Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

S nástupom elektromobility si motoristi obľúbili novú frázu „zabijak dojazdu“. Každý však považuje za zabijak niečo iné, niekto tak hovorí o zime, iný o rýchlej jazde na diaľnici. Skutočnými zabijakmi dojazdu sú však rôzne veci, ktoré vieš na elektromobil pripevniť či zapriahnuť. Ja som hľadal ten, ktorý ukrojí z batérie najviac.

Mnohí stále žijú v mylnej predstave, že s elektrickým autom nemôžeš ťahať vozík, karavan či stojan s bicyklami, pretože by si s takouto súpravou neprišiel od domu ani k najbližšej nabíjačke.

Je pravda, že elektromobily si zakladajú na výbornej aerodynamike, no pri moderných vozidlách s veľkou batériou dokážeš aj s pripojeným karavanom prejsť dostatočne veľa kilometrov. Mňa však zaujímalo, ako tieto zariadenia, ktoré ľudia bežne pripájajú k svojim autám, vplývajú na celkovú spotrebu a dojazd elektromobilu a ktorý ho „zabíja“ naviac.

Karavan, vozík či stojan s bicyklami?

Elektromobil VW ID.4 GTX mi umožnil vyskúšať si jazdu so všetkými vyššie spomenutými prívesnými zariadeniami. Elektromobil s výkonom 300 koní, pohonom všetkých štyroch kolies a WLTP dojazdom 480 km by nemal mať problém ani s vlečením 1 000 kg karavanu.

Aby však bol test čo najobjektívnejší, ako prvé som si nameral referenčné hodnoty so samostatným autom. Môj okruh sa takmer dokonale podobal podmienkam WLTP cyklu.

Testovacie parametre cyklu WLTP:

  • Teplota v testovacej miestnosti je 23°C.
  • Dĺžka testovacej trasy je 23 km.
  • Cyklus trvá 30 minút.
  • Cyklus tvoria štyri fázy (pomalá, stredná, rýchla, extra rýchla).
  • Priemerná rýchlosť je 47 km/h.
  • Podiel státia činí 13 %.
  • Maximálna rýchlosť je 130 km/h.
  • Hmotnosť vozidla a doplnková výbava sú zahrnuté do analýzy.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú