Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Už dnes sa na Slovensku začnú 83. majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji a potrvajú až do 26. mája. Je to už druhýkrát, kedy Slovensko hostí toto podujatie, pričom tak ako v minulosti, aj teraz sa bude hrať na štadiónoch v dvoch najväčších mestách – Bratislave a Košiciach. 

Rozhodli sme sa ti ich preto ešte viac priblížiť a prezradiť niekoľko zaujímavostí, o ktorých si možno ani nevedel. Na vytvorení článku sme spolupracovali aj s RTVS, ktorá nám ochotne poskytla rôzne zákulisné informácie z prostredia vysielania živých prenosov a ich príprav.

  • Zápasy sa budú hrať na dvoch štadiónoch v dvoch slovenských mestách – Bratislava (štadión Ondreja Nepelu, 10 055 miest) a Košice (Steel Aréna, 8 347 miest)
  • Na oboch štadiónoch bude dokopy 600 nádob na triedenie odpadu
  • Poháre na nápoje budú zálohované a tie na jedlo vyrobené z cukrovej trstiny
  • Vysielať sa bude v 151 teritóriách
  • Bolo udelených 13 500 akreditácií
  • Predalo sa približne 80 % zo všetkých dostupných vstupeniek
  • Už teraz sa vie, že usporiadatelia budú po finančnej stránke v pluse

  • RTVS odvysiela všetkých 64 zápasov, pričom všetky budú komentované a vo Full HD kvalite
  • Denne sa odvysiela 9 – 12 hodín prémiového obsahu
  • Sledovať zápasy môžeš prostredníctvom televízie, satelitu, webovej stránky či HbbTV
  • Všetky národné stretnutia a zápasy vyraďovacej fázy budeš môcť počúvať aj na Rádiu Slovensko
  • Zápasy bude snímať až 30 kamier
  • V Bratislave aj v Košiciach má RTVS 9 kamier, 12 kanálov slowmotion a 14 mikrofónov
  • K dispozícii sú 4 strižne pre okamžité zostrihy s možnosťou prispievania do štúdia
  • Na štadiónoch je natiahnutých približne 5 km kamerových hybridných káblov a 2 km optických káblov pre distribúciu video-audiosignálov
  • Prepojenia sa realizujú cez privátne IP linky, prostredníctvom najnovších zariadení využívajúce VoIP a AoIP
  • Na distribúciu signálov sa používa kodek JPEG 2000 s maximálnou latenciou 100 ms

A na záver je ako novinka použitá kompletná virtuálna grafika, ktorá umožňuje vloženie animovanej grafiky priamo do priestoru štúdia vo výslednom TV obraze, napríklad pri predstavovaní hráčov s údajmi. Taktiež v štúdiu bude virtuálny displej so živým obrazom. Pri videoanalýzach bude profesionálny tím používať systém Paint tzv. ceruzku pre analýzu hokejových akcií.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú