Elektrifikácia osobnej dopravy sa má zintenzívniť. Napriek koronakríze chce Nemecko staviť na novú stratégiu a rozšíriť elektrické nabíjacie stanice pre elektromobily. Okrem osobitných staníc však budú musieť ponúknuť elektrickú nabíjačku aj čerpacie stanice s bežnými palivami. Situácia v krajine sa tak v tomto smere môže zásadne zmeniť a popri tankovaní bežných áut by mali vodiči elektromobilov mať možnosť dobiť ich batérie, informuje portál Electrek.
Celosvetová kríza spôsobená pandémiou koronavírusu výrazne ovplyvnila aj automobilový priemysel, kde došlo k značnému poklesu predajov. V niektorých prípadoch zaznamenali historicky najnižšie predaje viaceré krajiny a automobilky.
Stabilizovať tento trh rozhodne nebude ľahkou úlohou a výrobcovia sa budú zo situácie spamätávať ešte dlhý čas. Európska únia a jej členské štáty však neodbočujú od elektromobilov, práve naopak.
Na každej čerpacej stanici budú aj nabíjačky pre elektromobily
Nemecko má podľa nových správ pripravovať plán, ktorým by sa na všetkých čerpacích staniciach v krajine spustilo aj nabíjanie elektrických vozidiel. Detaily tejto odvážnej stratégie zatiaľ nie sú presne známe, no nemecká asociácia BDEW tvrdí, že na rozšírenie elektromobility v tomto smere bude potrebných aspoň 70 000 klasických nabíjačiek a 7 000 rýchlonabíjacích staníc. V krajine je však aktuálne zhruba 27 730 nabíjačiek.

Podobne ako na Slovensku, aj v Nemecku prebieha podpora nákupu elektromobilov. Úrady tam takýto nákup podporujú sumou vo výške 6000 € pri kúpe elektromobilu do 40 000 €. Okrem toho sa majú zaviesť prísnejšie pravidlá a vyššie poplatky pre veľké SUV vozidlá, ktoré produkujú množstvo emisií. Podobným smerom sa pritom vydalo aj Francúzsko, ktoré však poskytne dotácie na elektromobily vo výške až 12 000 € a taktiež zavádza vyššie poplatky pri kúpe SUVčiek.
Predaje elektrických áut rastú len pomaly. Motoristov odrádza nízky dojazd
Napriek snahe Nemecka sa počet registrácií nových elektromobilov zásadne nezvýšil. Za minulý rok počet takýchto nových vozidiel vzrástol len o 1,8 %, pričom v prípade registrácií nových dieslových a benzínových áut bol skok až o 32 %, respektíve 59,2 %, informuje Reuters.
Mnohých vodičov pritom od kúpy elektromobilu stále odrádza nízky dojazd, ktorý sa v prípade lacnejších modelov pohybuje na úrovni len pár stoviek kilometrov.
EÚ má odvážne plány. Je však otázne, či ich stihne dosiahnuť včas
Kancelárka Angela Merkelová pred časom prezradila, že Nemecko by mohlo mať do roku 2030 na cestách 1 milión elektromobilov. To, či sa tento plán aj naplní, je zatiaľ otázne.
Pokiaľ však chcú aj ostatné krajiny podporiť novú vlnu elektromobility, rozšírenie siete nabíjacích staníc bude nevyhnutné. Mnohé európske krajiny už pritom vyslovili svoje plány, podľa ktorých sa chcú na cestách zbaviť vozidiel so spaľovacími motormi už do niekoľkých desiatok rokov.

Európska únia sa zaviazala k dosiahnutiu nulových emisií a klimatickej neutralite, ktorú chce dosiahnuť do roku 2050. Niektoré krajiny ako Francúzsko však majú ešte odvážnejšiu stratégiu a takýto cieľ chcú splniť aj o 10 rokov skôr.
Okrem prechodu k elektromobilom však takáto stratégia musí zahŕňať aj využívanie obnoviteľných zdrojov energie. Stále ale nie je zaručené, že sa únii a členským štátom túto stratégiu podarí do stanoveného času naplniť.
Teraz čítajú

ZAUJÍMAVÉ Prešli sme prvé kilometre s prelomovým Enyaqom iV. Zo Škody za vyše 60 000 € sme extrémne nadšení

911-ka padne z trónu. Porsche Taycan smeruje na vrchol rebríčka predajov automobilky

Mercedes ani zďaleka nekončí, už zajtra predstaví elektromobil EQB. Nevieme o ňom takmer nič

Dlhoročný súdny spor Tesly s bývalým inžinierom je konečne urovnaný. Ukradla jej čínska automobilka autopilota?

VIDEO: Konečne vo svojom prostredí. Teslu Cybetruck zobrali na stavenisko továrne, kde ju budú vyrábať
Články, ktoré hýbu svetom

VIDEO Kopírovanie kam sa pozrieš. Pozri sa, čo všetko Ubisoft opakuje a prečo je Far Cry rovnaký ako Assassin's Creed

Pozerali sme sa zlým smerom. Planéta Deväť sa nachádza úplne niekde inde

Za donutmi od východniarov sa idú Slováci zblázniť, cestujú za nimi aj zo Žiliny

Príbeh Miroslava Trnku: Ako sa stal z pankáča „slovenský Bill Gates“ a tretí najbohatší človek na Slovensku
