Najrýchlejší elektromobil sveta má prvého majiteľa. Po prebratí ostal v nemom úžase, opísal detaily auta za 2 milióny
Elektrický hyperšport Rimac Nevera zrejme netreba nikomu zvlášť predstavovať. Elektromobil z chorvátskej produkcie je najrýchlejším sériovo vyrábaným autom a prvý „verejný“ exemplár sa dostal do rúk svojmu majiteľovi. Rimac Nevera s poradovým číslom 1. patrí bývalému jazdcovi a majstrovi sveta F1 Nicovi Rosbergovi, ktorý si auto prevzal osobne v chorvátskom Záhrebe a všetko natočil do vlogu.
Spoločnosť Rimac z malého garážového sna vyrástla na firmu s miliardovou hodnotou a dnes za ňou stoja takí investori ako Porsche či SoftBank. Aj samotný Nico Rosberg dostal pred pár rokmi príležitosť investovať do startupu Mateho Rimaca, no túto príležitosť nevyužil a ako vidieť z jeho reakcie na video, teraz to patrične ľutuje.
Najrýchlejšie auto pre najrýchlejšieho muža sveta
Nico ako prvý majiteľ elektrického superšportu Rimac Nevera šiel po auto osobne do chorvátskeho mesta Záhreb, kde sa zároveň stretol so zakladateľom spoločnosti a súčasným šéfom automobilky Bugatti-Rimac, Matem Rimacom.
Súčasťou odovzdávky auta bola aj prehliadka vývojového centra. To najpodstatnejšie ale začína zhruba v 8. minúte Nicovho videa, kedy dôjde k odhaleniu superšportu Nevera určeného pre bývalého šampióna F1.
Nico vsadil na pomerne „fádnu“ konfiguráciu, kedy je auto prakticky celé v čiernej farbe. Rovnako čierny je aj interiér vozidla a sám Rosberg ho nazýva „batmobil“. Vo vnútri vozidla, ako aj v krabičke na kľúče sa nachádza označenie, že ide o prvý kus 150. Cena luxusného elektromobilu sa pohybuje na úrovni 2 miliónov €.
Interiér je kompletne pokrytý alcantarou a vo vnútri sa okrem poradového čísla vozu nachádza aj menovka Nica Rosberga. Počas preberania auta Mate prezradil Nicovi hneď niekoľko zaujímavostí.
Všetky tlačidlá vo vozidle sú robené na mieru, to znamená, že rovnaké komponenty nenájde v žiadnom inom aute. Rosberg si takisto všimol množstvo kamier vo vnútri, ktoré slúžia na to, aby si vodič pri jazdení na závodnom okruhu nemusel do auta montovať množstvo GoPro kamier. Jednoducho môže použiť záznamy až zo 14 integrovaných kamier vo vozidle.
Na záver Nico pochválil celkové spracovanie interiéru. V minulosti mal totiž možnosť vyskúšať prototyp superšportu Nevera a ako uviedol vo videu, niektoré tlačidlá pôsobili horšie ako „ovládanie na práčke“. V jeho produkčnom modeli už mal z týchto ovládačov prémiový pocit.
Čo vlastne Nevera ponúka?
Rimac Nevera dostal až štvoricu elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 1408 kW (1914 koní) a krútiaci moment 2360 Nm. Dva elektromotory vpredu majú výkon 220 kW (299 koní), a to rovno každý z nich, respektíve zadné elektromotory disponujú výkonom 480 kW (653 koní), taktiež každý z nich.
O napájanie supervýkonných motorov sa stará 120 kWh batéria, vďaka ktorej disponuje Rimac Nevera dojazdom až 550 km na jedno nabitie podľa WLTP. Šialený výkon dopĺňa ešte šialenejšie nabíjanie. Palubnú 22 kW AC nabíjačku dopĺňa možnosť rýchleho nabíjania výkonom až 500 kW. Z 0 na 80 % sa auto nabije už za 19 minút.
Pozoruhodný výkon sa podpísal aj na dychberúcich číslach zrýchlenia. Z 0 na 100 km/h to dá Nevera za 1,97 sekundy, z 0 na 300 km/h za 9,3 sekundy a štvrť míle prejde Nevera za 8,6 sekundy. Maximálnu rýchlosť udáva výrobca na 412 km/h.
Na výber je niekoľko jazdných režimov – Sport, Drift, Track, Comfort, Range a Custom. Priestor pre pasažierov dvojmiestneho elektrického športiaku tvorí karbónový monokok s hmotnosťou menej ako 200 kg.
Špičkové brzdy a technológie
Poriadny hyperšport potrebuje poriadne brzdy. V prípade Rimac Nevera tu máme 390 mm karbón-keramické kotúče Brembo, ktorým výrazne dopomáha aj systém rekuperácie.
Zaujímavou funkciou je Rimac AI Driving Coach. V podstate by sme ju mohli nazvať ako „autopilot určený na pretekársku trať“. Tento systém má za úlohu pomôcť vodičovi zlepšiť svoje časy na pretekárskom okruhu. Auto je vybavené 12 ultrazvukovými senzormi, 13 kamerami a 6 radarmi, ktoré v kombinácii so systémom Nvidia Pegasus vodičovi na vybraných okruhoch znázorňuje ideálnu stopu, brzdné body a mnoho ďalšieho, teda podobne, ako by hral počítačovú hru so zapnutými pomocnými asistentami. Funkcia však bude dostupná až v roku 2022 a príde skrz OTA aktualizáciu.
Moderný športový interiér
V interiéri dominujú moderné obrazovky s vysokým rozlíšením, ktoré dopĺňajú prémiovo vyzerajúce hliníkové tlačidlá. Nechýbajú široké možnosti konektivity, ako ovládanie vozidla cez aplikáciu Rimac či možnosť spárovať telefón skrz Android Auto a Apple CarPlay.
Že pôjde o poriadnu exkluzivitu na cestách, niet najmenších pochýb. Vyrobených bude iba 150 kusov a cena začína na sume 2 milióny eur s takmer neobmedzenými možnosťami personalizácie. Rimac Nevera bude dostupný globálne, kúpiť si ho tak bude môcť každý, kto naň pochopiteľne nájde peniaze.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Legendárna minerálka svetovej kvality sa vracia na pulty. Firma chce oživiť i chátrajúce kúpele
Príspevok na opatrovanie sa zvýši až na 1 210 eur. Má byť viac peňazí pre rodiny aj pracovníkov
Milované kúpele Slovákov čaká rekonštrukcia za viac ako 5 miliónov eur. Je to len začiatok
Billa sťahuje z pultov obľúbenú pochúťku. Môže obsahovať nadbytok pesticídov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP