Každá nehoda elektromobilu Tesla vzbudzuje veľký záujem médií. Ako stúpa počet predaných kusov, tak stúpa aj ich nehodovosť, pričom v drvivej väčšine prípadov ide o zlyhanie ľudského faktoru.
Elon Musk, ako CEO spoločnosti, vyjadril nespokojnosť s tým, ako médiá informujú o nehodách jeho vozidiel. Každá, aj keď len malá nehoda je automaticky na titulkách všetkých novín a v hlavných správach, pričom o nehodách bežných automobilov so spaľovacím motorom sa takmer ani nehovorí. Pritom len v USA za minulý rok pri nich zomrelo približne 40 000 ľudí.
Hrozivo vyzerajúca nehoda so šťastným koncom
Pred pár dňami sa v štáte Utah udiala hrozivo vyzerajúca nehoda, pri ktorej automobil Tesla Model S vrazil v rýchlosti takmer 100 km/h do požiarneho vozidla, ktoré stálo na semafore na križovatke. Aj keď vozidlo bolo značne zdemolované, vodič vyviazol bez väčších zranení a odniesol si len zlomený členok. Zatiaľ nie je známe, či bola funkcia Autopilota zapnutá alebo nie, no vozidlo ním bolo vybavené.


Tesla Model X demonštruje svoju silu. Nemá problém potiahnuť 110 tonové lietadlo
Elonovi Muskovi sa však nepáči, ako sú všetci ‚‚hotoví’’ z toho, keď k nejakej podobnej nehode dôjde. Priložil k tomu odkaz na článok vo Washington Post, kde sa daná nehoda rozoberá. Čo je však podľa neho hlavné je to, že došlo k len ľahkým zraneniam. Pri iných vozidlách by pritom v rovnakej rýchlosti boli následky fatálnejšie. Aj to má dokazovať fakt, že automobily Tesla sú najbezpečnejšími na svete.
What’s actually amazing about this accident is that a Model S hit a fire truck at 60mph and the driver only broke an ankle. An impact at that speed usually results in severe injury or death.
— Elon Musk (@elonmusk) May 14, 2018
V jednom treba s Muskom súhlasiť. Určite sa v prípade havárií Tesly nejedná o úplne objektívne spravodajstvo, no nakoľko ide o niečo úplne nové v automobilovom segmente s množstvom funkcií ako Autopilot, v niektorých prípadoch to nemusí byť na škodu. Na základe toho sa môže aspoň zistiť, ako reagovali rôzne aktívne a pasívne bezpečnostné prvky. Stále však platí, že bez ohľadu na to, ako dokáže byť Autopilot v Tesle autonómnym, stále je tu potreba vodiča, ktorý musí byť pripravený kedykoľvek prevziať kontrolu nad vozidlom.
Tech

Honoru prospel rozchod s Huawei. Získava späť kľúčových dodávateľov technológií

Obrovský dizajnový posun. Novú Škodu Fabia Monte Carlo nafotili na verejnosti pri testoch

ZAUJÍMAVÉ Takto sa rodia legendy. Čo je za grafickým kabátom najkrajších hier histórie? Viac, ako si myslíš

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Lietať s dronom v 2021 už nebude také jednoduché. Prehľad všetkých nových pravidiel a obmedzení
