Najnovšie testy bezpečnosti na cestách nedopadli pre Teslu pozitívne. Odhalili zásadné nedostatky
Americká výskumná skupina Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) testovala 5 modelov áut s automatickým brzdným a jazdným systémom. Ten však nedopadol pre dva modely Tesly najlepšie.
Testu predvedeného inštitúciou IIHS sa zúčastnili autá, ktoré podporujú technológiu automatického brzdného systému a autopilota. Konkrétne sa jednalo o 5 modelov, a to BMW 5 2017 s funkciou Driving Assistant Plus, Mercedes triedy E 2017, Tesla Model 3, Tesla Model S 2016 a Volvo S90 2018. Všeobecné výsledky hovoria, že samotná technológia automatického brzdného systému vykazuje určité znepokojujúce problémy.
Jazdný asistenti ešte stále nie sú stopercentní
Výsledky testov IIHS ukazujú, že niektorí jazdní asistenti nemusia vôbec zaznamenať zastavené vozidlá. Dokonca by podľa testov mohli viesť automobily priamo do zrážky namiesto toho, aby od nej automobily odklonili. V jednom z testov autá jazdili rýchlosťou 50 km/h smerom k statickému objektu s vypnutým adaptívnym tempomatom a zapnutým automatickým brzdením.
V tomto teste zlyhali oba modely od Tesly, ktoré nezastavili včas a vrazili do objektu. Na druhej strane, v tom istom teste pri zapnutom adaptívnom tempomate modely od Tesly postupne spomaľovali a zabrzdili skôr ako ostatné vozidlá, aby sa vyhli predmetu. Napriek všetkému po ukončení testov nakoniec IIHS vyhlásila, že Tesla Model 3 brzdila až príliš opatrne a prehnane.
Výsledky pre Model 3 sú rozporuplné
Iné testy preukázali, že Tesla Model 3 pri jazde na vzdialenosti približne 290 km nečakane spomalila až 12-krát. Sedemkrát sa tak stalo po tom, ako automobil zdetegoval tiene na ceste. Iné prípady sa týkali áut prichádzajúcich v opačnom smere alebo áut, ktoré zmenili jazdný pruh ďaleko pred vozidlom. Na druhej strane si však dokázala v porovnaní s ostatnými perfektne držať jazdné pruhy v zákrutách aj v kopcoch.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
