Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V nasledujúcich rokoch sa môžu fanúšikovia automobilky Porsche tešiť na nádielku nových elektromobilov. Modely Macan a 718 sú už za rohom a na internet uniká množstvo fotografií z ich testovania, no ako píše Motor1, automobilka oficiálne potvrdila, že elektrifikuje aj najpredávanejší model minulého roka, ktorým bolo SUV Cayenne.

Mnohí fanúšikovia značky dlhodobo tvrdia, že SUV Cayenne a „limuzína“ Panamera nie sú „Porsche v pravom slova zmysle“. Nech už si myslia čokoľvek, Cayenne je za minulý rok najpredávanejším modelom značky s vyše 90 000 predanými kusmi. Ako uvádza Autocar, za Cayenne nasleduje ďalšie SUV, ktorým je menší Macan s vyše 80 000 predanými kusmi.

Obe tieto SUV sú teda pre automobilku nesmierne významné, preto ich automobilka elektrifikuje medzi prvými. Máme však aj dobrú správu pre milovníkov spaľovacích motorov. Aj keď ďalšia generácia SUV Cayenne príde v čisto elektrickej verzii, predávať sa bude bok po boku spaľovacieho a plug-in hybridného faceliftu.

Na produkčnú verziu si ešte pár rokov počkáme

Už budúci rok by mal vstúpiť do predaja elektrický model Porsche Macan a rok neskôr sa môžu na elektrické Porsche tešiť milovníci 718-ky. Elektrické Porsche Cayenne tak pôjde do výroby najskôr v roku 2026.

Porsche

Automobilka údajne pracuje ešte na jednom, väčšom elektrickom SUV než je Cayenne. To má byť odpoveďou na čoraz ziskovejšie trhy ako Čína či USA. Všetky nové elektrické Porsche by mali byť postavené na novej koncernovej platforme SPP. Tá bude určená pre tie najluxusnejšie elektromobily koncernu VW.

Do konca dekády plánuje automobilka predávať až 80 % elektromobilov. Najlegendárnejší model 911 však do konca roka 2030 ako čistý elektromobil nepríde, no plánuje sa jeho čiastočne elektrifikovaná verzia, teda hybrid, prípadne plug-in hybrid.

Porsche ďalej bojuje za presadenie syntetických palív

Automobilka Porsche  nedávno spustila svoju pilotnú továreň na výrobu ePaliva, ktoré má nahradiť klasické palivo pre spaľovacie motory a znížiť tak celkové emisie. Spoločnosť už stihla toto inovatívne palivo otestovať aj v aute a to konkrétne v ikonickom športovom modeli Porsche 911.

Vôbec prvú továreň na jeho výrobu Porsche spustilo v Čile a má sa jednať o klimaticky alebo emisne neutrálne palivo, ktoré má vo vozidlách so spaľovacími motormi nahradiť benzín. Už čoskoro chce pritom firma vyrábať milióny litrov takéhoto paliva.

Porsche, ilustračný

Zákaz predaja spaľovacích motorov vo vyspelých krajinách je ešte pomerne vzdialený a aj keď nadobudne svoju platnosť, tieto autá len tak ľahko z ciest nezmiznú. Porsche tak bude môcť predávať svoje ePalivá vo veľkom aj po takomto zákaze a predsa len je ich dopad na životné prostredie menší, než pri klasických ropných palivách.

V prvej fáze chce Porsche vyrobiť približne 130 000 litrov ročne. Firma vysvetľuje, že chce zariadenie po pilotnej fáze rozšíriť a začať s produkciou 55 000 000 litrov ePalivo ročne a to ešte do roku 2025. O ďalšie dva roky neskôr má ročne produkovať až 550 000 000 litrov tohto paliva, čo je síce len zlomok svetovej produkcie, avšak dobrý krok vpred.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú