V snahe čo najviac znižovať produkciu emisií v osobnej doprave je už viac-menej rozhodnuté, že tým najlepším spôsobom je elektromobilita. Elektromobil ale nie je vhodný pre každého, aspoň zatiaľ. Automobilka Audi tak prichádza so spásou pre všetkých milovníkov spaľovacích motorov. Svoj ikonický naftový šesťvalec upraví tak, aby vedel spaľovať HVO (rastlinné biopalivo), informuje v tlačovej správe.

Motor upravený tak, aby dokázal spaľovať aj biologické palivá, nie je v koncerne VW žiadnou novinkou. Audi už takýto motor využíva a ide o dvojlitrový naftový štvorvalec.

Tento ekologický agregát dokáže okrem klasickej fosílnej nafty spaľovať aj tú biologickú, ktorá sa vyrába z rastlinného oleja. HVO (hydrogenačne rafinovaný rastlinný olej) produkuje pri spaľovaní nižšie emisie v priemere od 70 % až do 95 %.

Audi

Zdá sa teda, že aj toto by mohla byť cesta k radikálnemu znižovaniu emisií, avšak nie k úplnej uhlíkovej neutralite, nakoľko takýto motor stále produkuje škodlivé plyny.

Ikonický motor prežije aj naďalej

Audi sa rozhodlo, že aj svoj ikonický naftový trojliter V6 upraví tak, aby bol schopný spaľovať aj bionaftu. Vďaka tomu prežijú nesmierne populárne modely ako Q7, Q8, či sedany od A4 až po A8, ktoré sú v kombinácii naftovou V6 jednou z najpopulárnejších motorizácii od Audi.

Takto upravené motory sa samozrejme dostanú aj do ostatných koncernových modelov, takže na naftovú V6 sa môžu najbližšie roky naďalej tešiť napríklad aj fanúšikovia VW Touareg.

Michal Varga/FonTech

Dobrou správou je, že všetky modely s naftovým motorom V6 o výkone 210 kW vyrobené od polovice februára už môžu byť tankované bionaftou. Modely Q5 a A6 Allroad s takto upraveným motorom prídu až v lete.

Problémom zostáva infraštruktúra

Vyvinúť a upraviť motor, ktorý dokáže ekologickým spôsobom spaľovať ekologickú naftu, je jedna vec. Tá druhá, nemej podstatná, je mať miesta, kde sa dá takáto nafta natankovať. Tu však narážame na obrovský problém. V celej Európe sa totiž nachádza iba 600 čerpacích staníc na HVO. Väčšina z nich je pritom v škandinávskej oblasti.

Ak teda európske autority skutočne chcú, aby sa čo najskôr znížila produkcia emisií, mali by okrem elektromobility podporovať aj alternatívne formy pohonu, ako napríklad spomínané biopalivá.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú