Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Už z negatívnych reakcií po prvom traileri Madame Web, ktorý bol vydaný v novembri minulého roka, bolo jasné, že nový komiksový veľkofilm to bude mať v kinách poriadne ťažké. Čerstvý prídavok do komiksového univerza SSU (Sony’s Spider-Man Universe) od začiatku sprevádzala silná toxicita, pod ktorú sa podpísala aj otázna marketingová kampaň či dištancovanie sa hlavnej hereckej hviezdy od filmu.

Čerešničkou na torte boli katastrofálne prvé ohlasy, ktoré film pasovali za najhoršiu novodobú komiksovku. Negatívna kampaň sprevádzajúca Madame Web sa teraz podpísala aj na nízkych tržbách. Film v nich podliezol aj pesimistické odhady a po akčnej komédii Argylle ide o ďalší komerčný prepadák.

Najhorší za posledných 22 rokov

Madame Web v kinách za prvý týždeň dokázala celosvetovo zarobiť 51,5 milióna dolárov. Mimoriadne zle si film viedol predovšetkým na silnom americkom trhu, kde negatívne prekvapil aj trhových analytikov. Tí mu predpovedali už takto slabé tržby na úrovni 25 až 30 miliónov, nakoniec tu však novinka zarobila iba 17 miliónov.

Novú komiksovku teda vo veľkom zachraňovalo medzinárodné publikum, ani tu sa však nedá hovoriť o žiadnom veľkom zázraku. Tržby na úrovni 51 miliónov sú pre štúdio Sony Pictures sklamaním, predovšetkým pri slabých vyhliadkach na ďalšie zárobky.

Madame Web totiž v novom týždni čaká drastický prepad tržieb, ktorému komiksové filmy čelia dlhodobo. V prípade filmu Morbius napríklad pokles zárobkov v druhom týždni predstavoval až 74 %, negatívny rekord minulý rok vytvorila posledná Marvelovka The Marvels, kde prepad predstavoval až 80 %.

S americkými tržbami na úrovni 17 miliónov je Madame Web zároveň najhorším komiksovým filmom Sony Pictures za posledných 22 rokov. Doposiaľ tento rekord držal animovaný Spider-Man: Paralelné svety, ktorý v USA za otvárací týždeň zarobil 35 miliónov. Z filmu sa však neskôr stal hit a zaznamenal silné tržby aj v ďalších týždňoch. V prípade Madame Web sa nič podobné konať nebude a snímka z kín s rovnakým nezáujmom, s akým do nich prišla.

Superhrdinovia už divákov nezaujímajú, chcú vidieť niečo iné

Nový komiksový film komerčne zvalcoval životopisný príbeh o Bobovi Marleym, ktorý si, naopak, viedol nad očakávania dobre a celosvetovo za prvý týždeň zarobil 74 miliónov.

Analytik Paul Dergarabedian pre USA Today hovorí, že Madame Web bola mŕtvym filmom už pred svojou premiérou a trend opäť ukazuje divácky odklon od superhrdinského žánru. Momentálne podľa neho smeruje práve k hudobným životopisom. „Komiksové filmy už nie sú stávkou na istotu. Môžeme vidieť nárast popularity hudobných životopisných filmov. To len ukazuje, ako rýchlo sa chuť divákov mení.“

Pri pohľade na kvality i divácky záujem o Madame Web zároveň nemá radosť Netflix, ktorý za vysielacie práva v USA na filmy od Sony vysolil viac než miliardu dolárov. Ide však o pochybnú investíciu, keďže posledné novinky od Sony Pictures sú prinajlepšom priemerné a na Netflixe takmer nikoho nezaujímajú. Viac v samostatnej téme.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú