Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
Škoda Elroq RS mala včera svoju svetovú premiéru a ja som mal tú česť byť medzi prvými, ktorí si ju mohli vyskúšať na vlastnej koži. Nový vrcholný model v rodine elektrických SUV značky Škoda sľubuje nielen špičkový výkon, ale aj športové jazdné zážitky, ktoré v segmente kompaktných elektromobilov doteraz chýbali. Ako obstál Elroq RS v reálnych podmienkach a čím sa líši od svojho väčšieho súrodenca Enyaq RS? Poďme sa na to pozrieť detailne.
Nové farby aj stará známa „Mamba Green“
Elroq RS okamžite zaujme svojím dynamickým vzhľadom. Lesklá čierna maska Tech-Deck Face, matné čierne doplnky, špecifický predný nárazník a exkluzívna matná sivá farba (dostupná len pre RS) dávajú jasne najavo, že ide o najšportovejšiu verziu modelu Elroq. Za mňa je však stále favoritom krikľavá Mamba Green farba, ktorú som si tiež vybral na prvé jazdy. Štandardom sú 20″ čierne disky Draconis, na želanie až 21″ Vision v antracitovej farbe. Interiér v štýle RS Lounge pôsobí luxusne a športovo zároveň – čierne mikrovlákno Suedia, kontrastné limetkové prešívanie, športové sedadlá s masážnou funkciou a 13″ infotainment dotvárajú prémiový pocit.

Pod „kapotou“ Elroq RS pracujú dva elektromotory s celkovým výkonom 250 kW, čo je rovnaká hodnota ako pri Enyaq RS. Rozdiel však nastáva v rozmeroch – Elroq je kompaktnejší, a preto pôsobí na ceste oveľa agilnejšie. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy je aktuálne najlepšou hodnotou v portfóliu značky Škoda. Maximálna rýchlosť je 180 km/h, batéria má kapacitu 84 kWh (netto 79 kWh) a dojazd podľa WLTP presahuje 540 km. Nabíjanie je rovnako veľmi rýchle – z 10 na 80 % za približne 26 minút pri výkone až 185 kW.
Agilita, ktorú si zamiluješ
Pri prvých jazdách bolo okamžite cítiť, že Elroq RS je v porovnaní s Enyaqom RS citeľne obratnejší. Kompaktnejšie rozmery v kombinácii s pohonom všetkých kolies prinášajú istotu v zákrutách a výbornú trakciu. Áno, pohon všetkých kolies mierne zvyšuje polomer otáčania oproti zadnokolke Elroq 85, no stále sa otočíš „na päťcentovke“ a v meste ti manévrovateľnosť nebude chýbať.

Adaptívny športový podvozok DCC a progresívne riadenie sú v štandarde a ich prínos je zreteľný – auto reaguje na povely volantu okamžite, spätná väzba je presná a v zákrutách Elroq RS drží stopu s prehľadom. Priame porovnanie jazdy v režime Normal a Sport na testovacej trati ukázalo, že v športovom režime som bol až o 4 sekundy rýchlejší. Ostrosť reakcií na plynový pedál, tuhšie nastavenie podvozku a citlivejšie riadenie majú skutočný efekt – Elroq RS vie byť zábavný, ale aj komfortný spoločník na každý deň, čo som si napokon vyskúšal na testovacej jazde po okolí.
Toto je nová Škoda Elroq RS
Priznám sa, spotrebu som nemeral a vlastne na to ani nebol čas a priestor, skôr som si užíval dynamické jazdy. V priemere by sa ale mohla pohybovať na úrovni verzie 85x s pohonom všetkých kolies, pri dynamickej jazde však logicky narastie. Pri bežnom jazdení očakávaj dojazd okolo 500 km. Batožinový priestor s objemom 470 až 1 580 litrov, elektricky ovládané piate dvere a množstvo Simply Clever riešení robia z Elroqa RS praktické rodinné SUV.
Nabitá najmodernejšími technológiami
Škoda Elroq RS je nabitá najnovšími technológiami – Matrix-LED svetlá, head-up displej s rozšírenou realitou, 12-reproduktorový Canton audiosystém, štyri USB-C porty s výkonom 45 W, bezdrôtové nabíjanie telefónu, najnovšie asistenčné systémy a parkovanie na diaľku cez aplikáciu MyŠkoda. Bezpečnostné a asistenčné systémy využívajú online dáta a najnovšiu generáciu KESSY. Príprava na ťažné zariadenie je samozrejmosťou, Elroq RS utiahne brzdený príves do 1 400 kg.

Zhodnotenie
Škoda Elroq RS je presne tým, čo dnes segment kompaktných elektrických SUV potreboval. Ponúka špičkový výkon, športové jazdné vlastnosti, moderný dizajn a najnovšie technológie – a to všetko v balení, ktoré je stále praktické na každý deň. Vďaka kompaktnejším rozmerom a agilite je Elroq RS nielen rýchly, ale aj zábavný a ľahko ovládateľný. Ak hľadáte elektrické SUV, ktoré zvládne rodinné povinnosti a ktoré má aj športové ambície, Elroq RS by si rozhodne nemal vynechať zo svojho hľadáčika.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia

Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

Prvé črty „udržateľného mieru“ na Ukrajine sú na stole. Hovorí sa o takzvanom „kórejskom riešení“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
Európanov postihol problém s lacnou elektronikou: Odborníci varujú zvlášť pred jedným spotrebičom
Známa metropola sa dusí toxickými látkami. Ľudia nevedia dýchať na ulici, situácia je dramatická
Ohrozená je až štvrtina pracovných miest. Tradičná nemecká automobilka hlási obrovský problém
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“




