Mercedes a Setra zverejnili, kedy budú ponúkať už len elektrické autobusy MHD
V správe sú materiály TASR.
Zdá sa, že batérie to majú v osobných automobiloch vyhraté a neexistuje zrejme jediná automobilka na svete, kde by s elektromobilmi nerátali. Oveľa zaujímavejšie to však môže byť pri vozidlách, ktoré robia stovky kilometrov každý deň a akákoľvek prestávka na nabíjanie je stratou času aj peňazí, kedy by si vozidlo na seba malo zarábať.
Mnohí preto špekulujú, či v kamiónoch alebo hromadnej doprave nebudebude dominovať vodík, ktorý je možné dotankovať prakticky rovnako rýchlo, ako benzín či naftu, hoci len na špeciálnych čerpacích staniciach, aké na Slovensku rastú len pomaly.
Daimler v tom má jasno
Veľký nemecký výrobca nákladných áut Daimler Truck, kde patria ťahače alebo autobusy Mercedes–Benz, Mitshubishi Fuso, Setra či „americké“ kolosy Freightliner, Western Star či dokonca ikonické žlté školské autobusy Thomas Built, to však vidí inak, píše TASR.
Divízia autobusov chce totiž do roka 2030, aspoň v Európe, ponúkať už iba plne elektrifikované mestské autobusy.
Vo EÚ aj v Latinskej amerike však plánuje ponúkať uhlíkovo neutrálne vozidlá, pre tých zákazníkov, ktorí na ekologickejšie pohony budú chcieť prejsť dobrovoľne už skôr.
„Naše investície sústreďujeme na segment plne elektrických mestských autobusov v Európe do konca desaťročia,“ povedal v pondelok Till Oberwörder, vedúci divízie Daimler Buses pre agentúru DPA pred podujatím v meste Mannheim, ktoré je venované e-mobilite.
Elektrický autobus už majú
Divízia Daimler Buses uviedla v roku 2018 na trh plne elektrický mestský autobus „eCitaro“. V súčasnosti jazdí v európskych mestách viac ako 600 takýchto batériových vozidiel.
Spoločnosť vlani predala celkom 18 736 autobusov, ale nezverejnila, aký bol podiel elektrických modelov na celkovom predaji. Vo všeobecnosti je podiel autobusov jazdiacich na elektrický pohon stále nízky. Podľa združenia nemeckých dopravných spoločností z 35 000 autobusov, ktoré jazdia po cestách v Nemecku, bolo vlani na jeseň len 1 200 elektrických.
Oberwörder v tejto súvislosti zdôraznil, že nestačí len vyrobiť elektrobus, musí sa zmeniť a prispôsobiť aj infraštruktúra, zvlášť pokiaľ ide o nabíjanie. Mali by sa zvážiť aj školenia, poznamenal. Nemecko tiež vlani riešilo problém, kedy muselo batériové elektrobusy vo veľkom sťahovať z prevádzky kvôli požiarom. Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Daimler Buses preto ponúka nielen elektrické autobusy, ale aj kompletný balík, tzv. E-systém, ako ho nazýva Oberwörder. Daimler Truck však ďalej vyvíja aj konvenčné vozidlá so spaľovacím motorom, vrátane autobusov. Ale v oblasti e-mobility sú mestské autobusy segmentom s najvyššou mierou rastu, dodal.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Chystá sa veľká zmena pre elektromobily. Po tomto budú ešte výhodnejšie
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Spaľováky nadobro končia. Obľúbená automobilka vyrobila definitívne posledný diesel
Rusko zvyšuje dovoz benzínu, vlastné zásoby sa mu míňajú
Ruská firma v starej továrni Stellantisu spúšťa výrobu áut Citroën
Obmedzenie prístupu k technológiám pokrok Číny nezastaví, tvrdí prezident
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené