Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Mercedes mal s elektrickou verziou legendárneho terénneho vozidla G-Class, označenou ako G580 s technológiou EQ, veľké plány a ešte väčšie očakávania. No realita na trhu vyzerá inak, než si vedenie automobilky predstavovalo. Podľa renomovaného nemeckého ekonomického denníka Handelsblatt sa totiž ukazuje, že elektrický „Géčko“ je prepadák. Jedným z najvýraznejších citátov z anonymného prostredia vedenia značky je: „Auto stojí u predajcov ako olovo, je to úplný prepadák.“ Ďalší manažér sa pridal so slovami: „Je to výklenkový model, objem predaja je veľmi nízky.“
Kým tradičná verzia G-Class so spaľovacím motorom – či už benzínovým alebo naftovým – dosiahla od začiatku roka do konca apríla predaj okolo 9 700 kusov, jej elektrický súrodenec predal len 1 450 kusov. To znamená, že klasické Géčko je takmer sedemkrát populárnejšie ako elektrická alternatíva. Na tému upozornil Motor1.
Pád legendy? Elektrické Géčko totálne zlyhalo
Problémov, ktoré bránia úspechu elektrického G-Class, je viacero. Cena je výrazne vyššia než pri šesťvalcových verziách so spaľovacím motorom. K tomu sa pridáva nízka praktickosť, vozidlo nemá ťažné zariadenie a jeho maximálna nosnosť v Európe je len 415 kilogramov, čo je na veľké SUV dosť málo. To všetko znižuje jeho použiteľnosť, najmä keď vezmeme do úvahy, že klasická G-Class má dlhoročnú povesť nekompromisného off-roadera, ktorý zvládne čokoľvek a kdekoľvek
Ďalším kameňom úrazu je hmotnosť. Elektrická verzia váži až 3 085 kilogramov v Európe a v USA takmer identických 6 746 libier. Aj preto nie je prekvapením, že dojazd je ďalšou slabinou. Podľa WLTP zvládne G580 s EQ Technology 473 kilometrov, no podľa prísnejšieho amerického štandardu EPA je to len 239 míľ, teda približne 385 kilometrov.
Napriek týmto údajom Mercedes tvrdí, že všetko ide podľa plánu. Markus Nast, manažér globálnej komunikácie pre kompaktné a stredne veľké autá vrátane G-Class, na otázku portálu Motor1 reagoval: „G-Class je naďalej veľmi populárny. Dosiahol svoj najlepší štvrťrok v predaji v Q4 2024 a pokračoval v silnom výkone aj v prvom kvartáli 2025 s medziročným rastom o 18 %. Sme pripravení na všetky scenáre. Do 30. rokov budeme ponúkať ako plne elektrické modely, tak aj moderné spaľovacie verzie. Zákazníci si sami vyberú, čo im vyhovuje najviac – platí to aj pre G-Class.“
Medzitým sa v zákulisí začína upravovať stratégia týkajúca sa tzv. „malého Géčka“, teda menšej verzie tohto kultového modelu. Hoci sa ešte stále počíta s uvedením čisto elektrickej verzie v roku 2027, čoraz viac sa hovorí o tom, že Mercedes zváži aj variant so spaľovacím motorom, možno s nejakou formou hybridizácie. Jeden z manažérov potvrdil, že sa táto možnosť „skúma“, zatiaľ čo inžinier z vývojového tímu ubezpečil, že dodatočné náklady na výskum a vývoj by boli „zvládnuteľné“.
Zlyhanie elektrickej G-Class tak poukazuje na tvrdú realitu trhu: značkový odkaz a imidž nestačia, ak produkt nedosahuje praktickosť, výkon a cenu, ktoré zákazníci očakávajú. Mercedes síce oficiálne hovorí o úspechu, no zákulisné hlasy a predajné čísla hovoria o inom, o bolestivej lekcii, ktorú automobilka možno využije pri formovaní svojej budúcnosti v ére elektrifikácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Radarom nedá šancu. USA testujú nový dron s netradičným pohonom, môže ísť o vojenský tromf
Krvavý turnaj je späť. Mortal Kombat 2 dostal prvé video, dorazí čoskoro
Kým ostatní spali, on porazil AI. Historický úspech vo svete programovania
Vedci našli niečo, čo popiera fyziku. Výbuch jadrovej bomby vytvoril materiál, ktorý nemal existovať
Microsoft masívnym prepúšťaním zabil legendárnu hernú sériu. Novej časti závodného simulátora sa už asi nedočkáme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podozrivý Ukrajinec podal sťažnosť proti väzbe. 18-ročný Artem tvrdí, že sa bránil
Stačí ti 26 eur a dostaneš luxus, ktorý inde stojí stovky. TOP 5 hotelov, ktoré ohromia tvoju peňaženku
Očakávané sa stalo skutočnosťou: Novou ukrajinskou premiérkou je Julia Svyrydenková
Sľuboval mier, no bombarduje rekordným tempom: Trumpove nálety za 5 mesiacov dorovnali celé Bidenovo obdobie
Pokuta 500 eur za ležanie či bosé nohy: Obľúbené prímorské letovisko Slovákov zavádza bizarné pravidlá
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
Bratislavský kraj sa dostal do elitného klubu digitálnych regiónov
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP