Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Muskove vyjadrenia v posledných týždňoch takmer každý deň šokujú svet. Teraz šéf Tesly a Twitteru reaguje na príspevok bývalého zamestnanca automobilky, Farzada Mesbahiho. Musk vo svojom komentári uviedol, že tradičné automobilky sú k bankrotu bližšie, než si v skutočnosti myslia. Na tému upozornil portál Teslarati.

Akcie Tesly sa pritom v posledných dňoch a týždňoch výrazne prepadli. Mnohí tak začali mať obavy, čo sa to s Teslou deje a či jedna z top automobiliek sveta nemieri do záhuby. Pokles hodnoty akcií má pritom hneď niekoľko vysvetlení.

Od jednoduchého dôvodu, že Musk predal značný podiel vlastných akcií, aby mohol financovať nákup sociálnej siete Twitter, až po globálny rast inflácie alebo korekciu dlhodobo nadhodnoteného sentimentu voči „vizionárskemu“ Muskovi a všetkým jeho firmám.

Zameriavame sa na Teslu, no ostatní sú na tom podobne

Farazd svojim príspevkom na Twitteri takisto reagoval na aktuálnu situáciu ohľadom automobilky Tesla. Uviedol, že verejnosť sa až príliš sústrední na Teslu, pritom ostatné automobilky údajne smerujú k bankrotu. Musk príspevok komentoval so slovami, že k bankrotu sú bližšie než si myslia. V podstate tak s týmto vyjadrením súhlasí.

Nevedno však, ako obaja dospeli k tomuto záveru. Tradičné automobilky totiž zatiaľ nevykazujú žiadne zásadné problémy pri výrobe či predajoch, ktoré by mohli ohroziť ich existenciu a naopak, aj oni naplno roztáčajú svoje elektrické plány a náskok Tesly postupne sťahujú. Navyše, z pohľadu servisnej siete či obľuby u konzervatívnych zákazníkov majú ešte stále jasne navrch.

Trh s autami sa mení ako doposiaľ nikdy

Automobilový trh zažíva najväčšiu revolúciu od svojho vzniku. Nemení sa len pohon áut, ale pribúdajú autonómne technológie a výrobcovia sa predbiehajú v tom, kto ako prvý prinesie samojazdiace auto.

V podstate tak prebiehajú dve veľké revolúcie automobilového priemyslu, ktoré nemusí prežiť každá spoločnosť. To, že niektoré automobilky zrejme zaniknú, povedal už dávnejšie šéf koncernu Stellantis, Carlos Tavares.

Stellantis/FonTech

„Až budúcnosť ukáže, kto to zvládne, a kto zlyhá,“ poznamenal Tavares, podľa ktorého je to na hranici možností.

Stellantis, rovnako ako ostatní výrobcovia áut so spaľovacími motormi, čelí konkurencii výrobcov čisto elektrických vozidiel, ako sú Tesla, Rivian a ďalší. Ide pritom o oveľa menšie firmy z hľadiska predaja vozidiel a zamestnanosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú