Cestu na Mars neplánuje iba vesmírna spoločnosť Elona Muska, ale aj americká vesmírna agentúra NASA, ktorá však potrebuje ešte vyriešiť niekoľko kľúčových problémov. Jedným z nich je aj pohon raketoplánu, ktorý k Červenej planéte poletí, no zdá sa, že odpoveďou na túto otázku môže byť nukleárny pohon. NASA dostala od Kongresu Spojených štátov štedrý rozpočet, z ktorého časť peňazí využije aj na vývoj nového jadrového pohonu.

Americká NASA nedostala takúto finančnú pomoc už od roku 1970, kedy skončil pôvodný program pre vývoj nukleárneho pohonu. Teraz sa však situácia mení a hoci agentúra o žiaden príspevok na vývoj nového typu raketového pohonu nežiadala, dostala ho. Z celkového rozpočtu vo výške 22,3 miliardy dolárov tak vyčlení 125 miliónov na nukleárny pohon, ktorý má v budúcnosti skrátiť trvanie letu na Mars, informoval Futurism.

NASA dostala financie na vývoj nukleárneho pohonu aj napriek tomu, že o ne nežiadala

Príspevok bol schválený 22. mája a má tejto vesmírnej agentúre pomôcť s nukleárnym pohonom v rámci jej vesmírneho programu, ktorý zahŕňa aj lety na Červenú planétu. Prvá demonštrácia letu sa má uskutočniť už v roku 2024 a NASA tak má pred sebou poriadny kus práce, aby všetko stihla načas. Pri objavovaní nášho vesmíru sú totiž potrebné stále inovatívnejšie systémy, ktoré by pomohli urýchliť lety raketoplánov do vesmíru a jedným z takýto riešení má byť aj spomínaný raketový pohon. Koncept má pritom podporu nielen u Kongresu, ale aj v Bielom dome.

Nenechaj si ujsť
NASA našla prelomový spôsob, ako vylepšiť a zefektívniť leteckú dopravu. Spolieha sa na nový typ pohonu

Program bude realizovaný v stredisku NASA pre výrobu raketových motorov Marshall Space Flight Center v Huntsville, informuje Space. Pokračovať v staro-novom vývoji nukleárneho pohonu však rozhodne nebude pre agentúru jednoduché.

Okrem technických problémov sú tu aj regulačné orgány a nariadenia, ktoré ovplyvňujú využitie tohto typu pohonu. Zatiaľ však nie je jasné, aký dopad bude mať jadrový pohon rakiet na plány NASA z dlhodobého hľadiska, keďže sa agentúra doteraz spoliehala na viac konvenčné technológie pohonu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú