Najrýchlejší elektromobil sveta má prvého majiteľa. Po prebratí ostal v nemom úžase, opísal detaily auta za 2 milióny
Elektrický hyperšport Rimac Nevera zrejme netreba nikomu zvlášť predstavovať. Elektromobil z chorvátskej produkcie je najrýchlejším sériovo vyrábaným autom a prvý „verejný“ exemplár sa dostal do rúk svojmu majiteľovi. Rimac Nevera s poradovým číslom 1. patrí bývalému jazdcovi a majstrovi sveta F1 Nicovi Rosbergovi, ktorý si auto prevzal osobne v chorvátskom Záhrebe a všetko natočil do vlogu.
Spoločnosť Rimac z malého garážového sna vyrástla na firmu s miliardovou hodnotou a dnes za ňou stoja takí investori ako Porsche či SoftBank. Aj samotný Nico Rosberg dostal pred pár rokmi príležitosť investovať do startupu Mateho Rimaca, no túto príležitosť nevyužil a ako vidieť z jeho reakcie na video, teraz to patrične ľutuje.
Najrýchlejšie auto pre najrýchlejšieho muža sveta
Nico ako prvý majiteľ elektrického superšportu Rimac Nevera šiel po auto osobne do chorvátskeho mesta Záhreb, kde sa zároveň stretol so zakladateľom spoločnosti a súčasným šéfom automobilky Bugatti-Rimac, Matem Rimacom.
Súčasťou odovzdávky auta bola aj prehliadka vývojového centra. To najpodstatnejšie ale začína zhruba v 8. minúte Nicovho videa, kedy dôjde k odhaleniu superšportu Nevera určeného pre bývalého šampióna F1.
Nico vsadil na pomerne „fádnu“ konfiguráciu, kedy je auto prakticky celé v čiernej farbe. Rovnako čierny je aj interiér vozidla a sám Rosberg ho nazýva „batmobil“. Vo vnútri vozidla, ako aj v krabičke na kľúče sa nachádza označenie, že ide o prvý kus 150. Cena luxusného elektromobilu sa pohybuje na úrovni 2 miliónov €.
Interiér je kompletne pokrytý alcantarou a vo vnútri sa okrem poradového čísla vozu nachádza aj menovka Nica Rosberga. Počas preberania auta Mate prezradil Nicovi hneď niekoľko zaujímavostí.
Všetky tlačidlá vo vozidle sú robené na mieru, to znamená, že rovnaké komponenty nenájde v žiadnom inom aute. Rosberg si takisto všimol množstvo kamier vo vnútri, ktoré slúžia na to, aby si vodič pri jazdení na závodnom okruhu nemusel do auta montovať množstvo GoPro kamier. Jednoducho môže použiť záznamy až zo 14 integrovaných kamier vo vozidle.
Na záver Nico pochválil celkové spracovanie interiéru. V minulosti mal totiž možnosť vyskúšať prototyp superšportu Nevera a ako uviedol vo videu, niektoré tlačidlá pôsobili horšie ako „ovládanie na práčke“. V jeho produkčnom modeli už mal z týchto ovládačov prémiový pocit.
Čo vlastne Nevera ponúka?
Rimac Nevera dostal až štvoricu elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 1408 kW (1914 koní) a krútiaci moment 2360 Nm. Dva elektromotory vpredu majú výkon 220 kW (299 koní), a to rovno každý z nich, respektíve zadné elektromotory disponujú výkonom 480 kW (653 koní), taktiež každý z nich.
O napájanie supervýkonných motorov sa stará 120 kWh batéria, vďaka ktorej disponuje Rimac Nevera dojazdom až 550 km na jedno nabitie podľa WLTP. Šialený výkon dopĺňa ešte šialenejšie nabíjanie. Palubnú 22 kW AC nabíjačku dopĺňa možnosť rýchleho nabíjania výkonom až 500 kW. Z 0 na 80 % sa auto nabije už za 19 minút.
Pozoruhodný výkon sa podpísal aj na dychberúcich číslach zrýchlenia. Z 0 na 100 km/h to dá Nevera za 1,97 sekundy, z 0 na 300 km/h za 9,3 sekundy a štvrť míle prejde Nevera za 8,6 sekundy. Maximálnu rýchlosť udáva výrobca na 412 km/h.
Na výber je niekoľko jazdných režimov – Sport, Drift, Track, Comfort, Range a Custom. Priestor pre pasažierov dvojmiestneho elektrického športiaku tvorí karbónový monokok s hmotnosťou menej ako 200 kg.
Špičkové brzdy a technológie
Poriadny hyperšport potrebuje poriadne brzdy. V prípade Rimac Nevera tu máme 390 mm karbón-keramické kotúče Brembo, ktorým výrazne dopomáha aj systém rekuperácie.
Zaujímavou funkciou je Rimac AI Driving Coach. V podstate by sme ju mohli nazvať ako „autopilot určený na pretekársku trať“. Tento systém má za úlohu pomôcť vodičovi zlepšiť svoje časy na pretekárskom okruhu. Auto je vybavené 12 ultrazvukovými senzormi, 13 kamerami a 6 radarmi, ktoré v kombinácii so systémom Nvidia Pegasus vodičovi na vybraných okruhoch znázorňuje ideálnu stopu, brzdné body a mnoho ďalšieho, teda podobne, ako by hral počítačovú hru so zapnutými pomocnými asistentami. Funkcia však bude dostupná až v roku 2022 a príde skrz OTA aktualizáciu.
Moderný športový interiér
V interiéri dominujú moderné obrazovky s vysokým rozlíšením, ktoré dopĺňajú prémiovo vyzerajúce hliníkové tlačidlá. Nechýbajú široké možnosti konektivity, ako ovládanie vozidla cez aplikáciu Rimac či možnosť spárovať telefón skrz Android Auto a Apple CarPlay.
Že pôjde o poriadnu exkluzivitu na cestách, niet najmenších pochýb. Vyrobených bude iba 150 kusov a cena začína na sume 2 milióny eur s takmer neobmedzenými možnosťami personalizácie. Rimac Nevera bude dostupný globálne, kúpiť si ho tak bude môcť každý, kto naň pochopiteľne nájde peniaze.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
Elektromobily budú lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu už klesli pod magickú hranicu
Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Silné zemetrasenie zasiahlo našich susedov: Otrasy pocítilo aj Slovensko
Nehnuteľnosti ochránia tvoje peniaze aj v budúcnosti. Roman Kružliak radí, ako si vytvoriť vlastné portfólio
53-ročná lekárka má viac energie než väčšina tridsiatnikov. Kľúčom je tento druh športu a fialová zelenina
Zabudni na drahé vitamíny. Hygienici odporúčajú 5 obyčajných trikov, ktoré najlepšie ochránia dieťa pred chrípkou
ŠÚKL varuje zdravotníkov: Pri tomto lieku hrozí pacientom závažná hyperkalciémia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Najväčší kyberútok v dejinách Británie. Jaguar Land Rover utrpel miliardové straty
Pre mnohých vodičov to bude šok. Nový zákon mení fungovanie STK
Briti zasiahli proti Applu a Googlu. Mobilný duopol sa otriasa v základoch
Zelenskyi otvorene: Iba tieto ničivé zbrane vrátia Putina späť do reality a zmenia vojnu
Viac než 2000 vedcov varuje EÚ: Takáto klimatická politika bude devastačná, vzďaľuje sa faktom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP