Najkrajší Hyundai všetkých čias ide do výroby. Kombinuje elektromobil a vodíkový pohon
Hyundai N Vision 74 je koncept vodíkového auta s retro dizajnom, ktorý vychádza z modelu Hyundai Pony Coupé.
Automobilka odhalila tento nádherný koncept ešte v lete 2022, pričom vedenie spoločnosti dôrazne prízvukovalo, že toto auto v žiadnom prípade nepôjde do sériovej výroby. Nuž, opak sa zrejme stáva pravdou a ako upozornil Motor1, Vision 74 sa zrejme predsa len dočká sériovej produkcie.
Zatiaľ nie je nič stopercentne potvrdené, no kórejské média už považujú produkciu Vision 74 za hotovú vec. Ako uvádza kórejský portál Money Today, definitívne slovo ohľadom spustenia výroby by malo padnúť už 27. mája na evente s príznačným názvom „Pony Day“.
Finálna podoba sa ešte môže zmeniť
Ak koncept Hyundai N Vision 74 skutočne zamieri do sériovej výroby, určite sa mierne pozmení jeho dizajn a dovolíme si tvrdiť, že inžinieri vymenia aj pohon.
Koncept je totiž postavený na vodíkovej platforme a aj keď sa Hyundai venuje aj vývoju vodíkových technológií, je nepravdepodobné, že by ich nasadila do tak žiadaného modelu. Väčšina fanúšikov by určite viac prijala batériový elektromobil než auto na vodík.
Automobilka ešte prípadne môže siahnuť po spaľovacom motore, ktorý by takémuto retro autu určite pristal a mohol by symbolizovať dôstojnú rozlúčku so svetom fosílnych palív v automobilovom priemysle.
Koncept s unikátnym pohonom
N Vision 74 však zároveň kombinuje vodíkové články a klasické batérie, pričom je možné použiť tieto dva rôzne zdroje energie v závislosti od rôznych jazdných podmienok.
Kombinácia umožňuje lepšie vektorovanie krútiaceho momentu pomocou dvoch zadných motorov, a tým aj presné a citlivé zatáčanie. N Vision 74 navyše skúma rovnováhu medzi výkonom a chladením pomocou trojkanálového chladiaceho systému. Spolu so schopnosťami dlhého dojazdu a rýchleho tankovania zaručuje N Vision 74 zábavu z jazdy s udržateľným zdrojom energie.
Vodíkový elektromobil dosahuje pri pohone zadných kolies maximálny výkon vyše 500 kW (670 koní) a krútiaci moment presahuje 950 Nm. Ako sme už uviedli vyššie, koncept kombinuje technológiu klasického elektromobilu s vodíkovými článkami. Batéria má preto veľkú kapacitu až 62,4 kWh a nabíjať sa dá teoretickým výkonom 350 kW, nakoľko je postavená na 800 V architektúre.
Vodíková nádrž má objem 4,2 kg a jej plné natankovanie trvá 5 minút. Celkový dojazd modelu N Vision 74 je vyše 600 km a maximálna rýchlosť dosahuje až 250 km/h.
Nedávno sme ho mali aj na Slovensku
Ako nám prezradil PR manažér Hyundai Slovensko, Marek Kopča, na svete existuje len zopár prototypov Hyundai N Vision 74 a ešte menej ich je plne pojazdných.
Pri príležitosti slovenskej premiéry elektromobilu Hyundai Ioniq 6 sa slovenskému zastúpeniu automobilky podarilo priniesť aj tento nádherný koncept, ktorý sme mohli vidieť na vlastné oči a ty si ho môžeš pozrieť na našom instagrame.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
Slovensko a Maďarsko pod paľbou kritiky: Ukončite tento „krvavý kúpeľ“, alebo prídu dôsledky, varuje americký senátor
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP