Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
Keď sa povie plug-in hybrid, väčšina vodičov si predstaví automobily renomovaných značiek so silnou cenovkou, často za cenu kompromisov v interiéri alebo výbave. MG eHS však chce túto predstavu rozbiť. Britský – dnes už čínsko-britský – výrobca prináša do segmentu SUV skutočne ambicióznu alternatívu so zaujímavým vizuálom, nadštandardnou dávkou komfortu a nečakanou technickou vyspelosťou za rozumné peniaze. Poďme sa teda pozrieť, prečo MG eHS púta pozornosť nielen u konzervatívnych zákazníkov, ale aj medzi znalcami segmentu.
Výborný prvý dojem
MG eHS je na pohľad moderné SUV s elegantnými líniami a robustnou prednou maskou. Nenápadne kombinuje klasický dizajn s dynamikou a nevtieravým športovým nádychom, ktorý sa nestratí v konkurencii. Rozmery vozidla (dĺžka 4,67 m, rázvor 2,75 m) ho zaraďujú medzi plnohodnotné rodinné vozidlá so silným mestským aj diaľničným potenciálom.
To, čo MG eHS oddeľuje od zvyšku triedy, je interiér. Pri otvorení dverí okamžite upúta takmer celý interiér pokrytý kožou – v testovanom aute navyše v nádhernej hnedej farbe, ktorá pôsobí ešte exkluzívnejšie a evokuje vozidlá z vyšších kategórií. Mäkké plochy, prešívanie, kvalitné kožené madlá aj výplne dverí, a veľké plochy stredovej konzoly pôsobia nielen na pohľad, ale najmä na dotyk mimoriadne prémiovo. Ide o jednu z najväčších predností eHS – väčšina konkurentov v cenovej triede šetrí práve na materiáloch, MG však ide proti prúdu.
Sedadlá sú komfortné, s upravenou „memory“ penou a výborným bočným vedením. Elektrické nastavenie, vyhrievanie aj nezvyčajnú šírku ocení každý, kto v aute trávi viac času. Práve tu MG prekvapuje tým, že zážitok z kabíny sa blíži dojmom ku skutočnému luxusu – hoci ide v základe o dostupné SUV.
Technológie pokulhávajú
Vyspelý interiér však sprevádzajú aj určité kompromisy v ovládaní. Takmer všetky funkcie – od multimédií cez klimatizáciu až po nastavenie systému – sú riadené cez stredový dotykový displej alebo ovládače na volante. Chýba klasický hardvérový ovládač hlasitosti, čo môže byť pre niekoho mínus z hľadiska ergonómie. Apple CarPlay a Android Auto fungujú výhradne cez kábel, čo je v roku 2025 slabšie hodnotené aj v užívateľskej praxi. Samotný systém je vizuálne atraktívny, no občas pomalší a prepínanie medzi režimami zbytočne zložité.
Skvelá spotreba aj s vybitou batériou
Plug-in hybridný systém kombinuje 1,5-litrový turbomotor a elektromotor s veľkou batériou (až 24,7 kWh), čo MG eHS umožňuje reálny elektrický dojazd vyše 80 km. V praxi prekvapí najmä pohodová, plynulá akcelerácia, ktorá nenarúša komfort jazdy, ale zároveň neuberá na svižnosti. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne eHS za necelých 7 sekúnd, avšak reálny dojem z jazdy je najmä „pokojný“ – kombinácia ticha, filtrácie vibrácií a tlmenia nerovností robí z tohto SUV ideálneho spoločníka do mesta aj na diaľnice.
Podvozok je naladený na komfort – nerovnosti aj väčšie výtlky filtruje s istotou a stabilitou, pričom hlučnosť v interiéri je výnimočne nízka. Práve tu eHS pôsobí v segmente nadpriemerne a konkurentov prekonáva aj v subjektívnom zážitku z jazdy.
V reálnej prevádzke MG eHS prekvapí aj priaznivou spotrebou – v meste sa viete dlhodobo pohybovať pod 6 l/100 km, a to s vybitou batériou. Na diaľnici sa spotreba pohybovala okolo 6,6 l/100 km. Tieto hodnoty v praxi prekonávajú dokonca aj niektoré full hybridy, nie to ešte plug-iny. Škoda len pomalého 6,6 kW nabíjania, konkurencia totiž už disponuje rýchlymi DC nabíjačkami v danom segmente.
Priestranný a praktický kokpit
Aj zadné sedadlá sú čalúnené v koži, priestorová ponuka je nadpriemerná, podlaha vzadu je úplne rovná. Kufor síce v plug-in verzii nepatrí medzi najväčšie (441 l), no vďaka pravidelným tvarom pôsobí prakticky a prístupne, s dostatkom miesta na každodenné potreby.
MG eHS získal plných päť hviezdičiek v teste Euro NCAP. Už v základnej výbave nechýbajú moderné asistenčné systémy: adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, udržovanie v pruhu či sledovanie mŕtveho uhla.
Zhodnotenie
MG eHS je presne typ auta, ktoré dokáže zmeniť vnímanie čínsko-britských značiek na trhu. Interiér s takmer kompletným koženým čalúnením – v testovanom prípade v dizajnovej hnedej – pôsobí mimoriadne luxusne a kvalitne, pričom samotná jazda, ticho v kabíne a úspornosť pohonu patria v danej triede medzi špičku. Slabšie stránka v podobe infotainmentu a ovládania je azda jedinou výhradou voči tomuto autu.
Nové MG eHS vyzerá skvelo. Stojí pritom prekvapivú sumu
Ak hľadáš dobre vybavené SUV s prémiovou atmosférou, úsporným a tichým plug-in hybridom a výnimočným interiérom s kožou, MG eHS patrí medzi to najlepšie, čo v danej cenovej hladine zoženieš. Stačí akceptovať drobné digitálne kompromisy, za čo ale dostaneš reálne prémiový pocit z auta, ktorý by ste v tejto cene nikde inde nenašiel, cena pri tom začína zhruba okolo 30 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nahonobil väčší majetok ako Musk či Rockefeller. Najbohatší človek v histórii ľudstva bol Afričan (PRÍBEH)
Zlepšíš si mozog za menej ako hodinu denne. 4 jednoduché návyky, ktoré odporúča neurovedkyňa
Bežná činnosť, ktorou si zlepšujú život miliardári aj vedci z Harvardu. Stačia 2 minúty denne
Expert varuje pred globálnym kolapsom už v roku 2027: Ľudstvo smeruje k bodu zlomu
Uniknuté dokumenty odhalili plán invázie: Rusko trénuje čínskych výsadkárov a dodáva im zbrane
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Stellantis prepisuje dejiny batérií. Peugeot testuje technológiu, ktorá má zatieniť Teslu aj Porsche.
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
Vedci skúmali živočíchy a ostali v nemom úžase. Evolúcia ľudstva mala prebiehať úplne inak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP