Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Americká výskumná skupina Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) testovala 5 modelov áut s automatickým brzdným a jazdným systémom. Ten však nedopadol pre dva modely Tesly najlepšie.

Testu predvedeného inštitúciou IIHS sa zúčastnili autá, ktoré podporujú technológiu automatického brzdného systému a autopilota. Konkrétne sa jednalo o 5 modelov, a to BMW 5 2017 s funkciou Driving Assistant Plus, Mercedes triedy E 2017, Tesla Model 3, Tesla Model S 2016 a Volvo S90 2018. Všeobecné výsledky hovoria, že samotná technológia automatického brzdného systému vykazuje určité znepokojujúce problémy.

Jazdný asistenti ešte stále nie sú stopercentní

Výsledky testov IIHS ukazujú, že niektorí jazdní asistenti nemusia vôbec zaznamenať zastavené vozidlá. Dokonca by podľa testov mohli viesť automobily priamo do zrážky namiesto toho, aby od nej automobily odklonili. V jednom z testov autá jazdili rýchlosťou 50 km/h smerom k statickému objektu s vypnutým adaptívnym tempomatom a zapnutým automatickým brzdením.

V tomto teste zlyhali oba modely od Tesly, ktoré nezastavili včas a vrazili do objektu. Na druhej strane, v tom istom teste pri zapnutom adaptívnom tempomate modely od Tesly postupne spomaľovali a zabrzdili skôr ako ostatné vozidlá, aby sa vyhli predmetu. Napriek všetkému po ukončení testov nakoniec IIHS vyhlásila, že Tesla Model 3 brzdila až príliš opatrne a prehnane.

Výsledky pre Model 3 sú rozporuplné

Iné testy preukázali, že Tesla Model 3 pri jazde na vzdialenosti približne 290 km nečakane spomalila až 12-krát. Sedemkrát sa tak stalo po tom, ako automobil zdetegoval tiene na ceste. Iné prípady sa týkali áut prichádzajúcich v opačnom smere alebo áut, ktoré zmenili jazdný pruh ďaleko pred vozidlom. Na druhej strane si však dokázala v porovnaní s ostatnými perfektne držať jazdné pruhy v zákrutách aj v kopcoch.

Zobraziť celú galériu (1)
Insurance Institute for Highway Safety

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú