Každá nehoda elektromobilu Tesla vzbudzuje veľký záujem médií. Ako stúpa počet predaných kusov, tak stúpa aj ich nehodovosť, pričom v drvivej väčšine prípadov ide o zlyhanie ľudského faktoru.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Elon Musk, ako CEO spoločnosti, vyjadril nespokojnosť s tým, ako médiá informujú o nehodách jeho vozidiel. Každá, aj keď len malá nehoda je automaticky na titulkách všetkých novín a v hlavných správach, pričom o nehodách bežných automobilov so spaľovacím motorom sa takmer ani nehovorí. Pritom len v USA za minulý rok pri nich zomrelo približne 40 000 ľudí.

Hrozivo vyzerajúca nehoda so šťastným koncom

Pred pár dňami sa v štáte Utah udiala hrozivo vyzerajúca nehoda, pri ktorej automobil Tesla Model S vrazil v rýchlosti takmer 100 km/h do požiarneho vozidla, ktoré stálo na semafore na križovatke. Aj keď vozidlo bolo značne zdemolované, vodič vyviazol bez väčších zranení a odniesol si len zlomený členok. Zatiaľ nie je známe, či bola funkcia Autopilota zapnutá alebo nie, no vozidlo ním bolo vybavené.

neobjektívne písanie o nehodách tesly

Nenechaj si ujsť!
Tesla Model X demonštruje svoju silu. Nemá problém potiahnuť 110 tonové lietadlo

Elonovi Muskovi sa však nepáči, ako sú všetci ‚‚hotoví’’ z toho, keď k nejakej podobnej nehode dôjde. Priložil k tomu odkaz na článok vo Washington Post, kde sa daná nehoda rozoberá. Čo je však podľa neho hlavné je to, že došlo k len ľahkým zraneniam. Pri iných vozidlách by pritom v rovnakej rýchlosti boli následky fatálnejšie. Aj to má dokazovať fakt, že automobily Tesla sú najbezpečnejšími na svete.

V jednom treba s Muskom súhlasiť. Určite sa v prípade havárií Tesly nejedná o úplne objektívne spravodajstvo, no nakoľko ide o niečo úplne nové v automobilovom segmente s množstvom funkcií ako Autopilot, v niektorých prípadoch to nemusí byť na škodu. Na základe toho sa môže aspoň zistiť, ako reagovali rôzne aktívne a pasívne bezpečnostné prvky. Stále však platí, že bez ohľadu na to, ako dokáže byť Autopilot v Tesle autonómnym, stále je tu potreba vodiča, ktorý musí byť pripravený kedykoľvek prevziať kontrolu nad vozidlom.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
0%
Chcem to
100%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou. Môžeš ma sledovať aj na Instagrame - @matolajcak