Čínsky automobilový výrobca Baojun predstavil svoj najnovší vlajkový model. Ide o sedan Baojun Xiangjing, ktorý cieli na rodinne orientovaných zákazníkov. Vozidlo bolo oficiálne odhalené 26. decembra a jeho uvedenie na trh je plánované na prvú polovicu roka 2025. Xiangjing bude dostupný vo verziách plne elektrického vozidla (EV) a plug-in hybridného elektrického vozidla (PHEV). O téme informoval portál CarNewsChina.

Ambiciózny návrat na trh

Baojun bol založený v roku 2010 v rámci spoločného podniku SGMW (Shanghai-GM-Wuling) a svoje najúspešnejšie obdobie zažil v roku 2017, keď predal milión vozidiel. Odvtedy však jeho predaje každoročne klesajú. Kým v roku 2018 dosiahli 879 000 predaných vozidiel, v roku 2023 to bolo už len 51 600 kusov. S modelom Xiangjing sa Baojun snaží znovu zaujať rodinných zákazníkov a posunúť sa do strednej a vyššej kategórie trhu. Novinka sa prezentuje ako „inteligentný a ultra-komfortný vlajkový sedan“.

EV a PHEV verzie sa odlišujú dizajnovými prvkami. PHEV variant obsahuje priebežný pás svetiel na prednej maske, ktorý spája svetlomety po oboch stranách, čím vytvára dynamický vzhľad. Na druhej strane EV verzia má uzavretú masku chladiča a trojbodové LED svetlomety, pričom spodnú časť zdobí lichobežníková mriežka so strieborným dekorom. Logo Baojun je umiestnené v strede prednej masky.

Baojun

Rozmery a technológie

Xiangjing má dĺžku 5005 mm, šírku 1900 mm a výšku 1490 mm (EV) alebo 1505 mm (PHEV). Rázvor kolies dosahuje 2900 mm, čo ho radí medzi priestrannejšie sedany na trhu. Porovnateľný model Geely Galaxy E8 má podobné rozmery: dĺžku 5010 mm, šírku 1920 mm a rázvor 2925 mm.

Nový Baojun bude vybavený systémom Lingmou Intelligent Driving 2.0 Max, ktorý naznačuje dôraz na pokročilé technológie autonómneho riadenia.

Baojun

Pohonné jednotky

EV verzia je poháňaná elektromotorom s výkonom 186 kW (249 koní) a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Zdrojom energie je batéria na báze lítia a fosforečnanu železitého. PHEV verzia obsahuje 1.5T spaľovací motor s maximálnym výkonom 105 kW (141 koní), pričom dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h. Hybridná batéria umožňuje čistý elektrický dojazd až 101 km podľa CLTC štandardu. Detaily o celkovej kapacite batérií a reálnom dojazde zatiaľ neboli zverejnené.

Špionážne fotografie naznačujú jednoduchý, ale moderný interiér. Kokpit obsahuje plne digitálny prístrojový panel, veľký centrálny dotykový displej a multifunkčný volant s plochým spodkom. Stredová konzola ponúka držiaky na poháre a úložný priestor, čo zdôrazňuje praktickosť vozidla.

Baojun Xiangjing má potenciál byť zaujímavou alternatívou pre rodiny, ktoré hľadajú priestranný a technologicky pokročilý sedan. S dôrazom na komfort, pokročilé funkcie a možnosť voľby medzi EV a PHEV variantom môže byť tento model významným krokom pre značku Baojun pri obnovení jej postavenia na trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP