Ubisoft má za sebou turbulentný rok. Očakávania okolo ambicióznej hry Star Wars Outlaws boli vysoké a spájali sa s nádejou na veľký komerčný úspech. Realita však bola iná – predaje zaostali za očakávaniami, čo vyvolalo množstvo otázok v centrále Ubisoftu aj medzi fanúšikmi tejto legendárnej sci-fi značky. Sám CEO Ubisoftu Yves Guillemot sa hneď po zverejnení finančných výsledkov postavil pred akcionárov a snažil sa nájsť dôvody tohto nečakaného neúspechu.

Podľa Guillemota je za nevýrazným štartom Outlaws v prvom rade práve nestabilita samotnej značky Star Wars. Pri hodnotení slabých predajov uviedol, že hra vyšla v období, keď bola popularita univerza na ústupe a séria čelila rozporuplným reakciám. Z jeho pohľadu práve slabší záujem o Star Wars zasadil rozhodujúci úder očakávanému trháku.

Dôkazom mala byť aj slabá sledovanosť nedávnych seriálov, kritika na adresu Disney+ produkcie a zrušenie niektorých projektov v rámci tejto značky. Guillemot zároveň uznal, že hre nepomohli ani technické nedostatky po vydaní – podľa neho však boli rýchlo odstránené aktualizáciami, hoci hráči stále neboli úplne spokojní s finálnym stavom hry.

Komunita vracia úder

Takéto tvrdenie vyvolalo horúce diskusie nielen medzi investormi, ale najmä priamo v komunite hráčov. Mnohí totiž nesúhlasia s Guillemotovým tvrdením, že za slabý výkon môže predovšetkým klesajúca popularita značky, a nie kvalita samotnej hry. Vo fanúšikovských fórach a na sociálnych sieťach sa často objavujú názory, že Ubisoft sa mal viac pozrieť do vlastných radov a neobviňovať značku Star Wars z každej chyby.

Hráči otvorene poukazujú na technické problémy hry v deň vydania, chýbajúcu inováciu aj tradičné ubisoftovské recyklovanie herných mechaník. Zároveň upozorňujú, že aj v čase, keď Star Wars nemal najlepšie obdobie v televízii, iné projekty dokázali získať na popularite a lámať rekordy v počte hráčov. Ako príklad môžeme uviesť Star Wars Battlefront II, ktorý vďaka popularite druhej série seriálu Andor zažíva najlepšie obdobie od svojho vydania.

Mieru sklamania umocňuje aj fakt, že Outlaws patrilo medzi najočakávanejšie herné udalosti leta 2024. Ubisoft investoval do kampane nemalé prostriedky a dúfal v silný štart podporený slávnym logom Star Wars. To, že hra nepredala za prvý mesiac iba milión kusov, je však hlboko pod finančnými plánmi Ubisoftu.

Príde úplne nová verzia

Firma preto prehodnocuje svoju stratégiu, niekoľko ďalších titulov odložila a novým cieľom je predlžovať životný cyklus Outlaws cez veľké aktualizácie a opätovné vydanie na Nintendo Switch 2. Tu dokonca prišlo aj vyjadrenie od Guillemota, ktorý tvrdí, že táto verzia sa bude výrazne odlišovať od pôvodnej hry. Ubisoft tak aj naďalej tvrdí, že hra má potenciál uspieť v dlhodobom horizonte, no prax ukazuje, že samotná licencia nestačí – záujem hráčov si musia autori získať predovšetkým kvalitou a nápaditosťou.

Z pohľadu komunity je preto prehadzovanie viny na „nepopulárnu značku“ len slabou výhovorkou. Diskusia medzi hráčmi často zvádza k zamysleniu, či Ubisoft nechce skôr odviesť pozornosť od svojej vlastnej tvorby, namiesto toho, aby počúval spätnú väzbu a upriamoval sa na reálne nedostatky svojich hier. Ak niečo Star Wars Outlaws chýbalo, bola to najmä odvaha posunúť svoju tvorbu dopredu. Nejde totiž len o ďalší komerčný prešľap – fanúšikovia očakávajú, že sa vydavatelia poučia a v budúcnosti pôjdu cestou kvality, nie výhovoriek.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP