Takéto brutálne auto by si od nich nečakal. Milovaná automobilka Slovákov odhalila elektromobil, ktorý bude lámať krky
Škoda Motorsport sa nedávno pochválila konceptom plne elektrického pretekárskeho vozidla Škoda Enyaq RS Race, ktoré má údajne slúžiť ako pilotný projekt pre budúce sériovo vyrábané elektromobily. Automobilka deklaruje, že ide o výrazne odľahčenú verziu modelu Enyaq Coupé RS, pričom výrazný dôraz je kladený na použitie udržateľných materiálov.
Výkonné a ľahké
Jedným z kľúčových bodov, na ktoré Škoda pri tomto koncepte kladie dôraz je výrazné zníženie hmotnosti. Vďaka použitiu inovatívnych biokompozitných materiálov, ktoré nahrádzajú tradičné uhlíkové vlákna sa hmotnosť auta znížila o 316 kg oproti sériovému modelu Enyaq Coupé RS. Materiály ako ľanové vlákna, ktoré sú použité na karosérii a interiéri, predstavujú udržateľnejšiu alternatívu, pričom poskytujú potrebnú tuhosť a odolnosť.

Okrem nižšej hmotnosti je Enyaq RS Race aj širší a nižší. To znamená, že auto má lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Prepracované aerodynamické prvky, ako veľké zadné krídlo a optimalizovaná strecha, ďalej zvyšujú prítlak a zlepšujú ovládateľnosť vozidla.

Dôraz kladie na bezpečnosť
Enyaq RS Race prináša aj množstvo technických úprav, ktoré vychádzajú zo skúseností značky Škoda v rallye. Auto je vybavené špeciálnym brzdovým systémom z modelu Audi e-tron GT, karbón-keramickými brzdovými kotúčmi a pretekárskymi sedadlami so šesťbodovými pásmi. K tomu pridajme aj bezpečnostný rám a systém chladenia bŕzd, ktoré sú navrhnuté tak, aby vozidlo zvládlo náročné pretekárske podmienky.

Inžinieri zo Škoda Motorsport sa zamerali aj na to, aby auto malo špičkové jazdné vlastnosti. Okrem športového odpruženia, ktoré umožňuje individuálne nastavenie sa tu nachádzajú aj samosvorné diferenciály a upravené riadenie. To všetko prispieva k lepšiemu ovládaniu a precíznej jazde.
Je zrejmé, že pri Enyaq RS Race sa Škoda nesústredila len na výkon. Veľký dôraz sa kládol na udržateľnosť, čo môže byť inšpiráciou pre budúce sériové modely. Použitie biokompozitov a recyklovaných materiálov, vrátane polykarbonátových okien ukazuje, že aj v oblasti pretekárskych áut je možné hľadať ekologickejšie riešenia.

Výkon
Pokiaľ ide o samotný pohon, Enyaq RS Race si zachováva elektrické komponenty zo sériového modelu – dvojicu elektromotorov s výkonom 250 kW a batériu s kapacitou 82 kWh. Vďaka odľahčenej konštrukcii však auto zvládne zrýchlenie na 100 km/h za menej ako päť sekúnd, čo je o niečo lepšie ako u štandardného modelu.

Maximálna rýchlosť zostáva obmedzená na 180 km/h, čo môže pre niektorých vyznieť ako nevýhoda, no ide o rozhodnutie v súlade s ochranou batérií a ich trvácnosťou. Tento krok je pochopiteľný najmä v kontexte elektromobilov, kde je kľúčová optimalizácia energie.
Enyaq RS Race je zaujímavou kombináciou športového ducha a ekologických inovácií. Napriek tomu, že ide o koncept, ktorý je určený hlavne pre motoršport, ukazuje smer, akým by sa mohla automobilka Škoda uberať aj pri svojich sériových modeloch. Zníženie hmotnosti, zlepšenie aerodynamiky a dôraz na udržateľné materiály sú kroky, ktoré by mohli prispieť k ďalšiemu rozvoju elektromobility.

Pretekárske autá síce majú svoje miesto, ale či sa riešenia z Enyaq RS Race reálne dostanú do sériovej výroby v prijateľnej forme, je otázne. Až čas zrejme ukáže, či táto vízia nájde svoje miesto na bežných cestách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

Starodávna metóda skracuje nádchu o niekoľko dní. Lacnú techniku potvrdzujú aj výskumy, môže pomôcť skôr ako lieky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

