Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Portál DxOMark momentálne publikuje najprestížnejšie fototesty smartfónov, ktoré výrazne rezonujú aj medzi používateľmi. Niektorí výrobcovia začali výsledky z tohto testu zverejňovať aj na predstavovaní svojich zariadení a vysoké skóre v rebríčku tak môže byť pre mnohých veľmi lákavou prezentáciou.

DxOMark je organizácia, ktorá sa okrem testov smartfónov venuje aj hodnoteniu inej fotografickej techniky. Ich sídlom je Paríž, ktorý tak môžeme vidieť na mnohých testovacích fotkách. Dostať sa do hodnotenia a ešte navyše získať aj vysoké skóre je pre výrobcov veľmi cenné, vzhľadom na možný marketingový potenciál sa však v tejto súvislosti objavujú aj pochybnosti o objektívnosti. Práve na túto tému teraz poskytol vyjadrenie pre portál Android Headlines, vedúci marketingového oddelenia DxOMark, Nicolas Touchard.

Touchard odmietol, že by niekedy zobrali ako spoločnosť peniaze za fototesty, či za vylepšenie skóre niektorého zo smartfónov alebo fotoaparátov. Poznamenal však, že financie im boli výrobcami ponúknuté „mnohokrát“, skôr však za to, aby sa jednotlivé zariadenia do testu dostali než za vylepšenie hodnotenia. Touchard takéto konanie výrobcov označuje tiež skôr za nedorozumenie než vedomú činnosť. Mnohé spoločnosti totiž ponúkali peniaze, pretože úplne nevedeli, aký je biznis model DxOMark.

Objektívne testy aj naďalej

Ako informuje Android Headlines, hlavná stránka a recenzie fototechniky od DxOMark nie sú spoločnosťou monetizované. Skôr ide o prezentáciu a odpromovanie poradenských a analytických služieb firmy. Spoločnosť sa teda snaží prinášať najpresnejšie fototesty smartfónov na svete, no nie je to priamo spôsob, akým zarába peniaze.

Touchard nás ubezpečuje, že aj naďalej sa môžeme tešiť na objektívne testy, pričom dodáva, že samotné recenzovanie si vyžaduje značné úsilie. Jeden test trvá podľa jeho slov približne 10 dní a nové smartfóny prichádzajú na trh v poriadne rýchlom tempe. Aj pre DxOMark sú fototesty čoraz väčšia výzva, všetci v spoločnosti sú však rozhodnutí pokračovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú