Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Streamovací gigant Netflix chystá zásadnú zmenu vo svojom smerovaní. Služba predstavila novú stratégiu vydávania svojich filmov, ktorá sa bude sústrediť viac na kvalitu ako na kvantitu. Výsledkom bude okresanie filmových noviniek služby až o polovicu.

Filmov bude výrazne menej

Ešte v roku 2020 Netflix razil filozofiu predstaviť každý týždeň aspoň jeden nový film. Streamovacia služba si uvedomovala, že už sa viac nemôže spoliehať na zakupovanie práv na filmy od Disney či Warner Bros. a musí sa spoliehať predovšetkým na vlastnú tvorbu.

Pásová výroba filmov sa však výrazne podpísala aj na ich kvalite a za posledné roky je ťažké spomenúť si čo i len na pár filmov, ktoré by výrazne vyčnievali z radu. Situácia sa však začína opäť obracať v prospech Netflixu, keď mu zadĺžená konkurencia s radosťou ponúka svoje filmy a seriály.

Na Netflix tak napríklad pribudli seriály od HBO ako Bratstvo neohrozených, Hráči, či Pacifik, plány predávať gigantovi časť svojho obsahu potvrdila aj spoločnosť Disney. Netflix sa tak vezie na víťaznej vlne a môže si dovoliť prehodnotiť svoju stratégiu.

Streamovacia služba Netflix
Unplash

Presne k tomuto kroku aktuálne na Netflixe aj dochádza, informuje Variety. Podľa Scotta Stubera – šéfa filmovej divízie Netflixu, bude noviniek už v ďalšom roku citeľne menej. Plánom streamovacej služby je začať sa sústreďovať iba na filmy, ktorým skutočne verí.

Stuber hovorí, že namiesto 50 filmov ročne služba bude predstavovať 25 až 30 noviniek, aj keď ich počet nechce kvantifikovať. Novou stratégiou je predovšetkým najlepšie možné verzie filmov v danom žánri. Či už to bude akcia alebo komorná dráma, podľa Stubera je novým cieľom spraviť film čo najlepšie.

Cestou Apple sa Netflix nevyberie

Stuber pre Variety priznal, že v minulosti sa služba púšťala aj do produkcie vecí, na ktoré vôbec nebola pripravená, čo chce teraz zmeniť. Zdôraznil však, že Netflix sa nehodlá vybrať cestou konkurenčných platforiem ako Apple TV+ či Amazon Prime Video, ktoré začali svoje novinky predstavovať aj v kinách.

Apple TV+ nedávno do kín uviedol historickú drámu Vrahovia mesiaca kvetov, čoskoro sa chystá premiéra veľkorozpočtového Napoleona. Amazon zasa tento rok v kinách uviedol hviezdne obsadenú športovú drámu Air.

Streamovacie služby sa vďaka tržbám z kín snažia vykompenzovať vysoké náklady na tvorbu noviniek, čo šéf filmovej divízie chápe, ale určite sa neplánuje vydať rovnakou cestou. Podľa Stubera je hlavou prioritou predstaviť dostatočne atraktívny film, aby Netflixu nahnal nových predplatiteľov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú