V nasledujúcich rokoch sa môžu fanúšikovia automobilky Porsche tešiť na nádielku nových elektromobilov. Modely Macan a 718 sú už za rohom a na internet uniká množstvo fotografií z ich testovania, no ako píše Motor1, automobilka oficiálne potvrdila, že elektrifikuje aj najpredávanejší model minulého roka, ktorým bolo SUV Cayenne.
Mnohí fanúšikovia značky dlhodobo tvrdia, že SUV Cayenne a „limuzína“ Panamera nie sú „Porsche v pravom slova zmysle“. Nech už si myslia čokoľvek, Cayenne je za minulý rok najpredávanejším modelom značky s vyše 90 000 predanými kusmi. Ako uvádza Autocar, za Cayenne nasleduje ďalšie SUV, ktorým je menší Macan s vyše 80 000 predanými kusmi.
Obe tieto SUV sú teda pre automobilku nesmierne významné, preto ich automobilka elektrifikuje medzi prvými. Máme však aj dobrú správu pre milovníkov spaľovacích motorov. Aj keď ďalšia generácia SUV Cayenne príde v čisto elektrickej verzii, predávať sa bude bok po boku spaľovacieho a plug-in hybridného faceliftu.
Na produkčnú verziu si ešte pár rokov počkáme
Už budúci rok by mal vstúpiť do predaja elektrický model Porsche Macan a rok neskôr sa môžu na elektrické Porsche tešiť milovníci 718-ky. Elektrické Porsche Cayenne tak pôjde do výroby najskôr v roku 2026.
Automobilka údajne pracuje ešte na jednom, väčšom elektrickom SUV než je Cayenne. To má byť odpoveďou na čoraz ziskovejšie trhy ako Čína či USA. Všetky nové elektrické Porsche by mali byť postavené na novej koncernovej platforme SPP. Tá bude určená pre tie najluxusnejšie elektromobily koncernu VW.
Do konca dekády plánuje automobilka predávať až 80 % elektromobilov. Najlegendárnejší model 911 však do konca roka 2030 ako čistý elektromobil nepríde, no plánuje sa jeho čiastočne elektrifikovaná verzia, teda hybrid, prípadne plug-in hybrid.
Porsche ďalej bojuje za presadenie syntetických palív
Automobilka Porsche nedávno spustila svoju pilotnú továreň na výrobu ePaliva, ktoré má nahradiť klasické palivo pre spaľovacie motory a znížiť tak celkové emisie. Spoločnosť už stihla toto inovatívne palivo otestovať aj v aute a to konkrétne v ikonickom športovom modeli Porsche 911.
Vôbec prvú továreň na jeho výrobu Porsche spustilo v Čile a má sa jednať o klimaticky alebo emisne neutrálne palivo, ktoré má vo vozidlách so spaľovacími motormi nahradiť benzín. Už čoskoro chce pritom firma vyrábať milióny litrov takéhoto paliva.
Zákaz predaja spaľovacích motorov vo vyspelých krajinách je ešte pomerne vzdialený a aj keď nadobudne svoju platnosť, tieto autá len tak ľahko z ciest nezmiznú. Porsche tak bude môcť predávať svoje ePalivá vo veľkom aj po takomto zákaze a predsa len je ich dopad na životné prostredie menší, než pri klasických ropných palivách.
V prvej fáze chce Porsche vyrobiť približne 130 000 litrov ročne. Firma vysvetľuje, že chce zariadenie po pilotnej fáze rozšíriť a začať s produkciou 55 000 000 litrov ePalivo ročne a to ešte do roku 2025. O ďalšie dva roky neskôr má ročne produkovať až 550 000 000 litrov tohto paliva, čo je síce len zlomok svetovej produkcie, avšak dobrý krok vpred.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
V Bratislave sa bude vyrábať nový elektromobil Porsche
Ford vypálil rybník VW. Na ich technike postavil najkrajší elektromobil
ROZHOVOR: Pre spaľováky tu časom nebude miesto. Aj zo 40-ročného vraku urobíme špičkový elektromobil
Audi kvôli elektromobilom radikálne mení názvy modelov. Zmätení sú najväčší fanúšikovia značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
Irán údajne obnovil dodávky bojových dronov do Ruska
Futbal sa konečne vracia na RTVS. Nie však v takej podobe, ako by Slováci chceli
Legenda je po 20 rokoch späť. Ikonická hra Slovákov dostala obrovské vylepšenie
Na Slovensku sa pripravujú miliardové investície do veternej energetiky
V Berlíne prebieha referendum o urýchlení klimatických cieľov o 15 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené