Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
Škoda Elroq RS mala včera svoju svetovú premiéru a ja som mal tú česť byť medzi prvými, ktorí si ju mohli vyskúšať na vlastnej koži. Nový vrcholný model v rodine elektrických SUV značky Škoda sľubuje nielen špičkový výkon, ale aj športové jazdné zážitky, ktoré v segmente kompaktných elektromobilov doteraz chýbali. Ako obstál Elroq RS v reálnych podmienkach a čím sa líši od svojho väčšieho súrodenca Enyaq RS? Poďme sa na to pozrieť detailne.
Nové farby aj stará známa „Mamba Green“
Elroq RS okamžite zaujme svojím dynamickým vzhľadom. Lesklá čierna maska Tech-Deck Face, matné čierne doplnky, špecifický predný nárazník a exkluzívna matná sivá farba (dostupná len pre RS) dávajú jasne najavo, že ide o najšportovejšiu verziu modelu Elroq. Za mňa je však stále favoritom krikľavá Mamba Green farba, ktorú som si tiež vybral na prvé jazdy. Štandardom sú 20″ čierne disky Draconis, na želanie až 21″ Vision v antracitovej farbe. Interiér v štýle RS Lounge pôsobí luxusne a športovo zároveň – čierne mikrovlákno Suedia, kontrastné limetkové prešívanie, športové sedadlá s masážnou funkciou a 13″ infotainment dotvárajú prémiový pocit.

Pod „kapotou“ Elroq RS pracujú dva elektromotory s celkovým výkonom 250 kW, čo je rovnaká hodnota ako pri Enyaq RS. Rozdiel však nastáva v rozmeroch – Elroq je kompaktnejší, a preto pôsobí na ceste oveľa agilnejšie. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy je aktuálne najlepšou hodnotou v portfóliu značky Škoda. Maximálna rýchlosť je 180 km/h, batéria má kapacitu 84 kWh (netto 79 kWh) a dojazd podľa WLTP presahuje 540 km. Nabíjanie je rovnako veľmi rýchle – z 10 na 80 % za približne 26 minút pri výkone až 185 kW.
Agilita, ktorú si zamiluješ
Pri prvých jazdách bolo okamžite cítiť, že Elroq RS je v porovnaní s Enyaqom RS citeľne obratnejší. Kompaktnejšie rozmery v kombinácii s pohonom všetkých kolies prinášajú istotu v zákrutách a výbornú trakciu. Áno, pohon všetkých kolies mierne zvyšuje polomer otáčania oproti zadnokolke Elroq 85, no stále sa otočíš „na päťcentovke“ a v meste ti manévrovateľnosť nebude chýbať.

Adaptívny športový podvozok DCC a progresívne riadenie sú v štandarde a ich prínos je zreteľný – auto reaguje na povely volantu okamžite, spätná väzba je presná a v zákrutách Elroq RS drží stopu s prehľadom. Priame porovnanie jazdy v režime Normal a Sport na testovacej trati ukázalo, že v športovom režime som bol až o 4 sekundy rýchlejší. Ostrosť reakcií na plynový pedál, tuhšie nastavenie podvozku a citlivejšie riadenie majú skutočný efekt – Elroq RS vie byť zábavný, ale aj komfortný spoločník na každý deň, čo som si napokon vyskúšal na testovacej jazde po okolí.
Toto je nová Škoda Elroq RS
Priznám sa, spotrebu som nemeral a vlastne na to ani nebol čas a priestor, skôr som si užíval dynamické jazdy. V priemere by sa ale mohla pohybovať na úrovni verzie 85x s pohonom všetkých kolies, pri dynamickej jazde však logicky narastie. Pri bežnom jazdení očakávaj dojazd okolo 500 km. Batožinový priestor s objemom 470 až 1 580 litrov, elektricky ovládané piate dvere a množstvo Simply Clever riešení robia z Elroqa RS praktické rodinné SUV.
Nabitá najmodernejšími technológiami
Škoda Elroq RS je nabitá najnovšími technológiami – Matrix-LED svetlá, head-up displej s rozšírenou realitou, 12-reproduktorový Canton audiosystém, štyri USB-C porty s výkonom 45 W, bezdrôtové nabíjanie telefónu, najnovšie asistenčné systémy a parkovanie na diaľku cez aplikáciu MyŠkoda. Bezpečnostné a asistenčné systémy využívajú online dáta a najnovšiu generáciu KESSY. Príprava na ťažné zariadenie je samozrejmosťou, Elroq RS utiahne brzdený príves do 1 400 kg.

Zhodnotenie
Škoda Elroq RS je presne tým, čo dnes segment kompaktných elektrických SUV potreboval. Ponúka špičkový výkon, športové jazdné vlastnosti, moderný dizajn a najnovšie technológie – a to všetko v balení, ktoré je stále praktické na každý deň. Vďaka kompaktnejším rozmerom a agilite je Elroq RS nielen rýchly, ale aj zábavný a ľahko ovládateľný. Ak hľadáte elektrické SUV, ktoré zvládne rodinné povinnosti a ktoré má aj športové ambície, Elroq RS by si rozhodne nemal vynechať zo svojho hľadáčika.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky

Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií

Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha

Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)

Našli sme navýhodnejšiu jazdenku na trhu. Najpokročilejšiu Toyotu s 11 000 km kúpiš za šialene nízku sumu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia

Vyhni sa nedokončenej diaľnici: Nová linka Bratislava – Košice štartuje už tento týždeň, za letenky dáš 20 eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
Rusko škrípe zubami. USA posilňuje vojenské vybavenie Ukrajiny, zlepší jej schopnosť čeliť útokom
Žiadna výnimka ani pre Slovensko. Europarlament chce sprísniť zákaz dovozu ruskej energie, toto je dôvod
Odkedy prišla, Slováci sa začali správať inak. AI neprestáva udivovať, v tomto opäť prekonala človeka
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Slovensko získalo milióny z Bruselu. Aj na boj proti dezinformáciam
Napätie v Ázii stúpa. Najnovší krok Južnej Kórey a USA naštval KĽDR, Kim hrozí reakciou
Slovenský priemysel ožíva po mesiacoch útlmu. Nahor ho ťahajú prekvapivé segmenty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia




