Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Mercedes mal s elektrickou verziou legendárneho terénneho vozidla G-Class, označenou ako G580 s technológiou EQ, veľké plány a ešte väčšie očakávania. No realita na trhu vyzerá inak, než si vedenie automobilky predstavovalo. Podľa renomovaného nemeckého ekonomického denníka Handelsblatt sa totiž ukazuje, že elektrický „Géčko“ je prepadák. Jedným z najvýraznejších citátov z anonymného prostredia vedenia značky je: „Auto stojí u predajcov ako olovo, je to úplný prepadák.“ Ďalší manažér sa pridal so slovami: „Je to výklenkový model, objem predaja je veľmi nízky.“
Kým tradičná verzia G-Class so spaľovacím motorom – či už benzínovým alebo naftovým – dosiahla od začiatku roka do konca apríla predaj okolo 9 700 kusov, jej elektrický súrodenec predal len 1 450 kusov. To znamená, že klasické Géčko je takmer sedemkrát populárnejšie ako elektrická alternatíva. Na tému upozornil Motor1.
Pád legendy? Elektrické Géčko totálne zlyhalo
Problémov, ktoré bránia úspechu elektrického G-Class, je viacero. Cena je výrazne vyššia než pri šesťvalcových verziách so spaľovacím motorom. K tomu sa pridáva nízka praktickosť, vozidlo nemá ťažné zariadenie a jeho maximálna nosnosť v Európe je len 415 kilogramov, čo je na veľké SUV dosť málo. To všetko znižuje jeho použiteľnosť, najmä keď vezmeme do úvahy, že klasická G-Class má dlhoročnú povesť nekompromisného off-roadera, ktorý zvládne čokoľvek a kdekoľvek
Ďalším kameňom úrazu je hmotnosť. Elektrická verzia váži až 3 085 kilogramov v Európe a v USA takmer identických 6 746 libier. Aj preto nie je prekvapením, že dojazd je ďalšou slabinou. Podľa WLTP zvládne G580 s EQ Technology 473 kilometrov, no podľa prísnejšieho amerického štandardu EPA je to len 239 míľ, teda približne 385 kilometrov.

Napriek týmto údajom Mercedes tvrdí, že všetko ide podľa plánu. Markus Nast, manažér globálnej komunikácie pre kompaktné a stredne veľké autá vrátane G-Class, na otázku portálu Motor1 reagoval: „G-Class je naďalej veľmi populárny. Dosiahol svoj najlepší štvrťrok v predaji v Q4 2024 a pokračoval v silnom výkone aj v prvom kvartáli 2025 s medziročným rastom o 18 %. Sme pripravení na všetky scenáre. Do 30. rokov budeme ponúkať ako plne elektrické modely, tak aj moderné spaľovacie verzie. Zákazníci si sami vyberú, čo im vyhovuje najviac – platí to aj pre G-Class.“
Medzitým sa v zákulisí začína upravovať stratégia týkajúca sa tzv. „malého Géčka“, teda menšej verzie tohto kultového modelu. Hoci sa ešte stále počíta s uvedením čisto elektrickej verzie v roku 2027, čoraz viac sa hovorí o tom, že Mercedes zváži aj variant so spaľovacím motorom, možno s nejakou formou hybridizácie. Jeden z manažérov potvrdil, že sa táto možnosť „skúma“, zatiaľ čo inžinier z vývojového tímu ubezpečil, že dodatočné náklady na výskum a vývoj by boli „zvládnuteľné“.
Zlyhanie elektrickej G-Class tak poukazuje na tvrdú realitu trhu: značkový odkaz a imidž nestačia, ak produkt nedosahuje praktickosť, výkon a cenu, ktoré zákazníci očakávajú. Mercedes síce oficiálne hovorí o úspechu, no zákulisné hlasy a predajné čísla hovoria o inom, o bolestivej lekcii, ktorú automobilka možno využije pri formovaní svojej budúcnosti v ére elektrifikácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vedci v tom majú jasno. Na semafore pribudne o pár rokov biela farba, pôjde o nový signál

Vodíková pomsta: Technológia, ktorú sme odpísali, sa vracia v najväčšom štýle

Slováci jedia mikroplasty, ani o tom nevedia. Vedci odhalili prekvapivú potravinu, v ktorej ich je extrémne veľa

Nočná mora s používaním internetu sa končí. EÚ ruší najotravnejšiu povinnosť

Sankcie im zlomili väz. Rusko môže prísť o dôležitú zbraň, kľúčový výrobca je na pokraji bankrotu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Šťava z obľúbeného ovocia „prepisuje“ tisíce génov. Útok na tukové zásoby a zápal sa mení podľa hmotnosti

Ukrajina stojí pred historickou dilemou: Zvažuje nákup superstíhačiek s odlišnou „DNA“, ktoré zmenia jej nebo

Táto diéta znižuje cholesterol rovnako účinne ako lieky: Je to ako budovanie investičného portfólia, hovorí expert

Lajčák v tichosti získal miesto v dozornej rade Slovnaftu. Expert: Po tomto si ho už žiadna medzinárodná inštitúcia nevezme

MIMORIADNE: Zrážka rýchlika a osobného vlaku v Česku si vyžiadala desiatky zranených. Jeden z rušňovodičov údajne prešiel na červenú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
Experti ostali totálne zarazení. Umelá inteligencia má temnú stránku, o ktorej sa nehovorí
Zažehnali krízu v automobilkách? Čína sa v Európe dočkala ústupku, ktorý nikto nečakal
EÚ cúva pred vlastným návrhom. Najprísnejší zákon o AI sa odkladá, dôvod prekvapil aj odborníkov
Slovenským a českým vedcom sa podaril mimoriadne vzácny objav. Môže prepísať učebnice biológie
Covid nepovedal posledné slovo. Nemecko ide riešiť problém, o ktorom sa nehovorí
Rusko škrípe zubami. USA posilňuje vojenské vybavenie Ukrajiny, zlepší jej schopnosť čeliť útokom
Žiadna výnimka ani pre Slovensko. Europarlament chce sprísniť zákaz dovozu ruskej energie, toto je dôvod
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Šťava z obľúbeného ovocia „prepisuje“ tisíce génov. Útok na tukové zásoby a zápal sa mení podľa hmotnosti

Ukrajina stojí pred historickou dilemou: Zvažuje nákup superstíhačiek s odlišnou „DNA“, ktoré zmenia jej nebo

Táto diéta znižuje cholesterol rovnako účinne ako lieky: Je to ako budovanie investičného portfólia, hovorí expert

Lajčák v tichosti získal miesto v dozornej rade Slovnaftu. Expert: Po tomto si ho už žiadna medzinárodná inštitúcia nevezme

