Po mnohých odkladoch sa fanúšikovia Tesly konečne dočkali. Autonómne Robotaxi od Tesly vyšlo na cesty v obmedzenej prevádzke priamo v texaskom Austine. Prvé videá a dojmy od pozvaných používateľov už kolujú internetom a recenzie sú, zdá sa, pozitívne – ako upozornil portál Electrek.

Služba je momentálne dostupná len v južnej časti Austinu, približne v oblasti o veľkosti 77 kilometrov štvorcových. Funguje len za priaznivého počasia, v konkrétnych časoch, a s prítomnosťou tzv. “safety monitora”, teda človeka sediaceho na mieste spolujazdca, ktorý má k dispozícii núdzové tlačidlá, no žiadne priame ovládanie vozidla. Navyše sú k dispozícii aj vzdialení teleoperátori, ktorí môžu zasiahnuť, ak by to bolo potrebné. Napriek týmto opatreniam však v aute nesedí vodič, takže hoci nie úplne autonómne podľa Elona Muska, pre bežného pasažiera ide o plne autonómne vozidlo.

Recenzie sú sľubné

Systém je zatiaľ prístupný len pre pozvaných používateľov, ide okolo dvadsiatku známych fanúšikov Tesly, ktorí sa zúčastnili aj úvodného brífingu. Tam im spoločnosť vysvetlila pravidlá jazdy, vrátane toho, že počas celej jazdy sú aktívne kamery a mikrofóny v interiéri. Každý pozvaný si môže so sebou zobrať jedného spolujazdca, ale maximálny počet cestujúcich je obmedzený na dvoch.

Na objednanie Robotaxi nestačí bežná Tesla aplikácia, používatelia si musia stiahnuť samostatnú appku, distribuovanú cez Apple TestFlight. Ak sa nachádzajú v pokrytí služby, aplikácia im pošle vozidlo. V prípade, že si zvolia cieľ mimo tejto zóny, systém ich vysadí na najbližšom možnom mieste a upozorní, ako ďaleko budú musieť ešte dôjsť pešo.

Zaujímavosťou je, že ak je používateľ prihlásený svojím Tesla účtom, auto si dokáže zapamätať jeho preferencie, napríklad hudbu, ktorú počúval naposledy vo svojom vlastnom aute. Niektorí pasažieri spomenuli, že sa im prehrával rovnaký playlist či podcast už hneď po nastúpení.

Plynulejšie a lepšie než FSD

Interiér Modelu Y má klasickú prednú obrazovku a špeciálne upravenú zadnú obrazovku pre Robotaxi jazdy, kde je napríklad možnosť kontaktovať podporu alebo požiadať o predčasné vysadenie. Čas odozvy podpory sa však líšil. Niektorí sa dočkali okamžite, iní čakali aj minútu. Zatiaľ nie je známe, či počas jazdy fungujú aj zábavné funkcie, ako Netflix.

Z pohľadu používateľskej skúsenosti sa jazdy zdajú byť plynulejšie než pri bežnej FSD verzii. Fanúšikovia Tesly oceňujú, že auto zvláda retardéry a nerovnosti lepšie ako predchádzajúce verzie, ktoré občas spôsobovali, že pasažier takmer „vystrelil“ zo sedadla.

Hoci je zatiaľ služba extrémne limitovaná, ide o dôležitý krok Tesly k naplneniu jej dlhoročného prísľubu plne autonómnych jázd. Či sa jej však podarí konkurovať etablovaným hráčom ako Waymo, ktoré už operujú vo väčších zónach a s vyššou mierou automatizácie, ukáže až čas.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP