Vedci predpokladajú, že živé baktérie v jogurte majú pozitívne účinky na tráviaci trakt, avšak nie všetky výskumy sa zhodujú v tom, aké konkrétne benefity poskytuje a kedy sa prejavujú.
Dostaň Fontech do svojich Google odporúčaní
Pridať ako preferovaný zdroj Fontech, odkaz sa otvorí v novom oknePodľa novej štúdie dve porcie jogurtu môžu prispieť k ochrane čriev pred určitými typmi rakoviny. O téme informoval portál ScienceAlert.
Výskumníci nezistili priamu spojitosť medzi konzumáciou jogurtu a celkovým výskytom rakoviny hrubého čreva, ktorý patrí medzi najčastejšie nádorové ochorenie na svete.
Keď však vedci prípady rozdelili prípady rakoviny do podtypov, objavili rozdiely. Štúdia, ktorá bola zverejnená v odbornom časopise Gut Microbes naznačuje, že pravidelná konzumácia jogurtu môže mať protizápalové a protinádorové účinky.
30 ročné pozorovanie
Výskumníci sledovali zdravotný stav a životný štýl viac ako 87 000 žien a takmer 45 000 mužov počas viac ako troch desaťročí. Zistili, že ľudia s diagnostikovanou rakovinou hrubého čreva, ktorí konzumovali dve alebo viac porcií jogurtu týždenne mali o 20 % nižšiu pravdepodobnosť výskytu nádoru pozitívneho na baktériu Bifidobacterium v porovnaní s tými, ktorí jedli jogurt menej ako raz mesačne.
„Naša štúdia poskytuje jedinečný dôkaz o prínose jogurtu,“ uviedol epidemiológ Shuji Ogino z fakultnej nemocnice Harvardskej univerzity Brigham and Women’s Hospital.
Bifidobacterium sa prirodzene nachádza v ľudskom čreve a jogurte. V približne 30 % prípadov rakoviny hrubého čreva sa baktéria nachádza priamo v nádorovom tkanive, kde sa často spája s agresívnejšími formami ochorenia. Zdá sa, že sa dokáže prispôsobiť prostrediu s nízkym obsahom kyslíka v nádore.

Konzumácia jogurtu ako prevencia
Podľa výskumov konzumácia väčšieho množstva spomínanej baktérie v jogurte môže pomôcť predchádzať prenikaniu baktérie do nádorového tkaniva. Baktéria môže mať antioxidačné, protizápalové a imunitné účinky, ktoré podporujú zdravie mikroflóry a posilňujú črevnú bariéru, čím môžu nepriamo znižovať riziko „presakovania“ do nádorového tkaniva.
Zistenia sú však len pozorovacie a na potvrdenie týchto výsledkov bude potrebný ešte ďalší výskum. Epidemiológ Andrew T. Chan z Massachutetts General Hospital, ktorý sa podieľal na analýze tvrdí, že výskum „potvrdzuje rastúce dôkazy o súvislosti medzi stravou, črevnou mikroflórou a rizikom rakoviny hrubého čreva“.
Štúdia zo Standforskej univerzity poukázala na to, že fermentované potraviny, ako je jogurt, môžu ovplyvňovať črevnú mikroflóru a posilňovať imunitný systém.
Dostaň Fontech do svojich Google odporúčaní
Pridať ako preferovaný zdroj Fontech, odkaz sa otvorí v novom okneČítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Po 14 rokoch prichádza koniec. Microsoft potichu ruší obľúbený spôsob prihlasovania do Windowsu

Astronómovia pustili AI k riadeniu teleskopu. Svojím prvým rozhodnutím ich poriadne prekvapila

Svätý grál energetiky má skrytého nepriateľa. Lacná neobmedzená energia dostala studenú sprchu

3,5 miliardy dolárov hodili do koša. GM cúva z prelomových batérií, v Amerike chystá obrat

Čína s Ruskom našli slabinu USA. Pentagon už vyvíja nezastaviteľnú zbraň s doletom až 3 700 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Zvyk s telefónom ti potichu ničí nervy, odhalili vedci. Robí ho každý bez toho, aby o tom vedel

Vodička na D1 prešla do protismeru, zrážku s nákladiakom neprežila. Kľúčový tunel je uzavretý

Revolúcia pre ľudské srdce: Lekári na Slovensku prvýkrát použili kardiostimulátor, ktorý nezanecháva žiadnu jazvu na hrudníku

Osobné bankroty Slovákov zlomili tohtoročný rekord. Vedie jedna konkrétna skupina (NOVÉ DÁTA)

5-tisíc eur mesačne pre „neplateného“ šéfa: SFZ prehovoril o skutočných odmenách Jána Kováčika
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová česká komédia valcuje internet. Ponúka ju jediná služba, poráža aj Spider-Mana
- Pritvrdili proti elektrokolobežkárom. Prilba nestačí, jazdci musia po novom nosiť aj toto
- Fantasy udalosť leta sa skončila, ale chystá sa niečo oveľa lepšie. Toto všetko ešte príde
- Veľké finále sa odkladá. Netflix v tichosti presúva jeden zo svojich najdrahších seriálov
- Majiteľ Hyundaiu zvýšil dojazd svojho EV takmer o 150 km. Urobil pritom úplne triviálnu vec
-
- Pritvrdili proti elektrokolobežkárom. Prilba nestačí, jazdci musia po novom nosiť aj toto
- Čína buduje obrovský „solárny múr“. Megaprojekt má zastaviť ekologickú pohromu
- Fantasy udalosť leta sa skončila, ale chystá sa niečo oveľa lepšie. Toto všetko ešte príde
- Nová česká komédia valcuje internet. Ponúka ju jediná služba, poráža aj Spider-Mana
- Majiteľ Hyundaiu zvýšil dojazd svojho EV takmer o 150 km. Urobil pritom úplne triviálnu vec
-
- Čína buduje obrovský „solárny múr“. Megaprojekt má zastaviť ekologickú pohromu
- Slovensko čaká noc plná padajúcich hviezd. Takéto podmienky na Perseidy sa často neopakujú
- Pritvrdili proti elektrokolobežkárom. Prilba nestačí, jazdci musia po novom nosiť aj toto
- OFICIÁLNE: Matrix dostane nový film, hlavná hviezda sa vyjadrila jasne
- Výsmech divákom. Netflix pridal do ponuky geniálne filmy, pozrie si ich málokto
Európa chcela odstrihnúť Putina, deje sa však opak. Dovoz ruského LNG prudko vzrástol
USA chystajú vesmírny štít za 160 miliárd eur. Prvý ostrý zásah príde v roku 2029
Mochovce dosiahli kľúčový míľnik. Štvrtý blok už rozbehol jadrovú reakciu
Ojazdené autá na Slovensku citeľne zdraželi. Priemerná cena stúpla, mení sa aj ponuka
Umelá inteligencia produkuje sofistikovaný podvod. Odborníci varujú pred novou vlnou
Zelená domácnostiam pokračuje, no podmienky stále chýbajú. SIEA prezradila, čo sa zmení
Extrémne sucho zasahuje už 38 % Slovenska. SHMÚ varuje pred kriticky vyschnutou pôdou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Zvyk s telefónom ti potichu ničí nervy, odhalili vedci. Robí ho každý bez toho, aby o tom vedel

Vodička na D1 prešla do protismeru, zrážku s nákladiakom neprežila. Kľúčový tunel je uzavretý

Revolúcia pre ľudské srdce: Lekári na Slovensku prvýkrát použili kardiostimulátor, ktorý nezanecháva žiadnu jazvu na hrudníku

Osobné bankroty Slovákov zlomili tohtoročný rekord. Vedie jedna konkrétna skupina (NOVÉ DÁTA)

