Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Mercedes mal s elektrickou verziou legendárneho terénneho vozidla G-Class, označenou ako G580 s technológiou EQ, veľké plány a ešte väčšie očakávania. No realita na trhu vyzerá inak, než si vedenie automobilky predstavovalo. Podľa renomovaného nemeckého ekonomického denníka Handelsblatt sa totiž ukazuje, že elektrický „Géčko“ je prepadák. Jedným z najvýraznejších citátov z anonymného prostredia vedenia značky je: „Auto stojí u predajcov ako olovo, je to úplný prepadák.“ Ďalší manažér sa pridal so slovami: „Je to výklenkový model, objem predaja je veľmi nízky.“
Kým tradičná verzia G-Class so spaľovacím motorom – či už benzínovým alebo naftovým – dosiahla od začiatku roka do konca apríla predaj okolo 9 700 kusov, jej elektrický súrodenec predal len 1 450 kusov. To znamená, že klasické Géčko je takmer sedemkrát populárnejšie ako elektrická alternatíva. Na tému upozornil Motor1.
Pád legendy? Elektrické Géčko totálne zlyhalo
Problémov, ktoré bránia úspechu elektrického G-Class, je viacero. Cena je výrazne vyššia než pri šesťvalcových verziách so spaľovacím motorom. K tomu sa pridáva nízka praktickosť, vozidlo nemá ťažné zariadenie a jeho maximálna nosnosť v Európe je len 415 kilogramov, čo je na veľké SUV dosť málo. To všetko znižuje jeho použiteľnosť, najmä keď vezmeme do úvahy, že klasická G-Class má dlhoročnú povesť nekompromisného off-roadera, ktorý zvládne čokoľvek a kdekoľvek
Ďalším kameňom úrazu je hmotnosť. Elektrická verzia váži až 3 085 kilogramov v Európe a v USA takmer identických 6 746 libier. Aj preto nie je prekvapením, že dojazd je ďalšou slabinou. Podľa WLTP zvládne G580 s EQ Technology 473 kilometrov, no podľa prísnejšieho amerického štandardu EPA je to len 239 míľ, teda približne 385 kilometrov.
Napriek týmto údajom Mercedes tvrdí, že všetko ide podľa plánu. Markus Nast, manažér globálnej komunikácie pre kompaktné a stredne veľké autá vrátane G-Class, na otázku portálu Motor1 reagoval: „G-Class je naďalej veľmi populárny. Dosiahol svoj najlepší štvrťrok v predaji v Q4 2024 a pokračoval v silnom výkone aj v prvom kvartáli 2025 s medziročným rastom o 18 %. Sme pripravení na všetky scenáre. Do 30. rokov budeme ponúkať ako plne elektrické modely, tak aj moderné spaľovacie verzie. Zákazníci si sami vyberú, čo im vyhovuje najviac – platí to aj pre G-Class.“
Medzitým sa v zákulisí začína upravovať stratégia týkajúca sa tzv. „malého Géčka“, teda menšej verzie tohto kultového modelu. Hoci sa ešte stále počíta s uvedením čisto elektrickej verzie v roku 2027, čoraz viac sa hovorí o tom, že Mercedes zváži aj variant so spaľovacím motorom, možno s nejakou formou hybridizácie. Jeden z manažérov potvrdil, že sa táto možnosť „skúma“, zatiaľ čo inžinier z vývojového tímu ubezpečil, že dodatočné náklady na výskum a vývoj by boli „zvládnuteľné“.
Zlyhanie elektrickej G-Class tak poukazuje na tvrdú realitu trhu: značkový odkaz a imidž nestačia, ak produkt nedosahuje praktickosť, výkon a cenu, ktoré zákazníci očakávajú. Mercedes síce oficiálne hovorí o úspechu, no zákulisné hlasy a predajné čísla hovoria o inom, o bolestivej lekcii, ktorú automobilka možno využije pri formovaní svojej budúcnosti v ére elektrifikácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Aké najväčšie seriály ešte prídu tento rok? Netflix vytiahne silné zbrane, tu je všetko dôležité
Keď to zistili, neverili vlastným očiam. Rodina žila 5 rokov s desivým prekvapením a vedci ostali v šoku
Slovákom leží v zuboch dodnes. Toto je príbeh filmu, kvôli ktorému Habera zažaloval Tarantinovho žiaka
Keď priletíme na Mars, domy tam už budú. Vedci vyriešili najväčší problém kolonizácie
Pod Afrikou sa deje niečo zvláštne. Záhadný „tlkot Zeme“ ju môže roztrhnúť na polovicu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
MOL rozbieha nový ropný koridor. Prvá dodávka dorazila, zásobí aj Slovensko
Equinor to rozbieha vo veľkom. Obrovská investícia má zaručiť plyn a ropu pre celú Európu
Na ISS prileteli noví astronauti. Misia Ax-4 prepísala históriu troch krajín
Európa musí postaviť armádu dronov. Rusko ich vraj má milióny
Misia IGNIS štartuje. Prvý Poliak na ISS odhaľuje vplyv mikrogravitácie na ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené