Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
Škoda Elroq RS mala včera svoju svetovú premiéru a ja som mal tú česť byť medzi prvými, ktorí si ju mohli vyskúšať na vlastnej koži. Nový vrcholný model v rodine elektrických SUV značky Škoda sľubuje nielen špičkový výkon, ale aj športové jazdné zážitky, ktoré v segmente kompaktných elektromobilov doteraz chýbali. Ako obstál Elroq RS v reálnych podmienkach a čím sa líši od svojho väčšieho súrodenca Enyaq RS? Poďme sa na to pozrieť detailne.
Nové farby aj stará známa „Mamba Green“
Elroq RS okamžite zaujme svojím dynamickým vzhľadom. Lesklá čierna maska Tech-Deck Face, matné čierne doplnky, špecifický predný nárazník a exkluzívna matná sivá farba (dostupná len pre RS) dávajú jasne najavo, že ide o najšportovejšiu verziu modelu Elroq. Za mňa je však stále favoritom krikľavá Mamba Green farba, ktorú som si tiež vybral na prvé jazdy. Štandardom sú 20″ čierne disky Draconis, na želanie až 21″ Vision v antracitovej farbe. Interiér v štýle RS Lounge pôsobí luxusne a športovo zároveň – čierne mikrovlákno Suedia, kontrastné limetkové prešívanie, športové sedadlá s masážnou funkciou a 13″ infotainment dotvárajú prémiový pocit.
Pod „kapotou“ Elroq RS pracujú dva elektromotory s celkovým výkonom 250 kW, čo je rovnaká hodnota ako pri Enyaq RS. Rozdiel však nastáva v rozmeroch – Elroq je kompaktnejší, a preto pôsobí na ceste oveľa agilnejšie. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy je aktuálne najlepšou hodnotou v portfóliu značky Škoda. Maximálna rýchlosť je 180 km/h, batéria má kapacitu 84 kWh (netto 79 kWh) a dojazd podľa WLTP presahuje 540 km. Nabíjanie je rovnako veľmi rýchle – z 10 na 80 % za približne 26 minút pri výkone až 185 kW.
Agilita, ktorú si zamiluješ
Pri prvých jazdách bolo okamžite cítiť, že Elroq RS je v porovnaní s Enyaqom RS citeľne obratnejší. Kompaktnejšie rozmery v kombinácii s pohonom všetkých kolies prinášajú istotu v zákrutách a výbornú trakciu. Áno, pohon všetkých kolies mierne zvyšuje polomer otáčania oproti zadnokolke Elroq 85, no stále sa otočíš „na päťcentovke“ a v meste ti manévrovateľnosť nebude chýbať.
Adaptívny športový podvozok DCC a progresívne riadenie sú v štandarde a ich prínos je zreteľný – auto reaguje na povely volantu okamžite, spätná väzba je presná a v zákrutách Elroq RS drží stopu s prehľadom. Priame porovnanie jazdy v režime Normal a Sport na testovacej trati ukázalo, že v športovom režime som bol až o 4 sekundy rýchlejší. Ostrosť reakcií na plynový pedál, tuhšie nastavenie podvozku a citlivejšie riadenie majú skutočný efekt – Elroq RS vie byť zábavný, ale aj komfortný spoločník na každý deň, čo som si napokon vyskúšal na testovacej jazde po okolí.
Toto je nová Škoda Elroq RS
Priznám sa, spotrebu som nemeral a vlastne na to ani nebol čas a priestor, skôr som si užíval dynamické jazdy. V priemere by sa ale mohla pohybovať na úrovni verzie 85x s pohonom všetkých kolies, pri dynamickej jazde však logicky narastie. Pri bežnom jazdení očakávaj dojazd okolo 500 km. Batožinový priestor s objemom 470 až 1 580 litrov, elektricky ovládané piate dvere a množstvo Simply Clever riešení robia z Elroqa RS praktické rodinné SUV.
Nabitá najmodernejšími technológiami
Škoda Elroq RS je nabitá najnovšími technológiami – Matrix-LED svetlá, head-up displej s rozšírenou realitou, 12-reproduktorový Canton audiosystém, štyri USB-C porty s výkonom 45 W, bezdrôtové nabíjanie telefónu, najnovšie asistenčné systémy a parkovanie na diaľku cez aplikáciu MyŠkoda. Bezpečnostné a asistenčné systémy využívajú online dáta a najnovšiu generáciu KESSY. Príprava na ťažné zariadenie je samozrejmosťou, Elroq RS utiahne brzdený príves do 1 400 kg.
Zhodnotenie
Škoda Elroq RS je presne tým, čo dnes segment kompaktných elektrických SUV potreboval. Ponúka špičkový výkon, športové jazdné vlastnosti, moderný dizajn a najnovšie technológie – a to všetko v balení, ktoré je stále praktické na každý deň. Vďaka kompaktnejším rozmerom a agilite je Elroq RS nielen rýchly, ale aj zábavný a ľahko ovládateľný. Ak hľadáte elektrické SUV, ktoré zvládne rodinné povinnosti a ktoré má aj športové ambície, Elroq RS by si rozhodne nemal vynechať zo svojho hľadáčika.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bežná činnosť, ktorou si zlepšujú život miliardári aj vedci z Harvardu. Stačia 2 minúty denne
Spánkové apnoe má nového nepriateľa. Masívna európska štúdia odhalila prekvapivé spojenie
Putinova nová karta: Balkán ako odvrátenie pozornosti Európy a test jednoty Západu. Lavrov chce prehodnotiť Daytonské dohody
SCHVÁLENÉ: Vláda odklepla novelu, živnostníci nebudú platiť transakčnú daň
Babišova vláda sa bez partnerov rozpadá ako sen. Čo ukazujú posledné predvolebné prieskumy v Česku?
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
Vedci skúmali živočíchy a ostali v nemom úžase. Evolúcia ľudstva mala prebiehať úplne inak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP