Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ak plánujete kúpu notebooku alebo ste si už nejaký zadovážili, určite máte obrovskú radosť a nemáte žiadne obavy, pretože funguje presne tak, ako má. No na možnosti záručných opráv je dobré myslieť v predstihu, najideálnejšie už pri kúpe, prípadne do 30 dní. Niekde Vám poskytujú možnosť dokúpenia ďalšej záruky a servisu, čím získate viac ako zákonnú 2-ročnú záruku(pre fyzické osoby).

Či rozšírenú záruku kúpiť alebo nie, je len na Vašom uvážení. Toto rozhodnutie závisí od toho, čo potrebujete a ako dlho si, v prípade poruchy, môžete dovoliť byť bez neho. Napríklad oprava notebooku servisným technikom priamo u Vás doma, navyše hneď na druhý pracovný deň od nahlásenia závady, znie veľmi zaujímavo. Najmä v tom prípade, keď je zároveň Vaším pracovným nástrojom, ale táto služba býva často jednou z najdrahších.

Je lepšie poistenie alebo nadštandardná záruka?

Poistenie je možné zakúpiť spolu so zariadením v kamennom alebo aj internetovom obchode. Dokážete si zariadenie poistiť pre prípad krádeže alebo mechanického poškodenia. Neznamená to však, že Vám poisťovňa ihneď všetko preplatí. Zisťuje okolnosti a príčiny poškodenia, aby sa nestalo, že si niekto úmyselne poškodí zariadenie. Tiež treba počítať so spoluúčasťou, najčastejšie je to 10% zo sumy, ktorú žiadate od poisťovne. Veľa ľudí si poistenie pochvaľuje, no nájdu sa aj takí, ktorí ho odcudzujú. Opýtali sme sa vo FixServise, kde opravili viac 50 000 rôznych zariadení a podľa ich názoru sa poistenie oplatí.

Nadštandardná záruka

Rôzni výrobcovia ponúkajú rôzne balíčky, no závisí to najmä od toho, aký model kupujete. Pri notebookoch, ktoré stoja do 400€ výrobca nezvykne poskytovať doplnkové služby alebo extra servis. Tieto balíky sú zväčša dostupné pre luxusnejšie alebo biznis notebooky.

Acer pre svoje notebooky poskytuje rozšírenie záruky na 3,4 alebo 5 rokov. Ďalej si môžete vybrať z dvoch rôznych druhov záruky a to Carry-In alebo On-site. Carry-in sa ničím nelíši od štandardnej záruky, rozdiel je iba v jej predĺžení. Teda ak sa Vaše zariadenie pokazí, treba si objednať servis, a to buď telefonicky alebo online. Zariadenie zabalíte spoločne so všetkým príslušenstvom a následne ho pošlete do servisu. Dopravu kuriérom zariadi zákaznícka podpora. V prípade On-Site záruky stačí telefonicky objednať servis a následne na ďalší pracovný deň príde technik k Vám a zariadenie opraví u Vás doma. Predĺženú záruku je možné dokúpiť 360 dní od zakúpenia notebooku.

ASUS ponúka nadštandardnú záruku a servis ASUS Premium Care. Treba ju dokúpiť a následne aktivovať do troch mesiacov od kúpy zariadenia. Súčasťou aktivácie je registrácia zariadenia prostredníctvom Vašich údajov a sériového čísla modelu. Toto sa overuje aj pri prvom kontakte s podporou a žiadosti o reklamáciu alebo opravu. Predlžuje sa o jeden rok, a tak máte záruku tri roky na Váš notebook. Aj pri notebookoch ASUS je možné dokúpiť službu servisu priamo u zákazníka. Na rozdiel od Aceru sa táto služba dokupuje zvlášť. A je možné ju objednať aj bez predĺženej záruky.

V prípade značky HP máte možnosť dokúpiť program rozšírenej záruky, tzv. HP CarePack. V rámci tohto programu Vám HP predĺži záruku minimálne o jeden, avšak maximálne o 3 roky. Aj tu sa delia rozšírené záruky na Carry-In alebo On-site. Ak sa rozhodnete pre Carry-In, treba sa objednať dopredu a zvoz notebooku kuriérom zabezpečí zákaznícka podpora.

Dell ponúka pri väčšine notebookov záruku NBD v cene notebooku. Funguje tak, že najprv sa pokúsi technik diagnostikovať problém telefonicky. Dell notebook má špeciálnu aplikáciu, ktorá je určená na zistenie poruchy notebooku na diaľku. Samozrejme, to v prípade, že sa dá vôbec zapnúť. Pri potrebe servisného zásahu príde technik spoločnosti na miesto, kde sa s ním dohodnete a vykoná opravu notebooku. Pokojne vymení aj celú základnú dosku, ak sa preukáže na diagnostike takáto chyba. Teda záruku typu On-site dokupovať netreba. Avšak dokúpiť si môžete predĺženie tejto záruky. A to buď o 1, 2 alebo 3 roky.

Lenovo má niekoľko balíčkov na rozšírenie záruky a dajú sa zakúpiť k notebookom IdeaPad a ThinkPad. Podobne ako inde, aj tu je záruka vlastne navýšením zákonnej záruky. Teda dva roky máte štandardne, táto záruka je typu Carry-in. Kúpou niektorého doplnkového záručného balíčka si môžete navyše zabezpečiť napríklad On-Site opravu. Teda servisný zásah na Vami uvedenej adrese. Záruku je možné predĺžiť na 3, 4 alebo 5 rokov.

Toshiba ponúka trojročnú a štvorročnú záruku. Dá sa kúpiť do uplynutia jedného roku od kúpy zariadenia. Záruku je treba aktivovať, aj pri tejto značke na to máte 30 dní. Je teda ideálne kúpiť si takúto záruku čím skôr. Je to medzinárodná záruka a firma zabezpečí vyzdvihnutie notebooku a tiež jeho doručenie na vybranú adresu po vykonaní servisného zásahu. Zakúpiť sa dajú aj balíčky s opravou priamo u zákazníka.

Zariadenie po uplynutí záručnej doby

Ak sa Váš notebook pokazí po skončení záruky, je dobré obrátiť sa na profesionálny servis notebookov, čo odporúčame aj v prípade bežných záležitostí, napríklad s výmenou pevného disku. Takýmto profesionálnym servisom je napríklad FixServis, kde sa venujú pozáručnému servisu a tiež aj tomu poistnému.. Väčšina poistených a poškodených zariadení je preposielaných práve sem.

Zákazník môže svoj poškodený notebook odovzdať až 5x v Bratislave a 1x v Nitre. Tie náročnejšie servisné opravy realizujú v servisnej centrále na Einsteinovej 7 v Bratislave. Cena opravy závisí od poškodenia Vášho notebooku, dĺžka servisnej opravy závisí od dostupnosti náhradných dielov. V prípade skladovej dostupnosti dielu je zariadenie opravené v ten istý deň. Upozorňujeme, že že záruka, ani rozšírená(zakúpená spolu s notebookom) sa na mechanické poškodenia zariadenia nevzťahuje. Niektoré drahšie balíčky, ktoré zahŕňajú aj náhodné poškodenie, sú výnimkou.

Podľa našich zistení si užívatelia nechávajú opraviť najčastejšie pokazený displej, pánty alebo následky poškodenia klávesnice kvapalinou. Pomerne častou opravou tiež býva výmena batérie, najčastejšie po uplynutí záručnej doby, kedy klesá jej kapacita. Zariadenia s integrovanou batériou si taktiež vyžadujú výmenu v servise.

Ak kupujete notebook dieťaťu alebo na domáce využitie, pravdepodobne rozšírenú záruku potrebovať nebudete. Notebook kúpený na pracovné účely si však tento typ záruky zaslúži. V takom prípade sa Vám to oplatí a môžete len získať. Vyššie spomenuté balíky nadštandardnej záruky si môžete zakúpiť priamo v e-shopoch alebo stránkach výrobcov. Poistenie má tiež svoje výhody, rovnako aj nevýhody a je len na Vás a Vašom uvážení, pre ktoré sa rozhodnete.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú