Dominancia Netflixu naďalej narastá. Streamovací gigant si počas posledných mesiacov upevnil pozíciu jasného svetového lídra a predstavil svoje plány do budúcna.

Netflix avizuje príchod nového používateľského prostredia, hromadu nového obsahu, zároveň však tiež vylučuje spoluprácu s konkurenciou. Vysnívaná jednotná služba v štýle Spotify, kde by diváci našli všetok filmový a seriálový obsah, aj napriek nedávnym indíciám s istotou nevznikne.

Naďalej prudko rastie

Netflix má za sebou ďalší fantastický kvartál. Medzi aprílom a júnom 2024 služba pokračovala v prudkom raste počtu predplatiteľov dokázala získať ďalších 8 miliónov abonentov. Celkový počet platiacich zákazníkov sa tak dostal už na úroveň 278 miliónov a ak gigantovi tempo rastu vydrží, už budúci rok môže ako prvá streamovacia služba atakovať hranicu 300 miliónov.

Svetová jednotka však v budúcom roku už ďalej nebude zverejňovať presné čísla svojich predplatiteľov a s verejnosťou sa s nimi podelí len pri dôležitých míľnikoch. Namiesto toho Netflix chce, aby jeho výkonnosť určovali finančné ukazovatele, v ktorých sa platforme oproti konkurencii výrazne darí. Väčšina ďalších streamovacích služieb totiž naďalej zostáva v strate a zisky dosahuje len nekompromisnými škrtmi a prepúšťaním.

Príde nový vzhľad

Netflix uplynulý kvartál hodnotí ako normálny. Gigant vyzdvihol divácku popularitu svojich hitov ako Bridgerton či Sobík, milým prekvapením sa stalo akčné béčko Žraloci v Paríži. Spoluriaditeľ spoločnosti Greg Peters naznačil, že služba experimentuje s novým vzhľadom, ktorý už testuje na vybranej vzorke používateľov.

Nové rozhranie má zjednodušiť vyhľadávanie a orientáciu v obsahu a za cieľ si kladie zvýšiť angažovanosť divákov. Nové rozhranie presunie navigačný panel z ľavej strany na hornú časť obrazovky a zjednoduší ho na záložky „Domov“, „Filmy“, „Seriály“ a „Môj Netflix“.

Funkcia „Môj Netflix“, ktorá bola doteraz dostupná iba na mobilných zariadeniach, bude čoskoro rozšírená aj na ďalšie zariadenia a umožní používateľom rýchlejší prístup k nedávno sledovanému obsahu, novým odporúčaniam a stiahnutým titulom.

Netflix / Unsplah

Prehliadanie obsahu by mali uľahčiť väčšie box arty, dynamickejšie ukážky a rozšírené informácie o tituloch. Celkovo má nové rozhranie pomôcť lepšie prispôsobiť obsah podľa preferencií divákov, čo by malo podľa Petersa zvýšiť ich lojalitu a priniesť Netflixu vyššie príjmy.

Žiadna jednotná služba nebude

Peters tiež v liste investorom naznačil, že za jedinú konkurenciu už aktuálne považuje iba YouTube, ktorý dosahuje vyšší podiel na trhu ako Netflix. O prekvapivom konkurentovi v podobe YouTube sme informovali pred pár dňami.

S ďalšími streamovacími platformami ako Max či Disney+ si už Netflix ťažkú hlavu nerobí. Peters hovorí, že tieto služby vo veľkom investujú do svojich prémiových seriálov, no návratnosť týchto investícií je podľa neho veľmi nízka. Aj preto sa Netflix neplánuje zapojiť do spoločného balíčkovania s konkurenčnými službami.

Disney+ a Max napríklad na trhu v USA spojili sily a predstavili spoločné predplatné za výrazne atraktívnejších cenových podmienok ako pri individuálnom predplácaní. Netflix na tento krok zareagoval predstavením spoločného balíka s Apple TV+ a americkou službou Peacock.

Kedysi nemysliteľný krok združovania obsahu pod jednu strechu viedol divákov k nádeji, že konkurenti by sa napokon mohli spojiť a predstaviť svoj obsah pod jednotným predplatným. Nič podobné sa ale nestane, keďže Netflix aktuálne tieto teórie vylúčil a neplánuje žiadne predstavenie spoločného predplatného s Disney+ ani Max.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú