Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Turbulencie Netflixu spojené so zlými hospodárskymi výsledkami za prvý kvartál tohto roka sa ešte neskončili a streamovací gigant bude svoje hospodárenie musieť vysvetľovať aj pred súdom.

Časť investorov totiž na službu podala žalobu, informuje Variety.

Netflix za prvý štvrťrok 2022 stratil 200-tisíc predplatiteľov, čo je vôbec prvý úbytok za posledných desať rokov. Odliv platiacich zákazníkov však má pokračovať aj naďalej a prognózy streamovacej služby hovoria o strate ďalšieho dva a pol milióna abonentnov v najbližších troch mesiacoch.

Už aj na súde

Prekvapivo zlé výsledky po zverejnení nezaskočili len verejnosť, ale tiež samotných akcionárov služby, ktorí teraz na Netflix podali hromadnú žalobu. Tá bola podaná v utorok 3. mája 2022 na federálnom okresnom súde v San Franciscu a žalujúca strana ju odôvodňuje tým, že “Netflix porušil zákony, keď svojim akcionárom poskytol nepravdivé a zavádzajúce vyhlásenia”.

Tvrdí tiež, že Netflix nezverejnil závažné nepriaznivé skutočnosti o svojom podnikaní a nepriaznivých vyhliadkach do budúcnosti.

Freepik

V žalobe, ktorá sa usiluje o štatút hromadnej žaloby, sa požaduje nešpecifikované peňažné odškodnenie v mene investorov, ktorí vlastnili akcie Netflixu medzi 19. októbrom 2021 a 19. aprílom 2022.

Najhorší pád v histórii

Hoci šance na úspech žaloby vôbec nie sú jasné, investorom sa veľmi čudovať nemôžeš. Pripomeňme, že akcie Netflixu po zverejnení posledných hospodárskych výsledkov zaznamenali prudký prepad o viac než 35 %, najhorší v histórii spoločnosti.

Behom chvíle tak hodnota Netflixu klesla o približne 54,3 miliárd dolárov a tretinu hodnoty odpísal ak každý jeden investor.

Prečítaj si aj
Dotknú sa aj teba. Zlatá éra Netflixu skončila, gigant narazil na realitu a prichádza s radikálnymi krokmi

Ešte horší je pohľad na akcie služby z dlhodobejšej perspektívy – medzi 17. novembrom a 20. aprílom sa hodnota akcií Netflixu prepadla o 67 % – z ceny 691 dolára za akciu na 226 dolára. Netflix vo svojom vyjadrení odliv predplatiteľov odôvodňuje predovšetkým zdieľaním hesiel k účtom a ich neoprávneným zdieľaním, čo podľa spoločnosti vo svete zneužíva viac než 100 miliónov domácností. Spoločnosť sa preto zaviazala proti takémuto zdieľaniu zakročiť.

Streamovacia služba číslo jeden v budúcnosti rovnako plánuje predstaviť lacnejšiu verziu predplatného s reklamami, čo ešte donedávna manažment spoločnosti vylučoval.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú