z mojej skúsenosti mi pri jazde Bratislava – Nitra na diaľnici ubudlo z batérie zhruba 30 percent. Táto trasa má približne 80 km a tak by ti mal akumulátor pri diaľničnej jazde vydržať približne 250 km, pričom benzínová spotreba bola v tomto prípade 5,4 l/100 km. Tempomat bol celý čas nastavený na 130 km/h. Pri dlhej trase je však najlepšie zadať si cieľ do vstavanej navigácie a auto sa bude snažiť čo najlepšie pracovať s elektrickou energiou počas celej trasy bez toho, aby si batériu musel niekde nabíjať.

S vybitou batériou samozrejme diaľničná spotreba stúpa, no vďaka spomínanému rýchlemu DC nabíjaniu nie je problém akumulátor každých 300 km dobiť a držať sa tak na tejto fantastickej spotrebe. S vybitou batériou potom môže byť spotreba vyššia o zhruba 1-2 litre.

Zatiaľ čo dizajn exteriéru sa pri novom Superb až tak zásadne nezmenil – auto stále pôsobí veľmi konzervatívne a nenájdeš na ňom žiadne uletené a divoké dizajnové prvky, interiér prešiel doslova revolúciou.

Hneď ti prezradím, čo je na novom interiéri to najlepšie. Sú to nové otočné ovládače umiestnené na stredovom paneli. Trojica ovládačov má v sebe zabudovaný farebný displej. Po zatlačení otočného ovládača sa zmení funkcia, ktorú vieš daným voličom nastavovať a meniť. Ľavý a pravý ovládač tak slúži na nastavovanie teploty, intenzity vyhrievania sedadiel či intenzity ventilátorov. Stredný ovládač následne slúži na prepínanie jazdných režimov, nastavovania hlasitosti a mnohých ďalších funkcií.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Riaditeľa AI firiem úplne zošaleli: Infraštruktúru chcú vo vesmíre, no čaká ich logistické peklo

Brutálne Xiaomi za 165€, ale aj nadupaný iPad: Toto je TOP 5 tabletov pod stromček v roku 2025

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Hovorí o ňom celý internet. Nový sci-fi seriál rozpútal šialenstvo, ukazuje desivú realitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
