Nebol by to klasický elektromobil: Apple rokoval o vývoji vlastného auta s unikátnym startupom
Ambiciózny startup Canoo je pre technologického giganta Apple zaujímavý nekonvenčným prístupom a jedinečne riešenou platformou, ktorá pripomína skateboard.
Pred pár dňami sme informovali, že Apple plánuje v marci 2021 podpísať dohodu o výrobe elektromobilu s juhokórejskou automobilkou Hyundai Motor. Zdá sa tak, že inteligentný elektromobil od spoločnosti s logom nahryznutého jablka sa predsa len stane skutočnosťou.
K optimizmu prispieva aj exkluzívne zistenie technologického magazínu The Verge. Magazínu potvrdili tri nezávislé zdroje, že Apple v prvej polovici 2020 jednal o spolupráci so startupom Canoo. Spoločnosti mali rokovať o viacerých možnostiach spolupráce, a to od investície, až po akvizíciu.
Spolupráca Canoo a Apple nakoniec nedopadla, no nič nie je stratené
Zo strany Canoo mal byť záujem primárne o investíciu, čo môže byť dôvodom, prečo sa nepodarilo dohodu uzavrieť. Startup nakoniec počas minulého roku vstúpil na burzu a stal sa verejne obchodovateľnou spoločnosťou.
Špekuláciu o tom, že sa spoločnostiam nepodarilo dohodnúť práve pre spôsob spolupráce, potvrdzuje aj správanie Apple z minula. V roku 2019 kúpil firmu Drive.ai, ktorá sa venovala inteligentným elektromobilom.
Spolupráca Apple a Canoo však nie je definitívne vylúčená. Canoo vo februári 2020 oznámilo plán vývoja elektromobilu spoločne s Hyundai. Startup má pre giganta poskytovať technické služby v segmente malých elektrických vozidiel. Apple tak možno predsa len získa niečo z toho, čo Canoo ponúka.
Jedinečný podvozok a nekonvenčné zmýšľanie sú tajnou zbraňou
Prečo je pre Apple tento startup vôbec zaujímavý? Canoo vzniklo v roku 2017 odlúčením sa od startupu Faraday Future. Do Canoo vtedy odišlo aj viacero ľudí, ktorí majú v životopise zárez od BMW. Startup ako jeden z mála, možno ako jediná spoločnosť v súčasnosti, sa pozerá na vývoj autonómneho elektromobilu z pohľadu technologických možností, nie z pohľadu prestavania automobilu ako ho poznáme na samostatne jazdiace elektrické vozidlo.
Čo to znamená v praxi? V prvom rade to, že Canoo vyvinulo podvozok, ktorý pripomína skateboard. Nie je teda určené, čo je predná a čo zadná náprava, pričom to dáva veľký priestor fantázií pri budovaní kabíny. Ďalšou odlišnosťou je, že toto riešenie ako vôbec prvé nemá mechanicky spojené kolesá s volantom.
Startup s nekonvenčným pohľadom pokračuje aj v celkovej filozofii. Cieľom totiž nie je vyrábať osobné autonómne automobily, ale ponúknuť spôsob prepravy, ktorý balansuje medzi osobnou a hromadnou dopravou. Canoo zároveň oznámilo, že ich vozidlá nebude možné kúpiť, ponúkať ich bude len na prenájom.
Na svojej skateboardovej platforme Canoo zatiaľ predstavili mikrobus a dodávku, pričom obe vozidlá majú spoločný minimalizmus. Zatiaľ čo nás konvenčné automobilky rozmaznávajú vysokokvalitnými displejmi, bohatými možnosťami spríjemnenia si cesty a ďalšími vychytávkami, Canoo ponúka doslova sparťanský interiér. Chcú takto ponúknuť v prvom rade funkčnosť, ktorú od vozidla sami očakávajú.
Pôvodné plány hovorili, že mikrobus bude brázdiť ulice niektorého z amerických miest už počas roku 2021. Rok 2020 sa však niesol v znamení viacerých neúspešných pokusov o získanie investície, čo vyústilo do už spomenutej transformácie na verejne obchodovateľnú spoločnosť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené