Výkonný viceprezident predaja nových vozidiel značky Toyota v USA Jack Hollis na jednom z nedávnych webinárov od Automotive Press Association uviedol, že za veľkou mlákou nie je po elektromobiloch dostatočný dopyt. Ako informuje portál Electrek, čakacie doby na Toyotu bZ4X sú pritom niekoľko mesiacov. Auto ale má bizarný problém.

Toyota v Amerike aktuálne nepredáva ani jeden elektromobil. Predaj SUV bZ4X je dočasne pozastavený, nakoľko pred pár týždňami sa objavili problémy s odpadajúcimi kolesami a automobilka dokonca zákazníkom ponúkla, že ich auto odkúpi späť, píše CarAndDriver.

Napriek tomu, že Toyota predala vyše 250 elektromobilov v USA, Jack Hollis si myslí, že trh ešte nie je pripravený na nástup batériových elektromobilov, čo sa odráža na nízkom dopyte.

Čo potom Tesla?

Samozrejme, že toto vyhlásenie je absolútna hlúposť a vodiči v USA dobrovoľne siahajú po elektrických autách. Teraz, keď vláda schválila daňový bonus na nákup elektromobilu, sa dopyt po batériových vozidlách rozhodne ešte zvýši. Nevýhodou však je, že tento bonus by sa mal vzťahovať len na domáce elektromobily, medzi ktoré Toyota bZ4X nepatrí.

Toyota

Dôkazom vysokého záujmu je aj aktuálny stav automobilky Tesla, ktorá má vypredané svoje modely na niekoľko mesiacov dopredu.

Podľa Hollisa ďalej údajne nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra a elektromobily sú pridrahé.

Aj toto vyhlásenie nie je na mieste, nakoľko nabíjacia infraštruktúra v USA je jednou z najlepších na svete. V otázke výšky cien môže mať Toyota problém, keďže im konkuruje elektrický Chevrolet Bolt s cenovkou len 25 tisíc dolárov. Nový bZ4X však patrí do úplne inej kategórie, čo sa napokon odráža aj na cene.

Absolútnym vrcholom bolo tvrdenie, že spotrebiteľom je jedno, ako rýchlo sa elektromobily adaptujú na trhu a že nežiadajú po predajoch v objeme 30 až 40 % „hneď zajtra“.

Aj toto sa napokon ukázalo ako nezmysel, nakoľko Electrek už dávnejšie upozornil na prieskum, ktorý dokazuje, že vodiči v USA žiadajú ešte prísnejšie pravidlá na pretlačenie elektromobility, aké v súčasnosti podniká vláda.

Toyota je svojim odporom voči elektromobilite známa

Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá.

Pre Toyotu teda môže byť kameňom úrazu práve vedenie automobilky. „Stará škola“ má jednoznačný postoj voči batériovým elektromobilom a otočiť jej zmýšľanie môže byť veľmi ťažké.

Vodík a hybridy sa na trhu udržia minimálne 30 rokov

Podľa Akia Toyodu budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových a hybridných áut, ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by sám proti sebe.

Toyota

Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idey a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.

Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu.

Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie, píše Bloomberg.

Šíria aj dezinformácie o batériových vozidlách

Vedenie Toyoty sa chytá každej príležitosti, kedy môže batériové vozidlá nejakým spôsobom dehonestovať. Vo veľkom šíria tvrdenia o tom, že ťažba vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií produkuje ešte viac emisií, a tým pádom je menej ekologická než spaľovacie auto počas celého životného cyklu.

Toyota

Tejto otázke sa však už venovalo nespočetné množstvo odborníkov, ktorí vo svojich štúdiách dokázali, že elektromobil je predsa len ekologickejší než spaľovák a potvrdzuje to aj nová metodika merania emisií Green NCAP.

Navyše, vzácne kovy z batérií sa dajú recyklovať a použiť pri ďalšom elektromobile, kdežto benzín, ktorý sa spáli, sa vždy premení na CO2 a iné výfukové plyny.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP